• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

chimaira

Cartier
Glad fjärde advent, fellow dweller lovers!
20201220_083246.jpg
 

Tome

Cartier
Rubber B är nice, gillar dom skarpt, men råkar du veta om det går att få tag på en oysterflex? Gissar att det kostar multum dock 🧐
Är ganska säker på att det inte går att köpa oysterflex till andra klockor än just dom som kommer med det bandet original. Rolex är ju kända för att vara liiite petiga med hur man moddar deras ur. Läste på lite i olika forum om oysterflex när jag började kolla på Rubber B men jag har inte ringt runt till AD:s och frågat så testa det. Gratis kommer det inte att bli 😅
 

Tome

Cartier
Tänkte skaffa ett Rubber B till min sprillans nya Deepsea men fattar inte deras size guide. Jag har 4 länkar på ena sidan och 4 + halvlänken på andra sidan, men oklart om man ska räkna halvlänken (verkar inte så). Isf får jag 5 + 5 som är XS. Jag är ingen Arnold men har ändå 17 cm i omkrets på handleden, är det verkligen XS? Dom verkar ha samma size guide för Deepsea som Sub och GMT m fl. Nån annan som har ett Rubber B för glidelock till en Deepsea och kan verifiera size? Kanske ska räkna med halvlänken till 5 + 6 och ett S? På Panerai kan jag inte använda deras small size straps (alltså OEM har inte testat Rubber B), kör vanlig storlek...
Jag fick grymt bra respons från Rubber B på mejl och vet nu exakt vad jag ska beställa. Har inte kommit till skott än men ska fixa det nu när det lugnar ner sig inför julledigheten! Dom har ju rätt tight returpolicy om det inte skulle passa men man kunde be om utökad returrrätt upp till 20 dagar så helt ok.
 

Tome

Cartier
Tänkte försöka montera mitt nya Rubber B på min Deepsea men inget av mina befintliga Bergeron verktyg var till nån störrre hjälp. Nån som har erfarenhet av att byta länk på Rolex och vad man bör ha för verktyg? Framförallt att komma åt att få loss end-linksen från boetten. Så jädra tight med utrymme där, vetetusan hur man ska få till det? Kanske med en 1.2 mejsel, 1.4 mm var för bred, men jag har slarvat bort den minstigen upptäckte jag. Hmm...
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Tänkte försöka montera mitt nya Rubber B på min Deepsea men inget av mina befintliga Bergeron verktyg var till nån störrre hjälp. Nån som har erfarenhet av att byta länk på Rolex och vad man bör ha för verktyg? Framförallt att komma åt att få loss end-linksen från boetten. Så jädra tight med utrymme där, vetetusan hur man ska få till det? Kanske med en 1.2 mejsel, 1.4 mm var för bred, men jag har slarvat bort den minstigen upptäckte jag. Hmm...

Bergeon 6767F

 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Löste det sig smidigt?
Japp!
Försäkringsbolaget tog ”skadan” men det var ett gränsfall eftersom jag inte kunde berätta vad som hänt.
Klockan är nu klar och kommer till veckan.
Lite segt att man inte har nåt att sätta emot urmakaren som hävdar att det är en stötskada. Det kändes tydligt att det var nåt som knasade när jag drog ut kronan men skit samma - klockan är hel igen och det ska bli skönt att få tillbaka den.
10200:- kostade servicen. Jag valde bort polering, och då drog de av en tusenlapp från ursprungliga 11200:- som den första offerten sade.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Fantastiskt fin... Jag förmedlade en 116600 från en AD för några år sedan - Varje gång jag tänker på det vill jag sätta en kniv i låret över att jag inte bara tog den själv. Extremt avis på att Du har denna fina dinka
Det är bara att slå till!
 
Topp