Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den perfekta klockan. Jag är inte avundsjuk...Klockan där allt startade för mig för drygt tre år sen. Sen dess har det blivit en del andra - vissa har fått lämna och vissa är kvar men denna blir den sista som lämnar mig. Förhoppningsvis blir den kvar tills den dag då någon annan i familjen får styra över dess öde.
Det finns fler därute! Tyvärr kostar de ju en skaplig slant nu för tiden, men om man verkligen vill ha en så går det ju att lösa!Den perfekta klockan. Jag är inte avundsjuk...
De ligger lite över min smärtgräns just nu, men jag är rädd för att jag kommer att bli tvungen att skaffa en till slut.Det finns fler därute! Tyvärr kostar de ju en skaplig slant nu för tiden, men om man verkligen vill ha en så går det ju att lösa!
Sagt det mycket men säger det igen. Det där är den absolut bästa moderna Rollen som finns! Synd att de inte tillverkas längre. Eller ja, trevligt för er som har enKlockan där allt startade för mig för drygt tre år sen. Sen dess har det blivit en del andra - vissa har fått lämna och vissa är kvar men denna blir den sista som lämnar mig. Förhoppningsvis blir den kvar tills den dag då någon annan i familjen får styra över dess öde.
Har en 116660 och som du skriver är det en rejäl pjäs och inget för den som tycker att en Sub eller Daytona är lagom stor. Tycker själv att 44 mm är perfekt för min handled (ca 18 cm) och när den väl sitter på armen tänker jag inte på att jag bär den.Fick nyligen testa en 126660 och blev riktigt imponerad av klockan. Saken är dock den att det är ett monster som alla vet och jag har en handled på 6,75”. Har inte haft möjlighet att bära den ett längre tag men den kändes nästan bekvämare än 126600 (större plan yta mot handleden?). Någon som ägt/äger denna och kan dela med sig lite insikter beträffande vikt, bärbarhet vardag mm?
Vad betingar de nu för tiden?Det finns fler därute! Tyvärr kostar de ju en skaplig slant nu för tiden, men om man verkligen vill ha en så går det ju att lösa!
Har en 116660 och som du skriver är det en rejäl pjäs och inget för den som tycker att en Sub eller Daytona är lagom stor. Tycker själv att 44 mm är perfekt för min handled (ca 18 cm) och när den väl sitter på armen tänker jag inte på att jag bär den.
Svårt att få bra grepp om priset, men jag hade nyligen en spekulant (utan att klockan är till salu alltså) som kunde tänka sig att betala 125-130k. På C24 är snittpriset 134k men det är ju sjukt osäkert som alla vet. Jag tänker att ett rättvist värde om man vill sälja ligger kring 120-125. Kanske lite mindre nu mitt i Corona-apokalypsen, även om denna bör hålla värdet bättre än massproducerade subbar od, eftersom denna faktiskt endast finns i en begränsad upplaga på riktigt. Alltså - det finns säkert en jävla massa, men långt mycket färre än Sub-C od.Vad betingar de nu för tiden?
Tröttnar aldrig på denna
Har inte köpt den på Bukowskis, det är någon annanOtroligt vacker klocka, har funderat på vem den lycklige var som knep den på Bukowskis
Har aldrig haft något problem med höjden men det enklaste är nog om du besöker en AD och testarTrevligt att höra! Min oro är precis det att det ska bli för jobbigt att bära klockan under en hel dag. Då det gäller utseende på handleden så har jag svårt att jämföra för det känns som en helt annan sak än en sub trots att de är närbesläktade. Tycker att den har riktigt härlig närvaro och verkligen andas det essentiella dykaruret för mig. Enda saken jag tänker på beträffande utseendet på klockan är om höjden omöjliggör annat än kortärmade plagg ?
Har inte köpt den på Bukowskis, det är någon annan
"swiss made"-tavlan verkar ha varit i produktion fr.o.m 2000 så inte äldre än så. jag skulle säga att 60' är ungefär vad jag hade kunnat betala för den. kommer den ner på 55' tror jag det kan vara riktigt bra. Svårt såklart att veta i o m servicebehov osv. också lite svårt att bedöma från bilderna hur skarp den är, tycker den ser lite rundad ut vid bandhornet kl 11. men kan såklart vara ljus/vinkel .Hej Dweller vänner!
Jag vet inte så mycket om denna modell, men vill fråga er om Sea Dweller'n jag hittade på en pantbank
på Koh Samui. Det fanns ingen dokumentation utan enbart klocka. I mitt tycke såg skicket bra ut och
dom begär ca 60K (SEK) för klockan , Vilken årsmodell kan det vara och kan den vara värd det???
Tack för ett toppen Forum /Anders (Tyvärr har jag bara 2 foton so far)
Den där är så bra att det gör ont i ögonen!1665 Great White Mk3
Fick nyligen testa en 126660 och blev riktigt imponerad av klockan. Saken är dock den att det är ett monster som alla vet och jag har en handled på 6,75”. Har inte haft möjlighet att bära den ett längre tag men den kändes nästan bekvämare än 126600 (större plan yta mot handleden?). Någon som ägt/äger denna och kan dela med sig lite insikter beträffande vikt, bärbarhet vardag mm?