• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag håller med! Vet du om det finns fler modeller med samma boett?
Ja, det finns en föregångare som heter sbgx 08X som fanns i några olika tavelutföranden
1669664228953.png


värt att notera är att den har det tidigare urverket 9f62 där datumfönstet ligger närmare centrum än på 9f82
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Vette fn om jag sett en ”blåare” tavla än på just dessa…
Den är väldigt speciell, men faktiskt inte bara blå... Den har ett klart teal-blå (blå/grön) skimmer i mitten och tonar ut mot mörkare blå-grå i ytterkanten av tavlan, något som förstärks av att den inre ringen med sekundmarkeringar också är mörkblå-grå. Tillsammans med sunburst mönstret skimmrar den rejält i olika ljus och ger fantastiskt bra läsbarhet/kontrast :)
Astron verkar grym. Får lite GS-vibbar av den
Ja, jag är väldigt nöjd med den :) Förutom att Astron tydligen tillverkas under samma tak som några ut GS familjen så känns formgivningen igen lite här och där. Även finishen är på hög nivå (dock inte som GS på detaljnivå) då det gäller boett/länk. Jag skulle kalla Astron en billigare GS med high-tech ;)
Just denna 39mm boett med det nya låset med micro justering i 3 steg sitter väldigt skönt på handleden. Fick jag önska något skulle jag gärna se att man laborerade fram ett material som är mer likt stål i färgen samtidigt som keramikens repskydd behålls, för det skyddar boetten riktigt bra.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Den är väldigt speciell, men faktiskt inte bara blå... Den har ett klart teal-blå (blå/grön) skimmer i mitten och tonar ut mot mörkare blå-grå i ytterkanten av tavlan, något som förstärks av att den inre ringen med sekundmarkeringar också är mörkblå-grå. Tillsammans med sunburst mönstret skimmrar den rejält i olika ljus och ger fantastiskt bra läsbarhet/kontrast :)

Ja, jag är väldigt nöjd med den :) Förutom att Astron tydligen tillverkas under samma tak som några ut GS familjen så känns formgivningen igen lite här och där. Även finishen är på hög nivå (dock inte som GS på detaljnivå) då det gäller boett/länk. Jag skulle kalla Astron en billigare GS med high-tech ;)
Just denna 39mm boett med det nya låset med micro justering i 3 steg sitter väldigt skönt på handleden. Fick jag önska något skulle jag gärna se att man laborerade fram ett material som är mer likt stål i färgen samtidigt som keramikens repskydd behålls, för det skyddar boetten riktigt bra.
Det som är mysko ? Att Astron verkar vara heldött om man försöker flippa, trots bra bang for the buck…
 

KaiHaj

Omega
Någon med erfarenhet utav Citizen BJ7100-82E?
Fick hem denna idag, köpt begagnad. Har haft den i tankarna sedan jag uppmärksammade den för ca ett år sedan.
Än så länge bärs den bra och robust, dock mindre än vad den är (42mm)
 

Bilagor

  • D2FB053D-224B-4B40-9679-265582BC8EED.jpeg
    D2FB053D-224B-4B40-9679-265582BC8EED.jpeg
    424.5 KB · Visningar: 7
  • 255D6676-FB2B-4CD6-8AF8-FC67EDE25FD5.jpeg
    255D6676-FB2B-4CD6-8AF8-FC67EDE25FD5.jpeg
    393.7 KB · Visningar: 7
Topp