• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

1990:talet får förgylla denna tisdag 😎🤙🏿
IMG_1924.jpeg

Jag har en ny gammal Citizen 6100 på väg hem. Denna gång med fluted bezel och fasat glas. Jag hoppas den är i skick att räddas då den var riktigt billig och bilderna dåliga 😬
Traderafynd? 👍

Nu är det senaste nätfyndet rengjort och redo för tjänst 🙏🏿😎
JDM Citizen 6100 ifrån juni 1990 Kanji & engelska för dagvisningen.
IMG_1971.jpeg

Den är i klart bättre skick under allt gammalt ”skit” än vad bilderna visade då jag hittade den. Fyra UL-tvättar av länken för att bli av med allt som inte hör dit 😬
IMG_1969.jpeg

Urverket och packning i fint skick. Cal 6100A
IMG_1963.jpeg

Det fasade glaset har bara ett litet hack i ett hörn samt en väldigt tunn repa som endast syns i vissa vinklar.
IMG_1962.jpeg

Helt klart mindre skönhetsfläckar jag kan leva med 😎
IMG_1968.jpeg

Massiv gul-guldbezel och stålboett bredvid vit-guldbezel och stålboett. Vitguldet inte massivt dock 😉. Däremot har båda ytbehandlade boetter, vilket syns på skicket 👌🏿

Senast ändrad:
Fick hem det här batteriuret i veckan. Har varit sugen ganska länge, gillar den cleana looken, nåt helt annat än alla andra pjäser jag har i klocklådan.
Dock ingen bra klocka om man vill hålla koll på den exakta tiden, så den kommer att få hänga med de gånger när någon minut hit eller dit inte spelar så stor roll.⏱️
20250321_072020.jpg
20250318_163829.jpg
20250318_164151.jpg

Fick hem det här batteriuret i veckan. Har varit sugen ganska länge, gillar den cleana looken, nåt helt annat än alla andra pjäser jag har i klocklådan.
Dock ingen bra klocka om man vill hålla koll på den exakta tiden, så den kommer att få hänga med de gånger när någon minut hit eller dit inte spelar så stor roll.⏱️
20250318_163829.jpg
vad är detta, en tissot prx där någon snott urtavlan? 😅 clean var ju bara förnamnet. 🤟

vad är detta, en tissot prx där någon snott urtavlan? 😅 clean var ju bara förnamnet. 🤟
Javisst är det en Tissot PRX! Som de har ersatt tavlan på (det framgår tyvärr inte om tavlan blivit stulen eller om de bara valt att ersätta den med något annat!😁)!

Senast ändrad:
Javisst är det en Tissot PRX! Som de har ersatt tavlan på (det framgår tyvärr inte om tavlan blivit stulen eller om de bara valt att ersätta den med något annat!😁)!
ha, ja titta! nu gillar jag verkligen inte iflwatches med målade tavlor men den där var ju riktigt cool. nu börjar jag undra hur den där skulle se ut med ghost-markers för tim-markeringarna som bara syns i vissa vinklar. 😃
man kanske skulle försöka sig på en egen mod. hmmm... 🤔 nej, inte händig nog. 😔

Ja det är det ju verkligen! Skulle mycket väl kunna behålla den men det blev sug efter nytt och Wempen stod ändå sist i kön. Men jäklar vilken finish dom har ändå. Klart prisvärd även som nyköp.
100%
Någon gång ibland får jag för mig att sälja min, igen 🤣
Men kan inte komma på något liknande med samma finish, urverk osv som är i närheten av lika prisvärt.

Men senast igår erbjöd jag den som dellikvid i en klockaffär 🤯
Glad att säljaren inte nappade idag men vet vad du går igenom. Man kan inte behålla allt roligt.

Men det kryllar ju inte av Iron Walkers så att köpa tillbaka kan vara lite problematiskt. Vilket jag redan fått erfara en gång 🙄

Nää, jag gör nog bäst i att behålla min. Vad är det för roligt du är på jakt efter nu då?

100%
Någon gång ibland får jag för mig att sälja min, igen 🤣
Men kan inte komma på något liknande med samma finish, urverk osv som är i närheten av lika prisvärt.

Men senast igår erbjöd jag den som dellikvid i en klockaffär 🤯
Glad att säljaren inte nappade idag men vet vad du går igenom. Man kan inte behålla allt roligt.

Men det kryllar ju inte av Iron Walkers så att köpa tillbaka kan vara lite problematiskt. Vilket jag redan fått erfara en gång 🙄

Nää, jag gör nog bäst i att behålla min. Vad är det för roligt du är på jakt efter nu då?
Ahh faktiskt något som jag varit på gång att köpa många gånger tidigare men inte blivit av. En blå bb36a. Nu kände jag att det var läge innan smiley modellerna blir svåra att få tag i. Inget fel på dom uppdaterade men jag ville ha den gamla mer tooliga varianten. Men nu är vi ju i fel tråd för att reda mer i det. Tur som är har jag iaf två quartz o ett par G-shocks kvar så jag får hänga i den här trevliga tråden ändå! 😁

Tillbaka
Topp