• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

tomva1

Omega
Vill minnas att jag någonstans sett en gammal bild från Rolex själva, en instruktion som lite kort förklarar hur man kan lägga/vinkla/vrida klockan för att den skall gå +\- några sekunder. Någon som hajar och vet vart den finns?
 

MånsT

Rolex
Vill minnas att jag någonstans sett en gammal bild från Rolex själva, en instruktion som lite kort förklarar hur man kan lägga/vinkla/vrida klockan för att den skall gå +\- några sekunder. Någon som hajar och vet vart den finns?
Är det denna du menar?
notice.jpg
 

azcii

Patek
2-Faktor

Johan S

Omega
image.jpeg image.jpeg
Jag tror mig ha hittat ytter och innerbox med refnr 68.00.02 till en Datejust 16013 från 86. Nu innan jag tänkte slå till blev jag osäker om det är rätt refnr på boxen men jag har för mig att det är den som tillhörde 16013 och 16014. Är jag ute och cyklar? Kan man se till exakt vilken klocka en box hör till från de åren? Bifogar säljarens bilder direkt lånade från Chrono 24, vad säger expertisen (vet att det är svårt att uttala sig endast från ett par bilder) är den ok?

Tack på förhand!
/Johan
 
Senast ändrad:

Johan S

Omega
Ingen som har lite koll, själv har jag bättre koll på vinboxarna✌️ Ledsen för bump men jag tänkte slå till lite snabbt på boxen i så fall.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Har tittat på en 16014 och fundera på om man kan få tag på länk till den. Vill kunna köra jubillee men den säljs utan.
Go eller nogo?
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Den där klockan anlände till gripenbro med box, cert och tight länk för bara några dagar sedan... Jag hade just den exakta klockan på lån för några veckor sedan, skulle inte förvåna mig om det är min mätning som hänvisas till i annonsen. Oavsett så är den i kanonskick.
Man kan ju undra var länken tagit vägen... Finns ju inte fs hos gripen heller...
För att inte tala om box o cert...
 

Zalath

Panerai
Någon som har koll på hur lång väntelistan är på BLNR är numera? Värsta hypen borde ju lägga sig.. nån gång.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Är Bergeon Springbar tool 6111 ett bra verktyg för att byta armband på en Rolex Deepsea (och gärna andra tillverkare)?

L0938Group1_cmyk.jpg
 
Topp