• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Det har florerat en bild med ”fluted bezel” i guld någonstans, och jag har också läst att Tissot bekräftat en 36:a i guld. Om det betyder guld+stenar eller bara helguld har inte framgått. Men jag skulle gissa att den kommer lanseras som dam-modell ungefär som Longines VHP. Men visst vore det trevligt om den kom i liknande utförande som nuvarande men i lite mindre storlek. För att den skulle intressera mig krävs att den inte blir dyrare än nuvarande (vilket den säkert blir med guld bezel), då är Wempe Ironwalker ett bättre val.
dial.

16048261
Så är det ju! Helt klart...

Tissot Gentleman med 18k bezel kostar typ 1500€ så helt orimligt är det nog inte.
Nej föralldel. Och det är ju ibland svårt att säga vad som rent objektivt gör en klocka värd mer än en annan. (Även om det finns många märken som verkligen sticker ut avseende pris/prestanda). Men jag skulle dock inte heller ge dom pengarna för en Tissot gentleman.

Nej föralldel. Och det är ju ibland svårt att säga vad som rent objektivt gör en klocka värd mer än en annan. (Även om det finns många märken som verkligen sticker ut avseende pris/prestanda). Men jag skulle dock inte heller ge dom pengarna för en Tissot gentleman.
Tissot Gentleman i titan tycker jag är riktigt trevlig, och pris/prestanda ligger helt rätt :)

Gjorde en utflykt till Klockmaster Globen förra veckan, i första hand för att lämna några klockor på service, men också för att kolla om det fanns nån GS med lysmassa på visarna eftersom jag har klocka på mig även på natten. Fastnade till slut för SBGN003, iofs en ganska vanlig klocka här på KS. Tycker att den har ett stilrent formspråk samt att den röda tjugofyratimmarsvisaren mot den svarta tavlan ger lite mer liv samtidigt som man inte ”blandar ihop” visarna så lätt. En annan trevlig detalj är att datumvisningen har svart bakgrund vilket gör den mer diskret.
Dessutom är den ju en sk HAQ-quartz, så nu blev det en till sån i lådan 🙂
Promenad i solen idag på eftermiddagen:
E240D477-4D1A-47C5-ACE1-CBC90412B352.jpeg

Superquartz eller automatiska verk, vad tycker ni och varför? Motivera gärna!
Eftersom du frågar i den här tråden lär många säga Quartz😉 Personligen tycker jag att det är riktigt skönt med quartz, aldrig behöva vara orolig över tidshållning, att de stannar eller någon dyr service!

• Like
Reactions: HSK
Eftersom du frågar i den här tråden lär många säga Quartz😉 Personligen tycker jag att det är riktigt skönt med quartz, aldrig behöva vara orolig över tidshållning, att de stannar eller någon dyr service!
Många som ogillar quartz så valde specifikt denna tråd för att få lite åsikter från folk som faktiskt gillar quartz 😅

Många som ogillar quartz så valde specifikt denna tråd för att få lite åsikter från folk som faktiskt gillar quartz 😅
Jag förstår, jag diggar quartz och har alltid haft ett flertal i samlingen, i kombination med några automatiska/manuella klockor. Om det var fler tillverkare som gjorde som Grand Seiko och satsade på högklassiga quartz-klockor så hade jag utan problem kunnat hålla mig enbart till quartz. Men tråkigt nog så väljer ju många stora märken bort just quartz…

Lägger in någon bild på två trevliga Omegor som med quartz som jag har för närvarande i samlingen. Båda från tidigt 70-tal och med integrerade länkar🙂 Så mitt budskap till dig är:
VÅGA GÅ QUARTZ!
3416DB03-43B6-4886-B4E4-B5E78F057E47.jpeg
B1F7CC7B-F899-436B-B001-6086A2B35122.jpeg

Breitling Colt Quartz, gubb-pimpad!
IMG_20211031_101859.jpg

En klocka som varje gång den åker på gör ägaren glad! Notera även att Superquartz har tagit oss en timme in i framtiden, om det inte är vintertiden som ställt till det...

Att den alltid tickar på och bara är att slänga på armen gör inte saken sämre!

Tillbaka
Topp