• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

Greven78

Cartier
11XXXX ör en lite äldre serie. Tror att 116600 kom 2014 och avslutades 2017, 116660 är Den riktigt stora Deep Sea - den vet jag inte något om.
126600 är 43mm SeaDweller som kom 2017, vill jag minnas. Finns i en MkI och en MkII version. Jag har en MkI. En av skillnaderna mellan Mk1 och MkII är att MkII har en lite rolex-krona mellan swiss och made. Sedan en tid finns det också en Two-Tone 43mm seadweller (126603), men den har jag aldrig sett live - Allt detta och mycket mer har jag lärt mig på detta fina forum :) //Peder

P.S Känns lite fel att en sådan novis som jag ska svara på detta, men genom träning kan jag säkert bli tillrättavisad och lära mig något av Er rävar som hänger här.
Tack, tycker det är en djungel att reda ut alla skillnader, är sugen på en SD men måste veta lite mer först så jag inte köper något och veckan efter ser en annan jag vill ha
 
Jag vill inte ha någon gammal harv, så ny som möjligt så antar att det är 12xxx då.
Kötid hos AD är flera år eller?
Jag köpte min hos Nymans för en månad sedan. Jag hade nog varit inne hos dem då och då sedan 2017, men varvat upp lite mer för knappt ett år sedan och sagt att jag vill in på listan. Lite strävt i starten, men det lossnade när jag lämnade in hustruns 3227:a på service.
Snacka med Jenny på Nymans - Jag betalade listpris rakt av - ingen rabatt. //Pastorn
 
Jag vill inte ha någon gammal harv, så ny som möjligt så antar att det är 12xxx då.
Kötid hos AD är flera år eller?
En sak till... Jag har nu burit denna blandat med andra klockor under en dryg månad och när jag kollade noga i morse vad den 18 sekunder fel... 18 sekunder på en månad - känns som ett fantastiskt verk :)
 
Trots ny SD (126600-001) så börjar jag bli lite förälskad i denna - är det någon som kör den just denna version - den helt nya versionen?
126660 alltså :) (Bilden är från www.rolex.com)
Skärmavbild 2020-05-11 kl. 18.46.03.png
 
Topp