Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt snygg och bra pris men saknar nummer 3 på min lista@Vincentb hade en Citizen GMT som försvann på forumetDet är väl en trevlig modell i alla fall... https://www.seiyajapan.com/products/citizen-promaster-200m-diver-bj7111-86l
Bra kitt! (Och fin tidsvisare!)Idag kör vi termokompenserad kvarts, perfekt när det ska cyklas i kallt väder.
![]()
Tack så mycket!Bra kitt! (Och fin tidsvisare!)
Ovanlig modell det där! Hade själv den svarta quartzaren med swordhands i många år. Den där tror jag aldrig jag sett...är identisk med den blå Bond fast svart?En jävligt bra quartz![]()
![]()
YesOvanlig modell det där! Hade själv den svarta quartzaren med swordhands i många år. Den där tror jag aldrig jag sett...är identisk med den blå Bond fast svart?
Svarar på min egen fråga: nej det verkar ont om det. Finns några automatare (bla Oris) men inte hittat någon quartz med analog visning.![]()
Lite halvt off topic men satt och läste lite om Seiko Prospex LX och fastnade speciellt för SNR033. Nu undrar jag om någon känner till en enklare (läs: billigare) Quartz-klocka med samma layout.
Klockan ska alltså ha:
1. GMT-visare.
2. 24-timmarsmarkeringar på tavlan.
3. Vridbar ring med 24-timmarsmarkeringar.
Anledningen till alla tre är att man då kan ha tre tidszoner vilket är något jag snöat in på. En för avresa, en för mellanlandning och en för destination. Nu reser jag ju aldrig men det KAN ju hända. Någon gång. Kanske.![]()
Edit: och ja jag vet, det finns massor av klockor där man med några snabba tryck enkelt ställer in lokal tid. Sa aldrig att det handlade om logik![]()
![]()
Samlingens nyaste kvartsare! Sjuk kvalitetskänsla i den.
Underbara de där!![]()
Schysst dinka! Men handskarna?Dubbelpostar...
![]()
Tidshållningen på denna är rent löjlig. Den bärs långt ifrån så ofta den förtjänar och ändå ligger den på ca +1s mellan sommar och normaltid.
Tack! Handskarna är Hestras Table Cut Peccary ofodrade. Jag har en kompis som jobbade i deras flagship-store och hade bra personal rabatt så jag köpte 2Schysst dinka! Men handskarna?
Gris eller riktigt grov navelsvin?
Riktigt schyssta! Man blir ju inspirerad till att köra klassiska guldklockan med ett par schyssta handskar som passar för hösten.Tack! Handskarna är Hestras Table Cut Peccary ofodrade. Jag har en kompis som jobbade i deras flagship-store och hade bra personal rabatt så jag köpte 2. Dessa som bärs ofodrade och ett par i korkfärg som bärs med liners, väldigt trevlig skinn
![]()
Dom är riktigt sköna ofodrade så här tidig höst, känns som ett nytt sämskskinn ungefär. Litet heds-up för att dom formar sig och kan bli lite större på bredden med tiden, så köp ett par som är tighta men rätt längd i fingrarna.Riktigt schyssta! Man blir ju inspirerad till att köra klassiska guldklockan med ett par schyssta handskar som passar för hösten.
Visst är det generellt att hestras tablecut är skuret på det sättet att oavsett lädertyp ska bete sig snarlikt varandra(i den mån som alla naturmaterial kan vara lika)? Vinter handskarna är ett par Hestra tablecut i älgskin tänker mig att de de inte behöver vara mycket tightare än vad de var tidigare.Dom är riktigt sköna ofodrade så här tidig höst, känns som ett nytt sämskskinn ungefär. Litet heds-up för att dom formar sig och kan bli lite större på bredden med tiden, så köp ett par som är tighta men rätt längd i fingrarna.
Finns nuKanske vore läge att starta en stämgaffeltråd och jag bidrar gärna i den.
Känns lite förvirrande med stämgafflar i en tråd för kvartsur.
Så där, ja! Hittade till slut länken hos Masters In Time i Holland, och fick ge 4’ plus frakt. Känns lite rimligare än Ur & Penns 10’ ...... Och bra blev detTack för tipsMailade Citizen JP, och de svarade blixtsnabbt! Bra service. De hänvisade till Ur & Penn, som svarade lika snabbt...… 10 000 för tredelad stållänk
känns dock lite i överkant? Är nu mycket nöjd med croco![]()
Riktigt snyggt! Är den där i stål?![]()
Så där, ja! Hittade till slut länken hos Masters In Time i Holland, och fick ge 4’ plus frakt. Känns lite rimligare än Ur & Penns 10’ ...... Och bra blev det![]()
Tackar! Ja, den är i stål. Nästa blir Titan och blå eller svart tavlaRiktigt snyggt! Är den där i stål?
En AQ4030-51L skulle ju sitta fint... Eller en röd AQ4020-54Z, kanske?Tackar! Ja, den är i stål. Nästa blir Titan och blå eller svart tavla![]()
Det har sin charm med lite färg, personligen tycker jag dom har lite fel dimensioner med 40/12,5. Inte så det är för stort generellt, men känns inte så CitizensktEn AQ4030-51L skulle ju sitta fint... Eller en röd AQ4020-54Z, kanske?
Nu när du hittat en länk-kran kan du ju knipa en AQ4020-03E och sätta den på länkTackar! Ja, den är i stål. Nästa blir Titan och blå eller svart tavla![]()
Jag tror den blå är 38,4? Hittar dock även uppgifter om 40mm.Det har sin charm med lite färg, personligen tycker jag dom har lite fel dimensioner med 40/12,5. Inte så det är för stort generellt, men känns inte så Citizenskt![]()