• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Blev påmind när jag såg @Highvalley posta en gammel-Tissot. Jag rullar fortfarande Astron (ruskigt trevlig modell) men dom kan sällskapa
726D7330-85CA-4C5A-ACA7-3948A97276B0.jpeg

BE30AFC2-265E-444B-B5E1-814F51BBAB8A.jpeg

Min hade också något 9xx innan sista bytet till E63.111
09D4CB4D-DECC-4C95-950A-912CD8F26EFE.jpeg

Fläsk-plexi & cordovan skojar man inte bort
 

Urtyp

Audemars
En Pulsar Quartz, grabbar. Någon som vet ifall denna typ av lite unika länk har något namn?

Integrerad länk. 🙂 Det kan se riktigt bra ut om det är väl genomfört men gör det svårt att hitta alternativa band.

ingen aning, men den är ju i samma anda som Omegas Polaris och Seamaster Pre Bond (och antagligen ifrån samma årtionde), så vi får väl kalla den "samtida omega stil" ;)

Ånä, den där länken kallas för Pulsar Punkrock. Jag tar för givet att mittlänken nötts ner och startade sitt liv så här: 😆🤘
lxmahs1614677626084.jpg
 

SKX009

Omega
Integrerad länk. 🙂 Det kan se riktigt bra ut om det är väl genomfört men gör det svårt att hitta alternativa band.
Tack för svar! Jag var lite otydlig i min fråga - jag känner till integrerade länkar men hade inte sett denna typ av länk förut där mittenlänkbitarna var så tydligt upplyfta. I övrigt håller jag med dig om integrerade länkar. Ibland är de av taskig kvalitet och då är det tråkigt att man inte på ett enkelt sätt kan ersätta det med något annat.
ingen aning, men den är ju i samma anda som Omegas Polaris och Seamaster Pre Bond (och antagligen ifrån samma årtionde), så vi får väl kalla den "samtida omega stil" ;)
Du kan vara något på spåren. Däremot får man säga att formgivningen på länken hos Polaris och Pre-Bond Seamaster är mer smakfullt gjord.
Ånä, den där länken kallas för Pulsar Punkrock. Jag tar för givet att mittlänken nötts ner och startade sitt liv så här: 😆🤘
lxmahs1614677626084.jpg
Ja, man får faktiskt lite punkvibbar av länken. Märkligt designval av Pulsar när det gäller en klocka som annars är i dykarstil.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Minns jag rätt att dykringen går att vrida åt båda hållen? Det var länge sedan jag hede en som jag bytte in hos en vintagehandlare i Spanien
Se där, har du också haft en alltså?! Tyvärr sitter bezeln fast på denna, så kan inte svara på det. Turligt nog så är den fast kl 12, men ska nog lämna in och be en urmakare att kika på det😃
Förhoppningsvis så får jag hem ett vintage Isofrane till den framöver, vilket jag tror kan bli riktigt bra!
 
Topp