Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tråkigt att höra, mina sympatier till fru ”shepanter”Provar min svärfars klocka som tyvärr inte är i livet längre ruskigt fin denna![]()
![]()
Tack för de värmande ordenTråkigt att höra, mina sympatier till fru ”shepanter”Han lämnade säkert många minnen hon/ni bär med er, denna är ju ett fint minne som går att ta på
![]()
Du kan väl berätta lite om den?Le Clip.
Vet inte om den passar i tråden, men annars får ni hojta till.
![]()
Kom i mitten/slutet av 80-talet och meningen var att man med klämman kunde sätta den lite varstans. Michel Jordi hette upphovsmannen.Du kan väl berätta lite om den?
Stilig med länken tycker även jag![]()
Halka över denna på nätet av en slump, en JDM Seiko Astron på lite nättare 41mm och allmänt jäkligt cleant utförande med integrerad länk. Kunde inte låta bli och lägga en order då det var längesen jag blev såhär pepp på en modell, att all info och tillgängliga reviews är på japanska gör det ju bara mer spännande
Astron’s brukar ju överraska finish mässigt, hoppas det även gäller dennabild lånad från WWW
Radiosynk, antar att gps är bättre egentligen?Stilig med länken tycker även jagVet du om modellen har GPS eller Radiosynkning?
Det spelar ju ingen roll längre, man kan ju synka RC mot app i telefonen, även om GPS är snabbare. Fördelen med RC är ju att storleken kan krympa rejältRadiosynk, antar att gps är bättre egentligen?
De är lite de jag är mest pepp på, hade en Astron på 43mm i stål tidigare och det är en av coolaste klockor jag haft som jag verkligen kan sakna. Denna är i titan med och dessutom tunnare tror jag på 10.6 mm.Det spelar ju ingen roll längre, man kan ju synka RC mot app i telefonen, även om GPS är snabbare. Fördelen med RC är ju att storleken kan krympa rejält![]()
Fy, så läcker! Seiko-quartzare från 70-talet är ruskigt underskattade, måste jag säga.Hittade en bortglömd Typ II igår och den behövde rengöring och ett nytt glas.
Försökte koka bort glaset men upptäckte efteråt att det inte var limmat utan pressat på plats.
Ibland känner man sig lite dum…
![]()
![]()
Men blev bra till sist.
![]()
Nu ska vi se om jag klarar av att göra mig av med den.