• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

A

Archimedes

Guest
Nu har jag hunnit gräva lite... Är det sant att de i Mark II alltså har satt in Rolex-kronan mellan "Swiss" och "Made"... Hade jag sett det så hade jag nog nästan trott det var en kopia...
Känns inte helt "Rolex-igt", men det är klart - det kanske inte en visare i form av en orange blixt heller är :)

Det ser bra ut med kronan, är inga konstigheter. Du kan också se att texten ”Swish made” ligger annorlunda och att ettan på 1200 meter inte har något ”tak” på mk1. Har haft båda versionerna och skillnaderna är ingenting som förtar det otroliga helhetsintrycket som klockan har på armen :) Grattis till en riktigt fin klocka!
 
Det ser bra ut med kronan, är inga konstigheter. Du kan också se att texten ”Swish made” ligger annorlunda och att ettan på 1200 meter inte har något ”tak” på mk1. Har haft båda versionerna och skillnaderna är ingenting som förtar det otroliga helhetsintrycket som klockan har på armen :) Grattis till en riktigt fin klocka!
Tack för svar - jag gillar den skarpt... och den gamle som redan fanns hemma behövde en kompis :) (Tror det är en Mark IV. Det är i alla fall en 16660)
50C50C9C-C38B-4CAB-8D1E-B5AD3B7D38D2.jpeg
 
Intressant ändå med mk1 och uttagen nyligen. Har tolkat det som att mk1 fanns i butik våren 2017-tidig höst 2018.
Precis vad jag klurar på också.
Vet någon vad det betyder? Har den legat och ’dammat’ i två år i väntan på en kund som inte kunde/ville köpa?
Affären gjordes onekligen mitt i den största ekonomiska kris för detaljhandel som någonsin skådats...
 
A

Archimedes

Guest
Precis vad jag klurar på också.
Vet någon vad det betyder? Har den legat och ’dammat’ i två år i väntan på en kund som inte kunde/ville köpa?
Affären gjordes onekligen mitt i den största ekonomiska kris för detaljhandel som någonsin skådats...

Det var inte pre-owned? Kan också vara att man innan nedstängning använde upp det lager man hade dvs även mk1 tavlor? Intressant! Kan säga att jag också plockat ut samma model nyligt men den hade mk2 tavla.
 

Greven78

Cartier
Är det nån här med en 126603 som kan slänga upp lite goa bilder. Fick lite feeling för en Sea-dweller men har endast tittat på stålisen tidigare men nu kändes lite guld fräscht.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kom precis på mig själv med att sitta och glo på klockan istället för att läsa tidningen.
Den är verkligen inte dum denna alltså. Den har suttit på sen i lördags och det känns lite som att vara nykär när jag tittar på den. Hmmmm......
72B54595-CC04-4B14-AEE6-505F22326FCE.jpeg
 

ChumpTime

Panerai
image.jpg


Inte haft mkt tillfälle att vara civilklädd på jobbet på sistone, men när de dyker upp måste man ta vara på tillfället. 126660D-blue som trillat in sådär lagom lägligt efter prishöjningen i Januari. Efter ett års DSSD-löshet då jag sålde min 116660 i väntan på den här.
 
Senast ändrad:
image.jpg


Sjukvårdsanställd, så inte haft mkt tillfälle att vara civilklädd på jobbet på sistone, men när de dyker upp måste man ta vara på tillfället. 126660D-blue som trillat in sådär lagom lägligt efter prishöjningen i Januari. Efter ett års DSSD-löshet då jag sålde min 116660 i väntan på den här.

Sjukt bra! tycker man ser den för sällan
 

Greven78

Cartier
Jag hänger inte riktigt med på skillnaderna mellan de som börjar på 12 mot de som börjar på 11.

Kan någon förklara?
 
Jag hänger inte riktigt med på skillnaderna mellan de som börjar på 12 mot de som börjar på 11.

Kan någon förklara?
11XXXX ör en lite äldre serie. Tror att 116600 kom 2014 och avslutades 2017, 116660 är Den riktigt stora Deep Sea - den vet jag inte något om.
126600 är 43mm SeaDweller som kom 2017, vill jag minnas. Finns i en MkI och en MkII version. Jag har en MkI. En av skillnaderna mellan Mk1 och MkII är att MkII har en lite rolex-krona mellan swiss och made. Sedan en tid finns det också en Two-Tone 43mm seadweller (126603), men den har jag aldrig sett live - Allt detta och mycket mer har jag lärt mig på detta fina forum :) //Peder

P.S Känns lite fel att en sådan novis som jag ska svara på detta, men genom träning kan jag säkert bli tillrättavisad och lära mig något av Er rävar som hänger här.
 
Topp