• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Om herrn inte redan har en mustasch bör en sådan låtas odlas omedelbart.

MV5BYWZhZmQ5MDItOGJkMC00NWY2LThjMDAtNjNhMmRmNjgyYmJlXkEyXkFqcGdeQXVyMDM2NDM2MQ@@._V1_.jpg
Snart Movember dax…
När det gäller Ebel var det en annan Ferraripilot som flashade klockan, Don Johnson i Miami Vice 😎
1665255870330.jpeg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Grym klocka men visst är det väl 10spy på dom där?
Stjärna på tavlan
- Stjärnan på urtavlan talar om att den här är specificerad till +/- 5 sekunder per år 🙂
Så är det. Men (inte för att ta glädje från den där för den är grym!) alla mina 9f (fyra) som jag haft har gått inom 4spy så det har jag ingen större betydelse. Men stjärnan är cool ändå!😃
 

turkojs

Cartier
2-Faktor
Hur många varianter av Polaris finns det egentiligen? Finns det någon översikt?
Dom jag sett är boetterna i stål/guld, titan/guld, titan/paladium, guld/titan. Länk i rent stål eller titan, eller länk med stål/guldbelagd mitt, tital/guldbelagd mitt, titan solid guld? mitt. Index lysmassa eller diamant. Tid och datum, day date ugglan eller multifunction. Varianter mellan dom. En del olika alltså
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Stjärna på tavlan

Så är det. Men (inte för att ta glädje från den där för den är grym!) alla mina 9f (fyra) som jag haft har gått inom 4spy så det har jag ingen större betydelse. Men stjärnan är cool ändå!😃
- Håller med, de flesta GS Quartz går ”bättre” än standard spec, skillnaden är nog bara att GS ”lovar” bättre noggrannhet med stjärnan.
 

martaSM30

Audemars
Omegas dam-dykare är fantastiskt bra. Synd att Omega slutade göra dam-modellerna som är perfekta i storlek.
Min sambo har 2 olika varianter av SMPns damdykare. Lite kul att det finns så många olika varianter - 2-tons, electric blue osv.
Trevligt! Visa gärna 😀
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Lite för att ha koll på vad just hårdvaran kostar kanske https://www.cousinsuk.com/sku/details/eta-esa-movements/e63111lp
Givetvis ska ju en urmakare även flytta tavla & visare till det nya urverket vilket blir en del av totalkostnaden. Jag skaffade verktygen som behövs för att göra jobbet själv efter att en urmakare repat tavlan på en av mina vid batteribyte. Han började förklara hur krångligt det var med monocoque-boetter...

Fick en offert på 1.5k, valde ta det. Kanske varit billigare fixa själv men hela verket var utdömt (så många delar som tagit skada av att batteriet läckt) och med tummen mitt i handen så blir det inte alltid billigare ändå 😂
 
Topp