Jag är på jakt efter en bra bruksklocka som komplement till min Oceanus OCW-S100. Jag har en Helm Vanuatu i dagsläget som jag är mycket förtjust i, men man kommer ju inte ifrån horribel tidhållning och ska jag lägga pengar på en klocka vill jag att den håller tiden bra.
Vad tror ni om följande?
1. Oceanus OCW-P2000
+ Billiggare än det andra alternativet och en tydligare koppling till min andra Oceanus. GMT-funktion är aldrig fel och älskar funktionen som gör att den kan ställa in visarna att precis pricka alla markeringar.
- Osäker på om den är för stor och lite för "blingig". Sällsynt i Sverige så ingen möjlighet att köpa begagnad eller att prova den innan köp från Japan. Enligt recension på Youtube skall den dock bäras mindre än den låter och och Casios officiella mått gäller ju alltid kronan inräknad.
2. Sinn UX
+ Otroligt cool. Går inte att nog understryka.
- Risk för luftbubbla eller att visarna inte perfekt prickar markeringarna. Läst att lumen skall vara rätt dålig. Dyrare än alternativ 1, men finns ev. att få begagnad och kan prova klockan i Stockholm. Extra kostnad för batteribyten vart 7:e år (eller i den storleksordningen).
Vad tror ni om ovan? Eller, något liknande alternativ jag inte övervägt?
Tack!