Jag tror att även den inre sluttande "chapter ringen" bidrar, urtavlan blir något mindre samtidigt som sbgv har lååånga smala index som hjälper till att lura ögat liteJa verkligen! Har alltid trott att den har en annan boett än sbgn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tror att även den inre sluttande "chapter ringen" bidrar, urtavlan blir något mindre samtidigt som sbgv har lååånga smala index som hjälper till att lura ögat liteJa verkligen! Har alltid trott att den har en annan boett än sbgn
Jag håller med! Vet du om det finns fler modeller med samma boett?Jag tror att även den inre sluttande "chapter ringen" bidrar, urtavlan blir något mindre samtidigt som sbgv har lååånga smala index som hjälper till att lura ögat lite
Ja, det finns en föregångare som heter sbgx 08X som fanns i några olika tavelutförandenJag håller med! Vet du om det finns fler modeller med samma boett?
Fn gjorde de nya smp för ? Gamla mucho snyggareBond quartz idag,
Fantastiskt hur tunn den är, sitter som en smäck på digTT quartz idag
Santosen som den ska vara, tunn och fin
Kan bara hålla med, vackert, bandet är nästan min favvo på den….Fantastiskt hur tunn den är, sitter som en smäck på dig
Fn gjorde de nya smp för ? Gamla mucho snyggare
TT quartz idag
Santosen som den ska vara, tunn och fin
Ser ut som en Gul på steroider (på ett bra sätt). Hur känns den på handleden?Hårdast (el plastigaste ) på stan nu ?
Sitter superskönt, väger ”ingenting”, det är min nattklocka, brukar gå upp ett par gånger per natt, kollar alltid klockan, o behöver ngt ”lumat” och lättSer ut som en Gul på steroider (på ett bra sätt). Hur känns den på handleden?
Bra köp, mycket klocka för den lilla pengen! Var också sugen på denDen annars ensamma blåtavlade klockan i lådan (Tissot PRX 35mm) har fått fint sällskap
The Citizen AQ4000-51L bredvid Seiko Astron SSJ005. Med länken justerad och nysynkad mot Astron väntar bara en lättare tvätt
Vette fn om jag sett en ”blåare” tavla än på just dessa…Den annars ensamma blåtavlade klockan i lådan (Tissot PRX 35mm) har fått fint sällskap
The Citizen AQ4000-51L bredvid Seiko Astron SSJ005. Med länken justerad och nysynkad mot Astron väntar bara en lättare tvätt
Astron verkar grym. Får lite GS-vibbar av denDen annars ensamma blåtavlade klockan i lådan (Tissot PRX 35mm) har fått fint sällskap
Ja, jag har varit sugen på denna ett tag. Säger som @kuma-kun, en riktigt trevlig doldis (även om tavlan inte riktigt kan anklagas för att vara helt diskret)Bra köp, mycket klocka för den lilla pengen! Var också sugen på den
Den är väldigt speciell, men faktiskt inte bara blå... Den har ett klart teal-blå (blå/grön) skimmer i mitten och tonar ut mot mörkare blå-grå i ytterkanten av tavlan, något som förstärks av att den inre ringen med sekundmarkeringar också är mörkblå-grå. Tillsammans med sunburst mönstret skimmrar den rejält i olika ljus och ger fantastiskt bra läsbarhet/kontrastVette fn om jag sett en ”blåare” tavla än på just dessa…
Ja, jag är väldigt nöjd med den Förutom att Astron tydligen tillverkas under samma tak som några ut GS familjen så känns formgivningen igen lite här och där. Även finishen är på hög nivå (dock inte som GS på detaljnivå) då det gäller boett/länk. Jag skulle kalla Astron en billigare GS med high-techAstron verkar grym. Får lite GS-vibbar av den
Det som är mysko ? Att Astron verkar vara heldött om man försöker flippa, trots bra bang for the buck…Den är väldigt speciell, men faktiskt inte bara blå... Den har ett klart teal-blå (blå/grön) skimmer i mitten och tonar ut mot mörkare blå-grå i ytterkanten av tavlan, något som förstärks av att den inre ringen med sekundmarkeringar också är mörkblå-grå. Tillsammans med sunburst mönstret skimmrar den rejält i olika ljus och ger fantastiskt bra läsbarhet/kontrast
Ja, jag är väldigt nöjd med den Förutom att Astron tydligen tillverkas under samma tak som några ut GS familjen så känns formgivningen igen lite här och där. Även finishen är på hög nivå (dock inte som GS på detaljnivå) då det gäller boett/länk. Jag skulle kalla Astron en billigare GS med high-tech
Just denna 39mm boett med det nya låset med micro justering i 3 steg sitter väldigt skönt på handleden. Fick jag önska något skulle jag gärna se att man laborerade fram ett material som är mer likt stål i färgen samtidigt som keramikens repskydd behålls, för det skyddar boetten riktigt bra.
Måste säga att jag verkligen gillar hur datumfönstret på Astron liksom trycker ner det som skulle varit klockan tre index... snyggt.Astron verkar grym. Får lite GS-vibbar av den
Jo det kan vara en av de bästa klockorna på marknaden att köpa begagnad, samtidigt som den är lika bra att köpa ny om man tänkt behålla den (en kategori vi ombytliga stollar inte tillhör generellt).Det som är mysko ? Att Astron verkar vara heldött om man försöker flippa, trots bra bang for the buck…
Kul att se att hon är hos en nöjd ägareMen, trivs fortfarande bra med denna: