Jag tycker det finns mycket kunnigt folk på forumet, vi lär av varandraSnart måste vi nog be dig skriva en bok om quartzklockor, urverk, COSC etc etc så att all din kunskap finns samlat på ett och samma ställe.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker det finns mycket kunnigt folk på forumet, vi lär av varandraSnart måste vi nog be dig skriva en bok om quartzklockor, urverk, COSC etc etc så att all din kunskap finns samlat på ett och samma ställe.
Så är det ju! Helt klart...Det har florerat en bild med ”fluted bezel” i guld någonstans, och jag har också läst att Tissot bekräftat en 36:a i guld. Om det betyder guld+stenar eller bara helguld har inte framgått. Men jag skulle gissa att den kommer lanseras som dam-modell ungefär som Longines VHP. Men visst vore det trevligt om den kom i liknande utförande som nuvarande men i lite mindre storlek. För att den skulle intressera mig krävs att den inte blir dyrare än nuvarande (vilket den säkert blir med guld bezel), då är Wempe Ironwalker ett bättre val.
dial.
Och... Då går den ju fetbort....Läste list 1995€ nånstans (källa oklar). Rätt saftigt om det stämmer.
Och... Då går den ju fetbort....
Nej föralldel. Och det är ju ibland svårt att säga vad som rent objektivt gör en klocka värd mer än en annan. (Även om det finns många märken som verkligen sticker ut avseende pris/prestanda). Men jag skulle dock inte heller ge dom pengarna för en Tissot gentleman.Tissot Gentleman med 18k bezel kostar typ 1500€ så helt orimligt är det nog inte.
Tissot Gentleman i titan tycker jag är riktigt trevlig, och pris/prestanda ligger helt rättNej föralldel. Och det är ju ibland svårt att säga vad som rent objektivt gör en klocka värd mer än en annan. (Även om det finns många märken som verkligen sticker ut avseende pris/prestanda). Men jag skulle dock inte heller ge dom pengarna för en Tissot gentleman.
Jag är ganska säker på att den inte finns i det utförandet som kvarts, och då platsar den ju ändå inte som diskussionsunderlag i denna trådTissot Gentleman med 18k bezel kostar typ 1500€ så helt orimligt är det nog inte.
Behåll den där.Finns det kanske någon quartz fantast här som sitter på en Chronomaster 37mm och är sugen på byte med min SBGV243 tro?
Gärna washi tavla men inte nödvändigtvis. PMa isf.
Den tavlan är riktigt braNyförvärv på quartz sidan. Riktigt ovanlig tavla på denna sbgx (273) JDM variant. Innebär också att det finns en sbgv243 tillgänglig om någon är sugen på en 9f sport.
Tack! Brunt o stål är en ovanlig kombo men den är riktigt bra. Oftast är den inte riktigt så glammig men den blir aldrig helt svart heller. Dock går den lite bananas i starkt solljus. Kanske ingen sommarklocka direktDen tavlan är riktigt bra
Mycket trevlig klocka, funderar på att skaffa en. Gillar det praktiska med quartzur. Hur fungerar radiosynkningen på en sådan? Sker automatiskt som på casios multiband 6?
Jag börjar veckan med radiosynkad eco drive. Svårslagna prestanda i förhållande till pris på denna AS 2050-10A
Ja, den synkar som de flesta andra, automatiskt runt 03:00 varje natt. Det finns en knapp för manuell synk, och man kan synka med Clock Wave eller liknande app.Mycket trevlig klocka, funderar på att skaffa en. Gillar det praktiska med quartzur. Hur fungerar radiosynkningen på en sådan? Sker automatiskt som på casios multiband 6?
Toppen, då vet jag. Tack för snabbt svarJa, den synkar som de flesta andra, automatiskt runt 03:00 varje natt. Det finns en knapp för manuell synk, och man kan synka med Clock Wave eller liknande app.
På riktigt fint men varför behöver du en med lufttryckmätare?Först idag förstod jag att jag behövde en klocka med luftrycksmätare.
Titan är alltid skönt ochså.
Inget sånt i denna tråden tack! Prata gärna kvarts, annars starta en egen trådSuperquartz eller automatiska verk, vad tycker ni och varför? Motivera gärna!
Eftersom du frågar i den här tråden lär många säga Quartz Personligen tycker jag att det är riktigt skönt med quartz, aldrig behöva vara orolig över tidshållning, att de stannar eller någon dyr service!Superquartz eller automatiska verk, vad tycker ni och varför? Motivera gärna!
Många som ogillar quartz så valde specifikt denna tråd för att få lite åsikter från folk som faktiskt gillar quartzEftersom du frågar i den här tråden lär många säga Quartz Personligen tycker jag att det är riktigt skönt med quartz, aldrig behöva vara orolig över tidshållning, att de stannar eller någon dyr service!
Jag förstår, men som jag skrev i trådstarten så är poängen inte att jämföra mot mekaniska urverk, utan att inspirera och utbyta kunskaper om just kvarts-ur. 99% av forumet avhandlar mekaniska klockorMånga som ogillar quartz så valde specifikt denna tråd för att få lite åsikter från folk som faktiskt gillar quartz
Jag förstår, jag diggar quartz och har alltid haft ett flertal i samlingen, i kombination med några automatiska/manuella klockor. Om det var fler tillverkare som gjorde som Grand Seiko och satsade på högklassiga quartz-klockor så hade jag utan problem kunnat hålla mig enbart till quartz. Men tråkigt nog så väljer ju många stora märken bort just quartz…Många som ogillar quartz så valde specifikt denna tråd för att få lite åsikter från folk som faktiskt gillar quartz