S
Staafen
Guest
Haha exakt och jag hade ett nyårslöfte att jag inte skulle köpa mer.Grattis! Och då är vi ändå bara 17 dagar in på det nya året
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha exakt och jag hade ett nyårslöfte att jag inte skulle köpa mer.Grattis! Och då är vi ändå bara 17 dagar in på det nya året
Grym omega, aldrig sett förut. ref?Tre nya Quartz i lådan detta år.
Tack! Den är ganska ovanlig och tillverkades bara under 1år om jag förstått det rätt.Grym omega, aldrig sett förut. ref?
Kul, en sån måste jag försöka jaga tag påTack! Den är ganska ovanlig och tillverkades bara under 1år om jag förstått det rätt.
Vintage Uhren: Seamaster 120 (Calypso) SR 396.0929 | OMEGA DE®
Entdecken Sie die Vintage OMEGA® Kulturh Seamaster 120 (Calypso) SR 396.0929,die im Jahre 1981 hergestellt wurde!www.omegawatches.com
Skoj! Jag håller tummarna.Kul, en sån måste jag försöka jaga tag på
Någon som har andra exempel på klockor med veckonummer? Genialt ju, det ser man ju inte direkt på datorn och mobilen, jämt inne på vecka.nuKanske lite av ett udda val, men slog till på en sån här tysk för ett tag sen.
Zeppelin LZ129 Hindenburg med ett Ronda 706B i. Håller koll på dag, datum, månfas och veckonummer(!).
Kan åtminstone inte hitta nåt om denna på forumet, så kanske rätt ensam om att gilla designen.
Hoppas batteriet håller länge, för det ska tydligen vara en riktig plåga att ställa den rätt igen.
Måste utgå från senaste fullmåne, så i värsta fall blir det ett jäkla skruvande.
Snyggt Ser ut att passa väldigt väl.Då får man vara med här igen. Har ägt två oysterquartz och aldrig riktigt kunnat motivera pengarna man lägger. Aldrig riktigt kunnat använda dem fullt ut pga detta, men älskade designen. Nu finns Prx och designen är ju hur nice som helst och går den sönder är det inget som jag kommer ligga sömnlös över.
Var lite orolig att den skulle vara för stor för mina taniga armar, men tycker att det flyger! Blir nog att köpa en automat sen när den blåa med guldring släpps!
16,5 cm omkrets om jag kommer ihåg rätt. Det andra orkar jag inte mätaSnyggt Ser ut att passa väldigt väl.
Vad har du för omkrets och bredd på dina handleder?
Grymt cool klocka, även bandet ser ut att ha en trevlig lysterPostar en till, sitter o glor på tavlan, tydligen är det mesta gjort för hand på denna dinka, tavlan är lackerad av en snubbe , som tydligen är den enda som får göra detta, ubersvårt att fota, men typ stjärnhimmelskimmer i ”Japansk Rosewood”. Men ställa in en perpetuell kalender, satan, det vill man ej göra ofta…
Precis, klarade själv av att ställa in kalendern , efter antal svordomar, gongen funkar men är ”steg 2” att ställa in korrekt, sitter mest ikväll med ficklampa och glor på tavlan, jisses vad man får för pengarna här, varför tar ingen AD in mer roliga Citizen , pleeeeease….Grymt cool klocka, även bandet ser ut att ha en trevlig lyster
Är det en sån modell som har en "gong" ?
Den var väl uppe på den indiska sidan också? Priset uppskattades till typ 390€ tror jag.Du tänker tvärtom. Det är ju Mexiko som missats. Nåväl, nu är dom gömda igen.
För er som missade sneakpeaken, här kommer dom i repris:
Om du någonsin besöker Tokyo så ska du besöka deras flaggskeppsbutik i Ginza (Citizen alltså). Dom hade en egen Campanola avdelning med montrar som visade både klockorna och urverken i delar. Helt makalöstPrecis, klarade själv av att ställa in kalendern , efter antal svordomar, gongen funkar men är ”steg 2” att ställa in korrekt, sitter mest ikväll med ficklampa och glor på tavlan, jisses vad man får för pengarna här, varför tar ingen AD in mer roliga Citizen , pleeeeease….
Satt exakt nu o funderade på åka till Japan ngn gång, men är väl ej gratis, men om ngt år flyttar jag tillbaks till Filippinerna, därifrån lite kortare och billigare får vi hoppas att åka…Om du någonsin besöker Tokyo så ska du besöka deras flaggskeppsbutik i Ginza (Citizen alltså). Dom hade en egen Campanola avdelning med montrar som visade både klockorna och urverken i delar. Helt makalöst
Här på KS känns det som dom fått det lite grann men kanske inte så värst ändå procentuellt. Övrigt wis världen har jag ingen aning om....@BarbaBaba skulle du tro att Quartz-uren kommer få ett liknande uppsving som manuella/automatiska ur fick på 2000-talet? Jag tänker som samlingsobjekt/prisuppgång…
Svårt att sia om, men om man tänker på hur historiskt viktigt det blev när dom kom så bör det finnas ett utrymme, hoppas jag Det sitter ju kvarts-ur i allt ifrån bilar till hushållsapparater och allt man kan tänka sig nu för tiden (många glömmer det).@BarbaBaba skulle du tro att Quartz-uren kommer få ett liknande uppsving som manuella/automatiska ur fick på 2000-talet? Jag tänker som samlingsobjekt/prisuppgång…
Tack för ett utförligt svar och en god analys. Jag delar din uppfattningSvårt att sia om, men om man tänker på hur historiskt viktigt det blev när dom kom så bör det finnas ett utrymme, hoppas jag Det sitter ju kvarts-ur i allt ifrån bilar till hushållsapparater och allt man kan tänka sig nu för tiden (många glömmer det).
Men det är nog först när armbandsur som företeelse anses "exotiskt" som just kvarts-ur får sitt erkännande misstänker jag. Jag brukar ju likna kvartsrevolutionen med CD-skivan i förhållande till LP-skivan... Nu när allt är digitalt och streamas finns det vinyl entusiaster som vurmar det gamla (egentligen utdaterade) analoga. Den mekaniska vurmen är på liknande sätt lite romantisk, hantverk och tradition. Man glömmer gärna att den digitala CD-skivan var vägen till digitalt ljud i mp3 spelare, Napster, Limewire osv för att nu vara Spotify. Visst är klockor en helt egen företeelse, men historiskt är ju kvarts det viktigaste som hänt på den fronten. Men det ligger lite mitt i mellan det gamla och det riktigt nya.
Och jag anser att mekaniska såväl Quartz kan var för sig vara intressanta, snygga och välfungerande på sitt lilla vis…Tack för ett utförligt svar och en god analys. Jag delar din uppfattning