Riktigt schysst kombo och kul att se IWCn, hade inte på radarn att verket var så komplicerat!Dagens quartz-dubbel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt schysst kombo och kul att se IWCn, hade inte på radarn att verket var så komplicerat!Dagens quartz-dubbel
Det finns inget enkelt svar eftersom det finns fler parametrar att tänka på. Temperatur växlingar, hur förvaras den och hur mycket avviker det ifrån hur den är grundkalibrerad? Har den rätt batteri? Hur gammalt är batteriet? Enklast är ju att öppna och kolla att det ser rent och torrt ut, byta till ett färskt batteri och bära den en månad för att se hur den presterar under de förhållanden den är tänkt att användas.Jag har en quartzare på ca 25 år, swiss made, troligen Eta, som snabbar sej drygt 1 minut i månaden... undrar om en service kan förbättra det?
Trevlig uppställning, riktiga klassiker i backlinjenQuartzfamiljen som den ser ut just nu.
Tack! Har för avsikt att förstärka backlinjen med en Aerospace. Får hålla mig några månader innan köp så att inte frun får spel...Trevlig uppställning, riktiga klassiker i backlinjen
Tack! Har för avsikt att förstärka backlinjen med en Aerospace. Får hålla mig några månader innan köp så att inte frun får spel...
Vad behöver man mer? Ngn fältklocka kanske?
Hamilton är roligt men drar nog åt en CWC G10. Gärna en issued... Funderar bara på hur mkt jag eg skulle använda den.Hamilton Khaki finns med quartz, även Seiko har några fältiga quartzklockor.
Seiko Has Released a New Affordable Field Watch, But It’s Not Easy to Get | Gear Patrol
Seiko's basic new quartz "SUS" field watch is inexpensive and stylish, but you can currently only buy it in Japan.www.gearpatrol.com
Hamilton är roligt men drar nog åt en CWC G10. Gärna en issued... Funderar bara på hur mkt jag eg skulle använda den.
Ganska lika.Har också tittat på dom. Pulsar har en issued variant också (Pulsar G10) som är något billigare än CWC:s variant.
Varför inte testa S&S skydiver? Personligen skulle jag tycka att du saknar något riktigt prydligt i uppställningen av dykare och stålsport...Tack! Har för avsikt att förstärka backlinjen med en Aerospace. Får hålla mig några månader innan köp så att inte frun får spel...
Vad behöver man mer? Ngn fältklocka kanske?
Skydivern har jag iof inte provat men 44mm känns tokstort.. jämfört med en Aerospace ur Avantage serien på dryga 41mm..Varför inte testa S&S skydiver? Personligen skulle jag tycka att du saknar något riktigt prydligt i uppställningen av dykare och stålsport...
Ganska lika.
Skydivern har jag iof inte provat men 44mm känns tokstort.. jämfört med en Aerospace ur Avantage serien på dryga 41mm..
Ja, håller med! Skulle behöva ngt dressigt men här blir jag så velig. Kanske ngn GS på läder? Med 9F då såklart..
Minns när jag beställde min SUS från japan. Har varit med om allt möjligt som inte linjerar på Seiko. Men då linjerna inte ens tavlan med boetten. Den var helt sned. Synd, för i övrigt var den rätt liten och coolHamilton Khaki finns med quartz, även Seiko har några fältiga quartzklockor.
Seiko Has Released a New Affordable Field Watch, But It’s Not Easy to Get | Gear Patrol
Seiko's basic new quartz "SUS" field watch is inexpensive and stylish, but you can currently only buy it in Japan.www.gearpatrol.com
Hamilton Flighttimer är en mindre variant (40mm) som du kan titta på,
Hamilton Khaki Flight Timer Watch | aBlogtoWatch
On many occasions I’ve mentioned that I pretty much only feel comfortable wearing a quartz movement based watch when that movement offers functionality you can’t find in a mechanical watch. Analog/digital watches such as this are a prime example. Offering the grace of analog time telling, the...www.ablogtowatch.com
Minns när jag beställde min SUS från japan. Har varit med om allt möjligt som inte linjerar på Seiko. Men då linjerna inte ens tavlan med boetten. Den var helt sned. Synd, för i övrigt var den rätt liten och cool
Finns inte kvar längre väl? Som ny i alla fall. Men jag kan absolut ha fel.
Den modellen är riktigt fin. Har inte ens hört att den tickar tidigare, men nu lyssnade jag och det gör den juÖnskar att fler klockor fanns med kvarts. Så skönt med grab and go. Tickandet är ju inte fy skam det heller.
Jag hör det inte. Tänkte mest på att sekundvisaren tickar. Eftersom alla snackar om svepande autovisareDen modellen är riktigt fin. Har inte ens hört att den tickar tidigare, men nu lyssnade jag och det gör den ju
Den senaste finns väl inte längre som kvarts? Annars vore ju Omegas hemsida det givna svarettänkte kolla vilka färger kvarts aqua terran 38 finns i? Har bara sett grå och vit
tänkte kolla vilka färger kvarts aqua terran 38 finns i? Har bara sett grå och vit
Den senaste finns väl inte längre som kvarts? Annars vore ju Omegas hemsida det givna svaret
Ja en av fördelarna med quartz är ju att dom flesta har tickande sekundvisare som enkelt går att läsa av till skillnad mot dessa hemska mekaniska som sveper helt menlöst runt och gör exakt avläsning riktigt svårt. För att få samma funktion i en mekanisk får man gå till riktigt high-end av tex Lange & Söhne med prislapp så man nästan svimmar.Jag hör det inte. Tänkte mest på att sekundvisaren tickar. Eftersom alla snackar om svepande autovisare
Önskar att fler klockor fanns med kvarts. Så skönt med grab and go. Tickandet är ju inte fy skam det heller.
Det här är riktigt snyggt! Vad är referensen? Jag antar att modellen utgått eftersom GS står vid kl 6, någon som vet om det finns någon ersättare i dagens sortiment?
Sbgv009. Limiterad från 2014.Det här är riktigt snyggt! Vad är referensen? Jag antar att modellen utgått eftersom GS står vid kl 6, någon som vet om det finns någon ersättare i dagens sortiment?
Aha där ser man.. tack för svar! kollade in GS sortiment och hittade där SBGX331. Kanske inte så lik din men den fångade mitt intresse. Mer kvartsdressare åt folket!Sbgv009. Limiterad från 2014.
Finns ingen ersättare i dagens sortiment.
det närmsta är väl nya reissuen av King Seikon. Men den är automat och bara två hitta till sverige.