Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En doctor's watch ser man inte varje dag! Gillar också den komplikationen. Ett italienskt mikromärke släppte en läkarklocka för några år sedan, riktigt fin, har dock glömt namnet. Var nära att köpa en på Tradera men säljaren var skitskum så jag drog mig ur. Favoriten är dock denna Longines Column-Wheel Single Push-Piece Pulsometer Chronograph som inte tillverkas längre. Ber om ursäkt för att den inte är kvarts, men kanske kan ni ha överseende med det.Det är nånting med den här som tilltalar mig sjukt mycket. Känns ganska mycket mer användbart med puls och andningsfrekvens på "tachymeterskalan" än hastighet...
VK64-verk, 3500 SEK. Villhöver!
![]()
![]()
Gillar denna, HAQ och pulsskala.En doctor's watch ser man inte varje dag! Gillar också den komplikationen. Ett italienskt mikromärke släppte en läkarklocka för några år sedan, riktigt fin, har dock glömt namnet. Var nära att köpa en på Tradera men säljaren var skitskum så jag drog mig ur. Favoriten är dock denna Longines Column-Wheel Single Push-Piece Pulsometer Chronograph som inte tillverkas längre. Ber om ursäkt för att den inte är kvarts, men kanske kan ni ha överseende med det.
![]()
Skulle vilja prova 38:an!Gillar denna, HAQ och pulsskala.
![]()
Gör det. Den väger in på 53,6gr, nice på handleden!Skulle vilja prova 38:an!
Tuta och kör! 3500 är ju inget att fundera över.Det är nånting med den här som tilltalar mig sjukt mycket. Känns ganska mycket mer användbart med puls och andningsfrekvens på "tachymeterskalan" än hastighet...
VK64-verk, boett i titan. Safirglas med AR. 38 mm. 20 ATM.
3500 SEK. Villhöver!
![]()
![]()
De referenser jag gillade bäst är out of stock just nu, men det kommer nog bli såTuta och kör! 3500 är ju inget att fundera över.
Kanonbra val tycker jagSonen tar studenten i år, så det blev dags att börja leta present. Jag landade i en första generations Aqua Terra, 36 mm varianten. Ett GADA-ur om borde göra jobbet. Hoppas att han gillar den lika mycket som jag.
![]()
Väldigt fin den där. Snygg matchning med bandet också. Vet du vilken storlek på boetten det är?![]()
Elegance is an attitude heter det har jag för mig![]()
Det är en riktig liten plutt som brukar benämnas 33mm. Jag får den dock till 32,8 då jag mäter. Det kupade glaset jag bytt till mäter 29,5mm vilket alltså nära motsvarar tavelstorleken. Passar min ca 18,5cm handled utmärktVäldigt fin den där. Snygg matchning med bandet också. Vet du vilken storlek på boetten det är?
Tack! Väldigt inspirerande. Stilrent och tjusigt.Det är en riktig liten plutt som brukar benämnas 33mm. Jag får den dock till 32,8 då jag mäter. Det kupade glaset jag bytt till mäter 29,5mm vilket alltså nära motsvarar tavelstorleken. Passar min ca 18,5cm handled utmärkt
*bandet är ett väl inkört Rios Seattle i cordovan
Fast det där är ju väldigt symmetrisk, dag och datum exakt klockan tre!![]()
”Mittiveckanklocka”
Då jag är betydligt mindre känslig för symmetri på urtavlor än många andra (har jag märkt), så uppskattar jag både funktionen och utseendet med dag+datum
Vilken modell är detta? Påminner om SBGX261![]()
”Mittiveckanklocka”
Då jag är betydligt mindre känslig för symmetri på urtavlor än många andra (har jag märkt), så uppskattar jag både funktionen och utseendet med dag+datum
Ja, den har samma boett som SBGX så din iakttagelse är korrekt. Den heter SBGT235.Vilken modell är detta? Påminner om SBGX261