• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

När kom de här lådorna?
image.jpeg

Den ständiga frågan: är det värt att slanta upp mellanskillnaden mellan en 2000-tals 16613 och en 116613?
Ska användas som en daglig klocka.
Edit: har alltså ingen av dem

Den ständiga frågan: är det värt att slanta upp mellanskillnaden mellan en 2000-tals 16613 och en 116613?

Nytt är alltid bättre. (Gäller inte vintage..) Men det beror på om du vill ha t.ex. Det nya låset, insertet osv.. Microjusteringen är underbart på 116613 för övrigt.

Om du inte bryr dig särskilt mycket om det, köp 16613, annars kör på 116613.
Personligen skulle jag köpa 116613 om den skulle bäras dagligt.

Vad är rimligt att sälja en oysterlänk tillhörande en 116200 för, ca 6veckor gammal/använd, uttagen av mig hos rob, i princip nyskick?

Det där gröna med plast över sig som sitter på baksidan på vissa: Vad är det och vad fyller det för funktion?

Och helt rätt. Jag kan just inget om Rolex.

16613 känns ju mindre. Inte maxi case t ex.

Jag tycker 16613 är snyggare än 116613 men kanske bara är jag.

Så mitt svar är nej. (Om den 16613 du funderar på är i bra skick).

Vad kan man få för sportrolle mot en fullset EXP2 16570 i absolut toppskick om man inte vill lägga mer än 5k i cash?
14060M? Nån GMT?

image.jpg

Jag fick precis hem min 1991 16613 , jag tycker att mötet mellan case och länk är mer harmoniskt på dessa + att tavlan är härligt lila.

Tillbaka
Topp