• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Det är faktiskt riktigt roligt då man "återupptäcker" kvartsarna ifrån 80-90 talet. Det finns fortfarande mycket bra kvalitet till hyfsad peng att hitta. Jag har själv fortfarande inte givit upp hoppet att hitta en fin Ebel Wave
En Ebel Wave ser vi fram emot att se, en klassiker som hamnat i skuggan.
 
Jag har ett litet kvartskronografproplem!
Klockan fungerar precis som den skall men kronografen spökar litet. Ofta fungerar den perfekt men Ibland går den 5 timmar och sedan stannar sekundvisaren och tickar på stället. Ibland stannar den på sekunden direkt vid start. Ibland på 15 minuter osv. Ibland är det istället timvisaren som inte vill hoppa fram. Med andra ord inget mönster. Detta kan lösas med att skaka klockan kraftigt så hoppar den igång igen. Då återställer den fel lika många sek som den tickar på stället.

Är det någon kunnig som vågar sig på en gissning om vad felet kan vara?

C19B3A13-27D0-48C8-8882-FE6CF82403B2.jpeg
 
Slänger ut en tråd och ser om jag får napp här. Sugen på en yema superman hertigar med svart tavla om någon sitter inne på en de vill bli av med 🙂
 
Är inte det här ett oerhört Tradera-fynd som någon har gjort (tyvärr inte jag)? Inte ens 2000kr inklusive frakt. Dessa Seiko SBCM025:er brukar väl gå för betydligt mer än så?

 

Bilagor

  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    67.6 KB · Visningar: 8
Köpte en Iron Walker Quarz i Berlin. Mycket trevlig! Perfekt size i 40mm och bär rejält mycket bättre än PRX, åtminstone på min handled.

9F50299D-E568-4E83-AADE-C33C5B751299.jpeg
Ser riktigt bra ut 👌🏻
Rejält sugen på att testa en sån där i 40mm. Du kan väl köra den några dagar till så släpper du den till mig sen 😬
 
  • Like
Reactions: pnt
Köpte en Iron Walker Quarz i Berlin. Mycket trevlig! Perfekt size i 40mm och bär rejält mycket bättre än PRX, åtminstone på min handled.

9F50299D-E568-4E83-AADE-C33C5B751299.jpeg
Grattis! Riktigt snygg. Nu har vi sett alla 3 färger av Iron Walker i tråden. Jag håller med om känslan, jag har haft PRX 40mm och även om PRX visserligen är grym i sig och kanske mer prisvärd så känns Iron Walkern mycket mer premium. Kanon fin!
 
Är inte det här ett oerhört Tradera-fynd som någon har gjort (tyvärr inte jag)? Inte ens 2000kr inklusive frakt. Dessa Seiko SBCM025:er brukar väl gå för betydligt mer än så?

Svårt att säga utifrån annonsen, men oerhört är kanske lite att ta i. Jag minns inte vad jag sålde min för, men den var i mycket finare skick och hade alla länkbitar samt box. Det gäller ju att de är i bra skick, för det finns inga delar att tillgå om den går sönder...
 
Svårt att säga utifrån annonsen, men oerhört är kanske lite att ta i. Jag minns inte vad jag sålde min för, men den var i mycket finare skick och hade alla länkbitar samt box. Det gäller ju att de är i bra skick, för det finns inga delar att tillgå om den går sönder...
Exakt samma klocka gick för 3 lakan bara en vecka innan:

 
Exakt samma klocka gick för 3 lakan bara en vecka innan:

Nu framgår det dels att han kunde tänka sig 2,5K vid snabb affär, och sedan vet man inte var det slutade när affär väl gjordes, så prisbilden blir lite luddig. Är det den som köpte här på KS som lagt den på tratten, eller är det samma säljare som körde tratten då den inte blev såld här? Oavsett brukar dom nog ligga på det dubbla precis som du tror om dom är i fint skick, vilket är önskvärt då det gäller vintage/utgångna modeller. Det är bara hoppas nya ägaren är nöjd :)
 
Tillbaka
Topp