• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Otroligt coola Tag Heuer 2000, early 80’s, bägge NOS….
0F918503-6729-445B-8403-679DE0A45DA5.jpeg

582454B2-1E04-44B2-AEF5-4F4E93AFCA7A.jpeg
 
Var som f-n , sekundvisaren träffar index lika precist som en GS…gör moderna Tag det ?
B4F955D9-D390-44B6-B12D-4CBCAAA28F84.jpeg
Dessvärre så är det nog bara tillfälligt. Som jag förstår det så ”drar sig” sekundvisaren lite hela tiden, så att var sekundvisare träffar förändras sakta men säkert under årens gång. Så denna kan ha slagit helt fel i några år men nu av en slump hamnat i en period då den träffar index klockrent. Så njut så länge det varar😘
Om jag har fel får någon gärna rätta mig😊
 
Synd att jag tyckte att denna var något för liten på min handled, riktigt grym finish måste jag säga😃
E2E0B515-8744-4F90-B1B2-2143818A2091.jpeg
Det är 36:an? Den är ju egentligen inte för liten, men den breda glasringen ihop med diametern på tavlan gör att den ”optiskt” krymper. Tissots PRX i 35mm har bättre proportioner på det viset… Men jäkligt välgjord klocka är det 😎👍🏿
 
Det är 36:an? Den är ju egentligen inte för liten, men den breda glasringen ihop med diametern på tavlan gör att den ”optiskt” krymper. Tissots PRX i 35mm har bättre proportioner på det viset… Men jäkligt välgjord klocka är det 😎👍🏿
Yes 36an är det! Det har du så rätt i, inte storleken på boetten, men snarare att tavlan blir för liten på min handled (enligt mig). Men som sagt, grym klocka och känns många snäpp vassare än PRX😁
 
@kuma-kun slänger ut en liten fråga eftersom du har så många vintage gs.
Har en sbgv009 och letar gummiband till den. Vet du om några tunnare gummin som matchar väl med vintagelooken?
 
@kuma-kun slänger ut en liten fråga eftersom du har så många vintage gs.
Har en sbgv009 och letar gummiband till den. Vet du om några tunnare gummin som matchar väl med vintagelooken?

Förlagan till den klockan kom ju bara på läder så det skull jag välja och det finns ju såna som är hyggligt väderbeständiga.
Annars finns ju alltid Tropic som till på köpet är jättesköna.
 
Dessvärre så är det nog bara tillfälligt. Som jag förstår det så ”drar sig” sekundvisaren lite hela tiden, så att var sekundvisare träffar förändras sakta men säkert under årens gång. Så denna kan ha slagit helt fel i några år men nu av en slump hamnat i en period då den träffar index klockrent. Så njut så länge det varar😘
Om jag har fel får någon gärna rätta mig😊
Hmm, denna träffar oxå index perfekt, 2 stolpe in ? Pga Nos dinkor ? Tag rockade med dinkor early 80’s ? well nöjd får man vara hur som haver…Min Uris öppnade o inspektera dinkan idag, noga gubbe som gav tummen upp…
302914EC-5DB2-4055-A592-C533BBCDA3B3.jpeg
 
Hmm, denna träffar oxå index perfekt, 2 stolpe in ? Pga Nos dinkor ? Tag rockade med dinkor early 80’s ? well nöjd får man vara hur som haver…Min Uris öppnade o inspektera dinkan idag, noga gubbe som gav tummen upp…
302914EC-5DB2-4055-A592-C533BBCDA3B3.jpeg
Jasså?! Inte dåligt, tror jag aldrig har haft en 80-/90-tals Tag som träffat index. Hoppas det håller i sig länge till, är ju väldigt satisfying när de träffar klockrent.

Jag kör själv ”träffa-index-quartz” ikväll, om än lite fusk när det är GS😊
DCA6E83A-5870-46DE-BD14-EED9B662A252.jpeg
 
Hmm, denna träffar oxå index perfekt, 2 stolpe in ? Pga Nos dinkor ? Tag rockade med dinkor early 80’s ? well nöjd får man vara hur som haver…Min Uris öppnade o inspektera dinkan idag, noga gubbe som gav tummen upp…
302914EC-5DB2-4055-A592-C533BBCDA3B3.jpeg
Det är faktiskt riktigt roligt då man "återupptäcker" kvartsarna ifrån 80-90 talet. Det finns fortfarande mycket bra kvalitet till hyfsad peng att hitta. Jag har själv fortfarande inte givit upp hoppet att hitta en fin Ebel Wave
 
Det är faktiskt riktigt roligt då man "återupptäcker" kvartsarna ifrån 80-90 talet. Det finns fortfarande mycket bra kvalitet till hyfsad peng att hitta. Jag har själv fortfarande inte givit upp hoppet att hitta en fin Ebel Wave
Yes, vet inte om man bet lite lite för mkt kanske, men har aldrig gillat rishögar, men finfin vintage tycker jag nästan är de ”bästa” dinkorna…Har alltid gillat Tag men dagens 20k plus för deras kvartsare, hmmm, hellre GS isf…
 
Tillbaka
Topp