Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon som sitter inne på lite bilder på/omdöme om sin Kuoe old smith? Har haft ögonen på en 90-001 med grön tavla sen ett tag tillbaka.
Tack! Kollar i tråden där istället.KUOE Old Smith 90-001, Kyoto, Minirecension
KUOE är ett tämligen nytt japanskt märke som grundades i Kyoto 2020. Jag hade aldrig hört talats om dem förrän jag såg en tråd här på forumet om dem. Några här på forumet har redan hunnit skaffa sig egna exemplar, förhoppningsvis kan de fylla på i den tråden eller i denna med bilder och...klocksnack.se
Kuoe - est. 2020 Kyoto
Jag saknade en tråd om det japanska märket Kuoe så nu startar jag en själv. När jag beställde min så trodde jag nästan att jag skulle vara först på forumet men det verkar ha trillat in ett par här medan jag väntade på min leverans. Kuoe är ett micromärke grundat i Kyoto 2020 och de gör...klocksnack.se
Fn behåll Bratten, avd. ” same, same” - köpte precis en Longines Hydro…., får snart en SO 42, bägge svarta o lika som bär, men fn, dykare kan man ej ha för många av, eller ?Då trillade den äntligen in, Glycine Combat Sub 42 Quartz GL1016, sommarklockan för 2022Nackdelen känns som att min Breitling Colt44 slåss om samma roll i lådan… så den fick åka på gummi istället för länk för att separera klockorna lite. Lite förvånad över vad jag fick för 2895kr ändå. Visst, länken är lite stel och klockan känns lite enkel, men kvaliteten är ändå bra. Solida ändlänkar, solid clasp, solid länk, 4 halvlänkar, safir med bra AR och bubbla, 60klick bezel, skruvad krona, 20atm WR, Ronda 715, bra paketering och två års garanti. Klockan mäter 42mm ex krona, 50mm lug2lug, 11mm tjock och 22mm bandbredd. Närapå perfekta specs i mina ögon
Värt att på peka är de extremt sluttande luggarna och begränsade rörligheten i ändlänkarna som gör att man inte bör ha större handleder än 19cm om den skall sitta bra.
![]()
![]()
SantFn behåll Bratten, avd. ” same, same” - köpte precis en Longines Hydro…., får snart en SO 42, bägge svarta o lika som bär, men fn, dykare kan man ej ha för många av, eller ?
visste inte att gs hade dykare i kvarts, måste nog vara en perfekt kvartsklocka i samlingenGS rocks…
![]()
det ligger en betoning på hade... eller är det sbgx335 @Watchie ?visste inte att gs hade dykare i kvarts, måste nog vara en perfekt kvartsklocka i samlingen![]()
Känns som du sitter ganska djupt ned i quartz-träsket numeraKom ett paket idag!
![]()
Quartz är toppen och mer är det på gKänns som du sitter ganska djupt ned i quartz-träsket numeraDet gillas!
Första gången jag sett ett nato / MN-band träs genom boetten istället för underMin bekvämaste quartz
![]()
SBGF021
Ummm... va?Första gången jag sett ett nato / MN-band träs genom boetten istället för under![]()
Menade bara att tavlan nästan har samma färg och struktur som bandetUmmm... va?![]()
Nuuuu är jag med.Menade bara att tavlan nästan har samma färg och struktur som bandet![]()