• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

image.jpg

Någon som kan utbilda mig, det gäller SD43 126600 som kom 2017 som 50th anniversary, har förstått att det finns Mark 1 och Mark 2 och att enda skillnaden mellan dessa är under klockan 6/18:00 markeringen så stor det "Swiss Made" på Mark 1 och på Mark 2 så står det "Swiss :rolex: Made" medd rolex logon i mitten, stämmer detta och är det några andra skillnader? och när var året det blev Mark 2 ?

Har tittat på Chrono24 men det verkar lite gott och blandat om vad som är Mark 1 (2017-2019) eller Mark 2 (2021-2022)

Är ny på forumet, har själv en deep sea dweller, de här Rubber B samt liknande gummi armbanden Någon som vet mer om dessa, nu i 2023?
Några andra kvalitets alternativ/ märken ?

Såg gamla inlägg med en modell med blå rand. Samt jag vill ha orginal låset på gummin, har sätt att man kan ha det.

Så, pratade med Nymans, de får ej sälja dessa längre. De sa köp själv, be en urmakare byta den till dig (om man är klumpig som jag).

Kan någon va snäll och rekommendera var jag ska köpa banden, vill ha kvalitet. Samt hur/ vem som man kan kontakta för att få den bytt korrekt/ säkert.

Om någon har denna modell på sin deep sea dweeler, med orginal lås på t ex en rubber B, uppskattar lite feedback. Om de fungerar bra?

Tack för er tid

Senast ändrad:
Försöker samla på mig lite kunskap innan av en 116600.

Hur kommer det sig att denna ligger lägst i pris på Chrono24 (när säljaren är LW)?

Vad är det jag missar förutom att den saknar länk? Någon som har koll på vad en komplett ligger på?

Tack på förhand

Försöker samla på mig lite kunskap innan av en 116600.

Hur kommer det sig att denna ligger lägst i pris på Chrono24 (när säljaren är LW)?

Vad är det jag missar förutom att den saknar länk? Någon som har koll på vad en komplett ligger på?

Tack på förhand
Det stämmer saknar länk samt skicket är lite sämre.

här har du den på blocket :)

Har kikat lite på denna...

Men säljaren har inget Warranty Card eller annan dokumentation förutom Box och tags.... vågar man köpa? Finns det risk att det är stöldgods? Kan man kolla up detta någonstans?

Känns lite orolig att köpa utan full dokumantation, någon som har erferenhet av liknande situation...är jag för paranoid?

Har kikat lite på denna...

Men säljaren har inget Warranty Card eller annan dokumentation förutom Box och tags.... vågar man köpa? Finns det risk att det är stöldgods? Kan man kolla up detta någonstans?

Känns lite orolig att köpa utan full dokumantation, någon som har erferenhet av liknande situation...är jag för paranoid?
Köpa från en privatperson på chrono24 utan papper känns tveksamt. Inte för att det behöver vara något fuffens men du kommer få en enklare och bekvämare resa om du köper från en handlare som går att få tag på igen om det skulle uppstå några bekymmer.
Varför inte istället lägga ut en köpesannons här på klocksnack?

Köpa från en privatperson på chrono24 utan papper känns tveksamt. Inte för att det behöver vara något fuffens men du kommer få en enklare och bekvämare resa om du köper från en handlare som går att få tag på igen om det skulle uppstå några bekymmer.
Varför inte istället lägga ut en köpesannons här på klocksnack?
Sant! Priset var bra, men som sagt tveksamt....låter magkänslan bestämma.

Vad är skillnaderna på
Ref 126600-001 (tillverkade år 2017-2022)
vs nya refen 126600-002 ( 2023 års modell), förutom att 002 saknar fliplock divers extension?

Vet inte hur det ligger till med fliplock divers extension, det får jag kolla upp, men 2017-2018 modellen har ingen Rolex logo mellan Swiss Made under klockan sex och på djupet 1200 så är det I200 istället för 1200, så ettan ser anorlunda ut, förutom detta vet jag inte om det är någon skillnad, 2017 års modell är den som kallas 50 year anniversary modellen och Mk 1 medans alla som gjorda 2018 och framåt med ovan förändringar kallas Mk 2.....rätta mig någon om jag har fel eller var oklar?

Hjälp sökes!! 😄 Jag är så trött på att sitta och detaljstudera jättedåliga bilder från säljare på nätet och leta runt överallt efter ett riktigt vasst ex. av en 16600, att jag nästan lurat mig själv till att det är rimligt att lägga 138k på den på Kaplans i helgen (https://www.kaplans.se/sv/auktioner/4203/vara/1872774). Totalsumman bör landa på typ 165k om den skulle gå för det.

Jag inser själv hur jädra mycket pengar det är för en enkel 16600 och att det är helt idiotiskt, men det börjar nästan kännas rimligt för att köpa sig fri från fler timmar framför datorn/telefonen. Kan någon vänlig själv förklara för mig att det är hål i huvudet och peka åt annat håll istället? 😄

😊 letandet är ju halva nöjet. Det finns väl någon eller några på blocket som skulle kunna vara något men du får väl be säljarna om bättre bilder. Min erfarenhet är att de flesta är hjälpsamma om man ber snällt. Sedan finns det ju ett otal på chrono24.

😊 letandet är ju halva nöjet. Det finns väl någon eller några på blocket som skulle kunna vara något men du får väl be säljarna om bättre bilder. Min erfarenhet är att de flesta är hjälpsamma om man ber snällt. Sedan finns det ju ett otal på chrono24.
Så är det, men det finns en gräns för när det övergår till att bara vara en tidsödande besvikelse 😄 Har dragit igenom det på blocket redan. Chrono24 finns en del, men säljarna är överlag otroligt dåliga och ovilliga att ta fler bilder, även om bilderna i annonserna är helt värdelösa. Jag har även 5 exempelbilder jag brukar skicka över och ber om exakt likadana bilder och trots det lyckas de inte. Tröttsamt, som sagt 😊

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp