• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Idag blev det HAQ kaffe. 😃
Wempen konkurrerade blixtsnabbt ut min gröna Tissot PRX (35mm) vilken förmodligen dyker upp på säljavdelningen.
IMG_20220824_172719.jpg
Håller med, Iron Walker är som en PRX Deluxe. Väldigt välgjord.

Idag blev det HAQ kaffe. 😃
Wempen konkurrerade blixtsnabbt ut min gröna Tissot PRX (35mm) vilken förmodligen dyker upp på säljavdelningen.
IMG_20220824_172719.jpg
Initialt stör man sig lite på namnet, sedan börjar "Glashytte" i delen namnet landa, och efter ett tag har man kollat finishen och hittar absolut ingen ting att anmärka på. Det är liksom bara en ruskigt välgjord klocka :)

9BA378B6-64F8-47E6-A56C-C612DA78C720.jpeg

Då har lilla guldklockan fått nytt batteri 😎
Jag har ju bytt till ett ETA e63.111 i min, så den presterar fantastiskt bra, men om man kliver på 38mm modellen av Tissot Goldrun sitter det e64.111 original. Det innebär alltså att man får en ny 18k guldklocka med safirglas och HAQ urverk för 20K. Finns det någon lika prisvärd guldklocka över huvud taget? Min lilla hittar man begagnad till ruskigt bra pris lite då & då, den större har jag inte sett än, men det måste ändå vara det bästa tipset på guldklocka man kan ge 😊

9BA378B6-64F8-47E6-A56C-C612DA78C720.jpeg

Då har lilla guldklockan fått nytt batteri 😎
Jag har ju bytt till ett ETA e63.111 i min, så den presterar fantastiskt bra, men om man kliver på 38mm modellen av Tissot Goldrun sitter det e64.111 original. Det innebär alltså att man får en ny 18k guldklocka med safirglas och HAQ urverk för 20K. Finns det någon lika prisvärd guldklocka över huvud taget? Min lilla hittar man begagnad till ruskigt bra pris lite då & då, den större har jag inte sett än, men det måste ändå vara det bästa tipset på guldklocka man kan ge 😊
Coolt, hade jag inte trott bara av att se klockan.
Kör också guld idag, ingen aning om noggrannheten på den men fin är den!
3076AB72-1F3A-4B70-A080-984CA16BCC96.jpeg

Fruktansvärt nöjd med sbgx343. Nu tillbaka på länk till nästa sommar då den eventuellt får smaka gummi någon månad igen. Har nu dragit sig en halv sekund på fem månader så hittills den mest exakta haq jag ägt. Största problemet med denna är damm på tavlan 😂
IMG_20220828_122004.jpg

Fruktansvärt nöjd med sbgx343. Nu tillbaka på länk till nästa sommar då den eventuellt får smaka gummi någon månad igen. Har nu dragit sig en halv sekund på fem månader så hittills den mest exakta haq jag ägt. Största problemet med denna är damm på tavlan 😂
IMG_20220828_122004.jpg
Damm på tavlan, eller att det syns på glaset? Tyvärr syns ju allt när man har mörk tavla även om det inte ligger under glaset. Jag undrar om man skulle kunna ha samma ytbehandling som finns att få till glasögon (heter det oleophobisk?) på klockglas?

Damm på tavlan, eller att det syns på glaset? Tyvärr syns ju allt när man har mörk tavla även om det inte ligger under glaset. Jag undrar om man skulle kunna ha samma ytbehandling som finns att få till glasögon (heter det oleophobisk?) på klockglas?
Ja alla svarta tavlor med hygglig AR gör ju att man ser dammet lättare. Så inget specifikt med denna egentligen. Kanske skulle man kunna motverka det med någon beläggning som du säger men risken är väl att det blir lite samma effekt som med yttre AR. Lite "kladdig" yta som inte heller upplevs helt ren fast den är det... man får helt enkelt strunta i puts fobin 😀

Ja alla svarta tavlor med hygglig AR gör ju att man ser dammet lättare. Så inget specifikt med denna egentligen. Kanske skulle man kunna motverka det med någon beläggning som du säger men risken är väl att det blir lite samma effekt som med yttre AR. Lite "kladdig" yta som inte heller upplevs helt ren fast den är det... man får helt enkelt strunta i puts fobin 😀
Det brukar bli bättre under vintertid tycker jag mig märka för mig. Torrare luft och mindre kroppsvärme antagligen. Man kanske skulle testa med sånt där nano-wax ifrån Turtle?

Yes, jäkla smidigt om man vill variera klockor. Får lite krupp på när automatiska klockorna har day/date som jag gärna vill ska gå rätt också.
Haha hög igenkänning på day-date-kruppen. Ska det vara mekaniskt får det mer än gärna vara utan sekundvisare och dag/datum-inidikation för att slippa bli tokig på fluktationen i tid per dygn och det eviga handjagandet. Quartz är ju rena lyxen ur den aspekten

Tillbaka
Topp