Släng in en GS quartz så är samlingen komplett
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Amazing watchKastar mig in i den bildlösa datumtråden med en bild på det senaste tillskottet. Helt utan datumvisning
CWC har seglat upp som ett favoritmärke för mig och quartz passar perfekt när man vill rotera in nått annat ett tag.
Extraordinary! What a beauty!Seiko SBCM023, platsar nog även i HAQ-tråden då den ska göra endast +/- 20 sek/år. Håller på och bekantar mig med den fortfarande, men är hittills positivt överraskad av kvalitén på länken och allmän finish.
Vilket underbart retrosläpp...
Det är plexi, ja. Det finns visserligen safirglas som efterliknar plexi (boxed/domed) väldigt väl, men i detta fall skulle ett sånt glas kosta mer är hela klockantrevligt glas
Eller plexi hoppas jag
Jag instämmer. Det som gör mig mest besviken är att alla retro/heritage ska vara i "modern" storlek men ändå utrustade med mekaniska urverk... LE och dyra är förstås mer regel än undantag. Tänk om den nu kommande LE King Seikon istället hade varit helt i originaldesign, men med ett urverk som har Astron prestanda. Då snackar vi köpsugDen är läcker på något sätt, men samtidigt kräks man i munnen något. Måttet är snart rågat vad det gäller retro- och heritagetrenden. Har någon fantasi nog att designa klockor som dom tycker dom ska se ut idag? Det här är ju ganska oförargeligt sett till prislappen dock.
See absolutely nothing wrong with thatInga mekaniska klockor kvar i huvudklocklådan
See absolutely nothing wrong with that
Absolut men jag anser att den där svängiga kristallen e cool nog att sätta automatare på bänken emellanåt.När man är en stressad småbarnsfar är quartz helt rätt
välkommen återLänge sedan jag postade här!
Grymt fin. Grattis.Årets första klockköp, och givetvis en kvartsklocka av rang
Seiko Astron 5x53
En dag/datum, dual-time med perpetuell kalender. GPS synk och riktigt enkel förflyttning mellan tidzoner
Tack! Jag var lite tveksam till den gröna keramikringen efter att bara ha sett den på bild och i youtube-klipp. Men väl i handen är den riktigt trevligGrymt fin. Grattis.
Nice! Är det senaste generationen? Har tappat kollen på AstronÅrets första klockköp, och givetvis en kvartsklocka av rang
Seiko Astron 5x53
En dag/datum, dual-time med perpetuell kalender. GPS synk och riktigt enkel förflyttning mellan tidzoner
Ja. Den senaste generationen med det senaste urverket i "sportboetten" som kom som hyllning till 50års jubileet. Men nu i titan.Nice! Är det senaste generationen? Har tappat kollen på Astron
När jag går till Kjell&co brukar jag be dom kolla om dom har Duracell eller Varta framför deras egna märke. Glöm inte kolla datummärkningen så du inte får utgångna batterierDags för batteribyte på min Seiko SBEE001. Vilket fabrikat på batteriet rekommenderar ni?
Det är av typen SR920SW (hittar inget med Seikos logga på)
Sony har bra SR920sw om man vill köra japanskt Jag tycker att renata och rayovac håller bäst och varta sämst av "märkesbatterierna" men då heter batteriet 371 istället,Dags för batteribyte på min Seiko SBEE001. Vilket fabrikat på batteriet rekommenderar ni?
Det är av typen SR920SW (hittar inget med Seikos logga på)
Nya Tissot PRX T137.410.11.041.00 ser minst sagt spännade ut Hittar dock inte på SE sidan ännu. Bör ligga i rek.pris kring 3,5ksek. 40mm, Quartz ETA F06.115, 100m WR
Finns även med svart och silver urtavla.