• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Petrik

Panerai
Snart hockey!!!
B2C8B607-D806-45AA-85C1-A71E9E776865.jpeg
 

dzlDave

Panerai
Nu minns jag inte historien helt, men poängen var, när Schweiz blev en urmakarnation så var det tack vare att Franska urmakare flydde kriget och stannade i Schweiz…
låter väldigt rimligt ;)...vet inte varför det tar mer emot med France. Men får väl kanske prova köpa en Yema och jämföra med Japanerna, Schweizarna och nu Tysken i samlingen då.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Impulsköpet en digitaliserad idag.
Gillade utseendet men det är nog en riktigt praktisk klocka med radio kontroll, solladdning och andra finesser.

6ADA9174-2F82-4806-B9E3-08A02284BFA8.jpeg
Dom där digitalmodellerna "Spirit" Seiko gjorde är riktigt coola. Inte helt lätta att komma över i Sverige längre, bara att gratulera :)
*Det jag läst som problem med modellerna är att det uppladdningsbara batteriet kan ha lite kort livslängd, men det verkar inte gälla alla
 

kuma-kun

Audemars
Dom där digitalmodellerna "Spirit" Seiko gjorde är riktigt coola. Inte helt lätta att komma över i Sverige längre, bara att gratulera :)
*Det jag läst som problem med modellerna är att det uppladdningsbara batteriet kan ha lite kort livslängd, men det verkar inte gälla alla

Tack.
Nu är jag nog ute i killgissarträsket men jag tror att man inte ska låta dom här ladda ur fullständigt och helst ha dom liggandes i ljus.
En kamrat köpte en annan modell av liknade sort och den har fått vara inne hos Seiko 2 ggr efter den varit helt död trots i stort sett ingen användnng alls.
En eloge till Seiko Japan som tog sig an den 2 ggr utan kostnad utanför garantitiden efter att Optura inte varit hjälpsamma.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Idag blir det inre tjänst i ruskvädret.
34409F25-7385-43C0-847C-392D632A5F77.jpeg

Ibland är den första som kom den som aldrig riktigt gick att göra bättre med efterföljande modeller. Dessa Digi-Ana är just såna tycker jag 😎
9A436F90-F9BF-46CE-A6AB-157AF4DD28F4.jpeg

Denna har små uppdateringar ifrån föregångaren, bla larm och små estetiska förändringar. Önskar tråden en trevlig fredag 👋🏿😊
 

VioletBread

Cartier
2-Faktor
Hej! Jag har blivit orimligt sugen på en Omega SMP kvartsare, men det finns ju otaliga referenser! Försöker reda ut vilka som producerades sist, men mina sökmotorskills verkar inte vara tillräckliga. Därför vänder jag mig hit. Någon som sitter inne på den infon och känner för att dela med sig? 😊

Trevlig helg!!
 

JPS33

Cartier
2-Faktor
Hej! Jag har blivit orimligt sugen på en Omega SMP kvartsare, men det finns ju otaliga referenser! Försöker reda ut vilka som producerades sist, men mina sökmotorskills verkar inte vara tillräckliga. Därför vänder jag mig hit. Någon som sitter inne på den infon och känner för att dela med sig? 😊

Trevlig helg!!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Första Aqualanden för min del ✌️
F27133EA-9F4F-413D-9B16-4308C1676384.jpeg
Jag träffade för några år sedan en högt uppsatt diplomat som under ett möte tog av sig kostymen och la sin klocka och telefon bredvid sig på bordet (jag noterade en Aqualand). Efter mötet frågade jag om han var dykare? Jag fick då en liten historia om hur han och frun varit i Egypten och skaffat en varsin Aqualand då dom tog dykcertifikat på semestern för många år sedan. Nu dök han inte längre, men minnet ifrån semestern samt att han fastnat för att den var en så bra klocka, gjorde att han fortfarande bar den dagligen (och endast hade "guldklocka" vid högtider). Det finns många kul historier kring tidiga Aqualand då det var en seriös dyk-klocka. Idag skulle jag säga att just denna modell är Citizens Submariner, ikonen bland dykare. Välkommen till klubben, och skaffa dig egna kul historier med klockan :)
 

JPS33

Cartier
2-Faktor
Jag träffade för några år sedan en högt uppsatt diplomat som under ett möte tog av sig kostymen och la sin klocka och telefon bredvid sig på bordet (jag noterade en Aqualand). Efter mötet frågade jag om han var dykare? Jag fick då en liten historia om hur han och frun varit i Egypten och skaffat en varsin Aqualand då dom tog dykcertifikat på semestern för många år sedan. Nu dök han inte längre, men minnet ifrån semestern samt att han fastnat för att den var en så bra klocka, gjorde att han fortfarande bar den dagligen (och endast hade "guldklocka" vid högtider). Det finns många kul historier kring tidiga Aqualand då det var en seriös dyk-klocka. Idag skulle jag säga att just denna modell är Citizens Submariner, ikonen bland dykare. Välkommen till klubben, och skaffa dig egna kul historier med klockan :)
Har ett par kompisar som var mindykare i lumpen tidigt 90-tal, då var det Aqualand som gällde.
 
Topp