Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dessvärre så är det nog bara tillfälligt. Som jag förstår det så ”drar sig” sekundvisaren lite hela tiden, så att var sekundvisare träffar förändras sakta men säkert under årens gång. Så denna kan ha slagit helt fel i några år men nu av en slump hamnat i en period då den träffar index klockrent. Så njut så länge det vararVar som f-n , sekundvisaren träffar index lika precist som en GS…gör moderna Tag det ?
![]()
Jäkligt fin!Synd att jag tyckte att denna var något för liten på min handled, riktigt grym finish måste jag säga
![]()
Köpläge ?Jäkligt fin!![]()
Lite frestad..Köpläge ?
Det är 36:an? Den är ju egentligen inte för liten, men den breda glasringen ihop med diametern på tavlan gör att den ”optiskt” krymper. Tissots PRX i 35mm har bättre proportioner på det viset… Men jäkligt välgjord klocka är detSynd att jag tyckte att denna var något för liten på min handled, riktigt grym finish måste jag säga
![]()
Yes 36an är det! Det har du så rätt i, inte storleken på boetten, men snarare att tavlan blir för liten på min handled (enligt mig). Men som sagt, grym klocka och känns många snäpp vassare än PRXDet är 36:an? Den är ju egentligen inte för liten, men den breda glasringen ihop med diametern på tavlan gör att den ”optiskt” krymper. Tissots PRX i 35mm har bättre proportioner på det viset… Men jäkligt välgjord klocka är det![]()
”Små” rocks, denna är väl iofs 39, men så van vid större, den andra Tagen jag köpte är 35Synd att jag tyckte att denna var något för liten på min handled, riktigt grym finish måste jag säga
![]()
Den där är riktigt frän! Men den andra, 35mm dykare!!! Det lär bäras smått, men kanske du är tuffare än mig”Små” rocks, denna är väl iofs 39, men så van vid större, den andra Tagen jag köpte är 35, men är så
, så hoppas den funkar…
![]()
He he 35 ggr 40, men den var så frän, kunde ej låta bli…Den där är riktigt frän! Men den andra, 35mm dykare!!! Det lär bäras smått, men kanske du är tuffare än mig![]()
Har du tittat på Hirsh Pure? Det är ett slätt enkelt band som borde passa dina tjocka bandhorn snyggt@kuma-kun slänger ut en liten fråga eftersom du har så många vintage gs.
Har en sbgv009 och letar gummiband till den. Vet du om några tunnare gummin som matchar väl med vintagelooken?
Nej det har jag missat. Kanske går att pressa iHar du tittat på Hirsh Pure? Det är ett slätt enkelt band som borde passa dina tjocka bandhorn snyggtMen om det finns i 19 har jag ingen koll på…
Det är ju gummi, det går lätt att slipa eller skära lite iNej det har jag missat. Kanske går att pressa i
Hittade det här när vi ändå tala om trollen något tunnare och något billigare.Det är ju gummi, det går lätt att slipa eller skära lite i![]()
Om det är just badbarheten du är ute efter har Hirsch en serie som heter Performance. Det är gummi på insidan och ska vara badbart, och finns i 19mm i en del utförandenHittade det här när vi ändå tala om trollen något tunnare och något billigare.
![]()
@kuma-kun slänger ut en liten fråga eftersom du har så många vintage gs.
Har en sbgv009 och letar gummiband till den. Vet du om några tunnare gummin som matchar väl med vintagelooken?
Är det ett 20mm eller 19mm band?Blev tvungen att testa ett Tropic fast på en orginal.
Funkar tycker jag.
![]()
Är det ett 20mm eller 19mm band?
Hmm, denna träffar oxå index perfekt, 2 stolpe in ? Pga Nos dinkor ? Tag rockade med dinkor early 80’s ? well nöjd får man vara hur som haver…Min Uris öppnade o inspektera dinkan idag, noga gubbe som gav tummen upp…Dessvärre så är det nog bara tillfälligt. Som jag förstår det så ”drar sig” sekundvisaren lite hela tiden, så att var sekundvisare träffar förändras sakta men säkert under årens gång. Så denna kan ha slagit helt fel i några år men nu av en slump hamnat i en period då den träffar index klockrent. Så njut så länge det varar
Om jag har fel får någon gärna rätta mig![]()
Jasså?! Inte dåligt, tror jag aldrig har haft en 80-/90-tals Tag som träffat index. Hoppas det håller i sig länge till, är ju väldigt satisfying när de träffar klockrent.Hmm, denna träffar oxå index perfekt, 2 stolpe in ? Pga Nos dinkor ? Tag rockade med dinkor early 80’s ? well nöjd får man vara hur som haver…Min Uris öppnade o inspektera dinkan idag, noga gubbe som gav tummen upp…
![]()
Det är faktiskt riktigt roligt då man "återupptäcker" kvartsarna ifrån 80-90 talet. Det finns fortfarande mycket bra kvalitet till hyfsad peng att hitta. Jag har själv fortfarande inte givit upp hoppet att hitta en fin Ebel WaveHmm, denna träffar oxå index perfekt, 2 stolpe in ? Pga Nos dinkor ? Tag rockade med dinkor early 80’s ? well nöjd får man vara hur som haver…Min Uris öppnade o inspektera dinkan idag, noga gubbe som gav tummen upp…
![]()
Yes, vet inte om man bet lite lite för mkt kanske, men har aldrig gillat rishögar, men finfin vintage tycker jag nästan är de ”bästa” dinkorna…Har alltid gillat Tag men dagens 20k plus för deras kvartsare, hmmm, hellre GS isf…Det är faktiskt riktigt roligt då man "återupptäcker" kvartsarna ifrån 80-90 talet. Det finns fortfarande mycket bra kvalitet till hyfsad peng att hitta. Jag har själv fortfarande inte givit upp hoppet att hitta en fin Ebel Wave