• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

jonasz

Cartier
2-Faktor
Oceanus idag. :)

20190915_125038.jpg
 

Jonas74

Omega
BE63563F-3163-4627-8435-B0AA0AD2F209.png

Lite halvt off topic men satt och läste lite om Seiko Prospex LX och fastnade speciellt för SNR033. Nu undrar jag om någon känner till en enklare (läs: billigare) Quartz-klocka med samma layout.

Klockan ska alltså ha:
1. GMT-visare.
2. 24-timmarsmarkeringar på tavlan.
3. Vridbar ring med 24-timmarsmarkeringar.

Anledningen till alla tre är att man då kan ha tre tidszoner vilket är något jag snöat in på. En för avresa, en för mellanlandning och en för destination. Nu reser jag ju aldrig men det KAN ju hända. Någon gång. Kanske. :p :D

Edit: och ja jag vet, det finns massor av klockor där man med några snabba tryck enkelt ställer in lokal tid. Sa aldrig att det handlade om logik ;)
Svarar på min egen fråga: nej det verkar ont om det. Finns några automatare (bla Oris) men inte hittat någon quartz med analog visning.

Men! Digitalare med tre tidzoner har landat. Fast tre tidszoner var liksom förra veckan (och veckan innan det var det just veckor...), nu sitter jag och kollar på så kallade "world timers". Jobbigt att vara nybörjare och upptäcka en ny komplikation varannan dag som man måste googla flera timmar om hehe ;):D
DSC_0171.JPG
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Tack! Handskarna är Hestras Table Cut Peccary ofodrade. Jag har en kompis som jobbade i deras flagship-store och hade bra personal rabatt så jag köpte 2 :p. Dessa som bärs ofodrade och ett par i korkfärg som bärs med liners, väldigt trevlig skinn :cigar:
Riktigt schyssta! Man blir ju inspirerad till att köra klassiska guldklockan med ett par schyssta handskar som passar för hösten.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Riktigt schyssta! Man blir ju inspirerad till att köra klassiska guldklockan med ett par schyssta handskar som passar för hösten.
Dom är riktigt sköna ofodrade så här tidig höst, känns som ett nytt sämskskinn ungefär. Litet heds-up för att dom formar sig och kan bli lite större på bredden med tiden, så köp ett par som är tighta men rätt längd i fingrarna.
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Dom är riktigt sköna ofodrade så här tidig höst, känns som ett nytt sämskskinn ungefär. Litet heds-up för att dom formar sig och kan bli lite större på bredden med tiden, så köp ett par som är tighta men rätt längd i fingrarna.
Visst är det generellt att hestras tablecut är skuret på det sättet att oavsett lädertyp ska bete sig snarlikt varandra(i den mån som alla naturmaterial kan vara lika)? Vinter handskarna är ett par Hestra tablecut i älgskin tänker mig att de de inte behöver vara mycket tightare än vad de var tidigare.
Bifogar en kvartsklocka för att inte vara helt OT
IMG_20190127_122214.jpg
 

Oron

Panerai
image.jpg
Tack för tips:) Mailade Citizen JP, och de svarade blixtsnabbt! Bra service. De hänvisade till Ur & Penn, som svarade lika snabbt...… 10 000 för tredelad stållänk
känns dock lite i överkant? Är nu mycket nöjd med croco;)
Så där, ja! Hittade till slut länken hos Masters In Time i Holland, och fick ge 4’ plus frakt. Känns lite rimligare än Ur & Penns 10’ ...... Och bra blev det:)

Tack, KM Globen för rätt stift & montering!
 
Senast ändrad:
Topp