Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är ju skitcool! Säg till om den ska vandra vidare tack
Fråga, vilka andra quartz verk eller klockor finns det som likt Junghans Max Bill tickar 0.5sek? Har själv inte hittat det på någon annan.
Hittar inte om det är en viss hz. Ser bara det har benämning "Smart Hand Motion" och att den tickar just 2ggr per sekund.Tickar den 2 Hz? Spännande. Vet att det finns nåt seikoverk som tickar 4 Hz och jag tror de där franska Merci LMM har dem.
Montre LMM-01 : Field Watch - Blanc
Discover our LMM-01 Field Watch in White ⚡ Fast Shipping ✓ French brandmerci-merci.com
Hittar inte om det är en viss hz. Ser bara det har benämning "Smart Hand Motion" och att den tickar just 2ggr per sekund.
Jag har sett Bulova har nått quartz med högre Hz så det ser ut som att det sveper. På den här Junghans är det just 2 tick snarare än svep.
Grand Seiko 9F. Men det går så snabbt att det inte upplevs med blotta ögat.Fråga, vilka andra quartz verk eller klockor finns det som likt Junghans Max Bill tickar 0.5sek? Har själv inte hittat det på någon annan.
Aha, nä den här är inte alls som 9f. Junghans sekund visare stannar mitt emellan sekund markörerna. Så det är tydliga tick varje 0.5sek.Grand Seiko 9F. Men det går så snabbt att det inte upplevs med blotta ögat.
Fråga, vilka andra quartz verk eller klockor finns det som likt Junghans Max Bill tickar 0.5sek? Har själv inte hittat det på någon annan.
Jag tror faktiskt Junghans är unika med detta, i alla fall på nya klockor som finns att köpa i butik nu, möjligen har det funnits någon tidigare. Det är väl batterikonsumtionen som ställer till det. Jag tycker det är väldigt bra på min i alla fallAha, nä den här är inte alls som 9f. Junghans sekund visare stannar mitt emellan sekund markörerna. Så det är tydliga tick varje 0.5sek.
Jag har t.o.m. undvikit att köpa just p.g.a. detta halvsekundstickande. Det ska ticka EN GÅNG I SEKUNDEN OCH DÄRMED BASTA!Jag tror faktiskt Junghans är unika med detta, i alla fall på nya klockor som finns att köpa i butik nu, möjligen har det funnits någon tidigare. Det är väl batterikonsumtionen som ställer till det. Jag tycker det är väldigt bra på min i alla fall
Vilken storlek kör du?Har i princip blivit OWG med denna sedan den landade, otäckt men samtidigt rätt nice. Bra klocka är det i vartfall!
36mmVilken storlek kör du?
40mm har ett index bredvid datumramen som ett snabbt sätt att avgöra på bild, personligen tycker jag fönstret på 36:an linjerar bättre mot indexen bredvidVilken storlek kör du?
Wow riktigt fin kombo blev det där
Tack! Föredrar länk men kul att ha något annat som variation iblandWow riktigt fin kombo blev det där
Fantastisk trio.Tre quartzare i samlingen
Det var både stiliga klockor och riktigt fina bilder, och ett bra exempel på hur man kan ha en samling kvartsdrivna klockor av hög kvalitéTre quartzare i samlingen