• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Någon som sitter inne på lite bilder på/omdöme om sin Kuoe old smith? Har haft ögonen på en 90-001 med grön tavla sen ett tag tillbaka.

Någon som sitter inne på lite bilder på/omdöme om sin Kuoe old smith? Har haft ögonen på en 90-001 med grön tavla sen ett tag tillbaka.

Tack! Kollar i tråden där istället.

Kul att posta i trevliga quartz-tråden. Victorinox på läder från Tid & Ting!

20220613_115554.jpg

Då trillade den äntligen in, Glycine Combat Sub 42 Quartz GL1016, sommarklockan för 2022 :) Nackdelen känns som att min Breitling Colt44 slåss om samma roll i lådan… så den fick åka på gummi istället för länk för att separera klockorna lite. Lite förvånad över vad jag fick för 2895kr ändå. Visst, länken är lite stel och klockan känns lite enkel, men kvaliteten är ändå bra. Solida ändlänkar, solid clasp, solid länk, 4 halvlänkar, safir med bra AR och bubbla, 60klick bezel, skruvad krona, 20atm WR, Ronda 715, bra paketering och två års garanti. Klockan mäter 42mm ex krona, 50mm lug2lug, 11mm tjock och 22mm bandbredd. Närapå perfekta specs i mina ögon :D Värt att på peka är de extremt sluttande luggarna och begränsade rörligheten i ändlänkarna som gör att man inte bör ha större handleder än 19cm om den skall sitta bra.

C4091759-3CFB-4CC2-94D6-DAD3745A6CE6.jpeg
8E55F0AB-E89C-42D5-9246-657A17DAFEB6.jpeg

Senast ändrad:
Då trillade den äntligen in, Glycine Combat Sub 42 Quartz GL1016, sommarklockan för 2022 :) Nackdelen känns som att min Breitling Colt44 slåss om samma roll i lådan… så den fick åka på gummi istället för länk för att separera klockorna lite. Lite förvånad över vad jag fick för 2895kr ändå. Visst, länken är lite stel och klockan känns lite enkel, men kvaliteten är ändå bra. Solida ändlänkar, solid clasp, solid länk, 4 halvlänkar, safir med bra AR och bubbla, 60klick bezel, skruvad krona, 20atm WR, Ronda 715, bra paketering och två års garanti. Klockan mäter 42mm ex krona, 50mm lug2lug, 11mm tjock och 22mm bandbredd. Närapå perfekta specs i mina ögon :D Värt att på peka är de extremt sluttande luggarna och begränsade rörligheten i ändlänkarna som gör att man inte bör ha större handleder än 19cm om den skall sitta bra.

C4091759-3CFB-4CC2-94D6-DAD3745A6CE6.jpeg
8E55F0AB-E89C-42D5-9246-657A17DAFEB6.jpeg
Fn behåll Bratten, avd. ” same, same” - köpte precis en Longines Hydro…., får snart en SO 42, bägge svarta o lika som bär, men fn, dykare kan man ej ha för många av, eller ?

Mjahapp, efter lite velande så lyckades jag tillslut klicka hem en klocka! Var inte så mycket en fråga om "vilken klocka ska jag köpa" som "vilken klocka ska jag köpa först".
Blev en Casio G-Shock GW-5000! Kände att den gör mer "nytta" i samlingen än Tissot PRX 35, som får komma senare (typ i juli). Har även lite span på Tissot Seastar 36. Dessa två känner jag dock att jag behöver se och känna på i butik innan det blir köp.
Beställde från finska Klockmagasinet, som hade bäst pris från AD, strax under 2700kr. Känns prisvärt för den modellen! Blir nog grym för sommarens äventyr.

Tillbaka
Topp