• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

...jag tror att tidsavvikelsen är 10 sekunder per år för dessa verk, kanske ännu mindre.
Korrekt. Den deklarerade noggrannheten för vanliga 9F-urverk är +-10 sekunder per år.

Dessutom har det funnits några modeller med specialla VFA-versioner av 9F som har +-5 sekunder per år, till exempel SBGP017.

Nu har jag inte vfa men haq duger fint för mig. Måste ändå ställa om klockan till/från sommartid så du bör det vara max 5s off antar jag.

Bilagor

• IMG_3996.jpeg
    IMG_3996.jpeg
    575.1 KB · Visningar: 1
Sonen tar studenten i år, så det blev dags att börja leta present. Jag landade i en första generations Aqua Terra, 36 mm varianten. Ett GADA-ur om borde göra jobbet. Hoppas att han gillar den lika mycket som jag.

IMG_6669.jpeg
Fin! Har du hunnit tjuvkolla på den och avgöra hur den bärs? 36 mm med en så sportig boett känns spontant som ganska litet, men har aldrig hållit i en i verkligheten!

Fin! Har du hunnit tjuvkolla på den och avgöra hur den bärs? 36 mm med en så sportig boett känns spontant som ganska litet, men har aldrig hållit i en i verkligheten!

Jag älskar min. Bärs kanon 👍 Slänger in en rätt kass bild. Hade tydligen inte knäppt så många kort på den 😅
7B4771F2-5EF9-4550-881C-558C79F8D559.jpeg

Jag skulle nog säga att 36mm är en perfekt sportstorlek.
Jo, jag tjuvprovade och tycker också att det är en perfekt storlek för min (och sonens) handled på 17 - 17,5 cm. Jag tycker att den bärs marginellt större en min 36 mm Explorer.
IMG_6825.jpeg

Frun har en 39:a, men jag minns inte om den har 19 eller 20mm… Personligen tycker jag att bandbredden får större betydelse på mindre boetter. En 33-34mm boett ser helt normal ut med både 18-19 eller 20mm medans 16 eller 17mm kan se lite väl petit ut på mina handleder. Är det då dessutom en länk kan det bli riktigt smått
Beredd att hålla med där! Jag vill minnas att de är 20 på 39an men är allt annat än säker…

Tillbaka
Topp