• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Provar min svärfars klocka som tyvärr inte är i livet längre ruskigt fin denna
1000072026.jpg
1000072031.jpg

Tråkigt att höra, mina sympatier till fru ”shepanter” 🤙🏿 Han lämnade säkert många minnen hon/ni bär med er, denna är ju ett fint minne som går att ta på 👍🏿😊
Tack för de värmande orden ♥️🙏🙏
Shepanter hade varit så mycket coolare ks namn på frugan, synd man inte va lika fyndig när vi letade namn åt henne på ks hon och jag🙂
Precis många fina minnen finns kvar♥️

Ibland blir klockor bara liggandes och det har hänt med den här och oklart varför.
Köpte den nog för närmare 15 år sen och av någon anledning plockade jag ner den direkt, kanske jag bytte verk på den.
Sen blev den bara liggandes i delar till 2021 när jag visade min vita 38 VFA i en tråd och kom på att jag hade den här blå ochså.
Så jag satte ihop den bara för att ta en bild då.
Sen för någon dag sen när jag visade min Citizen järnvägare kom jag på att jag borde ha fler av samma sort, hade ett vagt minne av att jag köpte ett litet gäng.
Började rota bland allmänt junk och inte hittade jag någon Citizen inte, utan den här VFAn kom fram.
Det var bara att sätta dit ett billigt band och ett nytt batteri.
Men glädjen blev kortvarig, gick som ett lass skit.
Men upptäckte att det bara var sekundvisaren tog i minutvisaren och då slirade lite på axeln.
Efter justering verkar den gå utmärkt.
Riktigt fin tavla som är svår att förmedla på bild.

IMG_6388.jpeg

Edit, nu kom jag på varför jag tog isär den och det var för att ta en bild på verket.
Klockan har ju monocoque boett så verket måste ur för att beundras.

Senast ändrad:
IMG_7132.jpeg

Halka över denna på nätet av en slump, en JDM Seiko Astron på lite nättare 41mm och allmänt jäkligt cleant utförande med integrerad länk. Kunde inte låta bli och lägga en order då det var längesen jag blev såhär pepp på en modell, att all info och tillgängliga reviews är på japanska gör det ju bara mer spännande 🙌

Astron’s brukar ju överraska finish mässigt, hoppas det även gäller denna 😀 bild lånad från WWW

IMG_7132.jpeg

Halka över denna på nätet av en slump, en JDM Seiko Astron på lite nättare 41mm och allmänt jäkligt cleant utförande med integrerad länk. Kunde inte låta bli och lägga en order då det var längesen jag blev såhär pepp på en modell, att all info och tillgängliga reviews är på japanska gör det ju bara mer spännande 🙌

Astron’s brukar ju överraska finish mässigt, hoppas det även gäller denna 😀 bild lånad från WWW
Stilig med länken tycker även jag :) Vet du om modellen har GPS eller Radiosynkning?

Det spelar ju ingen roll längre, man kan ju synka RC mot app i telefonen, även om GPS är snabbare. Fördelen med RC är ju att storleken kan krympa rejält :)
De är lite de jag är mest pepp på, hade en Astron på 43mm i stål tidigare och det är en av coolaste klockor jag haft som jag verkligen kan sakna. Denna är i titan med och dessutom tunnare tror jag på 10.6 mm.

Slänger med bild på den gamla för att det är roligare :)

IMG_7322.jpeg

Citizen Exceed som köptes igår på loppis och var riktigt sunkig.

IMG_6431.jpeg

Men volframkarbid och safirglas blir ju inte repigt.
Fick till och med tvätta glaset på insidan men sen blev den trevlig.
Hade inget passande 20 mm band hemma så det grisfärgade får sitta på tillfälligt.

IMG_6435.jpeg

Senast ändrad:
IMG_2660.jpeg

Det är märkligt hur några svala dagar så här efter den tropiska värmen under föregående veckor kan locka fram höstkänslor. Möjligen bidrar det att man ser att frukter börjar mogna och att hösten är skördetid. Är det fler än jag som fått liknande känsla? Och är ni som jag, som tycker lite guld lyser upp mörkare dagar? 🤙🏿😎

Senast ändrad:
Hittade en bortglömd Typ II igår och den behövde rengöring och ett nytt glas.

Försökte koka bort glaset men upptäckte efteråt att det inte var limmat utan pressat på plats.
Ibland känner man sig lite dum…

IMG_6515.jpeg
IMG_6513.jpeg

Men blev bra till sist.

IMG_6544.jpeg

Nu ska vi se om jag klarar av att göra mig av med den.
Fy, så läcker! Seiko-quartzare från 70-talet är ruskigt underskattade, måste jag säga.

Tillbaka
Topp