• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Favvon på, sbcm023, roliga med denna att den gått upp i pris med faktor 2-3, sedan släppet 2003, tillverkades i 8 år, cool med perpetual haq verk, läs gärna mer om denna raring på:
Trevlig helg !
6BC0FAF4-09BA-40D7-80C1-C9DDEB873FB3.jpeg
Riktigt snyggt, har du satt på något annat länk band på din? Passade bättre än det man ser på bilderna.
 
Favvon på, sbcm023, roliga med denna att den gått upp i pris med faktor 2-3, sedan släppet 2003, tillverkades i 8 år, cool med perpetual haq verk, läs gärna mer om denna raring på:
Trevlig helg !
6BC0FAF4-09BA-40D7-80C1-C9DDEB873FB3.jpeg
Riktigt snyggt, har du satt på något annat länk band på din? Passade bättre än det man ser på bilderna.
 
Verkligen, ägde den större varianten tidigare men denna trivs jag bättre med :) Tänk om 35 skulle komma med likadan urtavla som storebror, den med tapisserie eller vad dom kallas. Vore en fullträff.
Instämmer. Jag har den större i svart och den mindre i blått, jag skulle gärna se lite andra tavelval även till den mindre modellen
 
1655050190697.png

Jag saknar just nu en GPS synkad klocka i lådan. Ovanstående ligger bra till (Citizen cc4016-67e). Alternativen är Casio Mr-G eller Oceanus. Seiko Astron saknar fortfarande larm, något jag tycker är användbart då man ändå har en klocka full av funktioner.
 
1655050190697.png

Jag saknar just nu en GPS synkad klocka i lådan. Ovanstående ligger bra till (Citizen cc4016-67e). Alternativen är Casio Mr-G eller Oceanus. Seiko Astron saknar fortfarande larm, något jag tycker är användbart då man ändå har en klocka full av funktioner.
Har inte provat nämnda Citizen, men tycker att Oceanus är riktigt bra val, snygga och prisvärda me tanke på byggkvaliten. Dem flesta MRG är så stora och speciell design(om man nu inte föredrar det). Oceanus T4000 va länge min favorit. Tror dock inte Oceanus har Larm? Tror dem flesta bara har Stopwatch och Dual-Time. MRG har väl dock allt, Timer, Larm etc.
 
Har inte provat nämnda Citizen, men tycker att Oceanus är riktigt bra val, snygga och prisvärda me tanke på byggkvaliten. Dem flesta MRG är så stora och speciell design(om man nu inte föredrar det). Oceanus T4000 va länge min favorit. Tror dock inte Oceanus har Larm? Tror dem flesta bara har Stopwatch och Dual-Time. MRG har väl dock allt, Timer, Larm etc.
Du har rätt i att Oceanus saknar larm :( (ett fåtal har, dock inte samtidigt som GPS) Dom är riktigt fina, oftast lite tunnare än andra märken med motsvarande komplikationer, men också ofta lite större i diameter.
 
Fn köp en till, brukar jag göra när jag är ubernöjd, finns väl i svart o blått oxå 😎

Vilken modell är detta? 🙂 himla trevlig!

Aha, nu fattar jag varför du trodde den fanns i svart och blå. Det är 41mm som finns i dessa färger. Mina taniga armar kör med 36mm varianten (vilken verkar utgått ur sortimentet)

 
Aha, nu fattar jag varför du trodde den fanns i svart och blå. Det är 41mm som finns i dessa färger. Mina taniga armar kör med 36mm varianten (vilken verkar utgått ur sortimentet)

Tack! Synd om 36 mm är svårt att få tag på, är en trevlig storlek!
 
Tillbaka
Topp