• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Nicke75

Patek
2-Faktor
NĂ€r legobygget med grabben skenar:)
6D5DBB50-58B9-4804-8EDE-0633E29B1682.jpeg
 

PhilipH

Cartier
2-Faktor

Lauda

Patek
2-Faktor
Ska bĂ€ra det ett par dagar och Ă„terkomma :) Än sĂ„ lĂ€nge ser jag ingenting men jag har ju bara burit den pĂ„ gummit i nĂ„gra timmar.

Ok,mitt till Ninjan drog en damm,tÀnkte om det va samma material.

-Dammkorn kan inte synas pÄ samma sÀtt pÄ det grÄ bandet vilket i sÄ fall skulle vara en fördel.

Mitt originalband till Ninjan ligger oanvÀnd. Jag kör pÄ en DAL1PB annars, det klarar sig damfritt.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Ska bĂ€ra det ett par dagar och Ă„terkomma :) Än sĂ„ lĂ€nge ser jag ingenting men jag har ju bara burit den pĂ„ gummit i nĂ„gra timmar.
Har iof sj ett till min
Ska bĂ€ra det ett par dagar och Ă„terkomma :) Än sĂ„ lĂ€nge ser jag ingenting men jag har ju bara burit den pĂ„ gummit i nĂ„gra timmar.
Har iof ett till spb083,mennintetestat set Ànnu,la inte du bild med det pÄ?
TÀnkte hur det Àr?
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har iof sj ett till min

Har iof ett till spb083,mennintetestat set Ànnu,la inte du bild med det pÄ?
TÀnkte hur det Àr?
Har anvÀnt det till SPB083j1 typ 3 ggr utan att det blivit dammigt. Men jag sÀtter pÄ gummibanden pÄ bÄda och bÀr de ett tag och ser hur det blir :)
 

AB

Panerai
2-Faktor
Har iof sj ett till min

Har iof ett till spb083,mennintetestat set Ànnu,la inte du bild med det pÄ?
TÀnkte hur det Àr?

Har anvÀnt det till SPB083j1 typ 3 ggr utan att det blivit dammigt. Men jag sÀtter pÄ gummibanden pÄ bÄda och bÀr de ett tag och ser hur det blir :)

De drar till sig lite damm men personligen tycker jag folk överdriver detta som ett stort problem. Jag gillar dessa band skarpt, ruggigt sköna och ser kanon ut.
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Upplevde ocksÄ att orginalgummit till min Turtle drog Ät sig massa damm.
Jag har upplevt att de drar Ät sig damm mest nÀr de Àr nya. Efter ett tag minskar den tendensen. Vet inte om det har att göra med att ytan blir hÄrdare eller vad det nu kan tÀnkas vara, men sÄ har jag upplevt det iaf.
 

PhilipH

Cartier
2-Faktor
Jag har upplevt att de drar Ät sig damm mest nÀr de Àr nya. Efter ett tag minskar den tendensen. Vet inte om det har att göra med att ytan blir hÄrdare eller vad det nu kan tÀnkas vara, men sÄ har jag upplevt det iaf.
Mina gummiband till Panerai drar inte Ät sig de minsta damm, vet att Seiko anvÀnder sig av ett annat material till sina Àn dem.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det dÀr blÄ gummit, satt det pÄ nÀr du köpte klockan eller har du hittat det nÄgon annanstans? Sugen pÄ ett likadant!!
Det kom med klockan :) SBDC065 heter klockan och Àr en special edition av 061, en annan urtavla. Vad jag vet sÄ kommer inte SBDC061 med gummit, utan det Àr bara special edition som kommer med bÄde lÀnk och gummi. Men du kan nog hitta det nÄgonstans, tyvÀrr vet jag inte ref-numret pÄ gummit.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Det kom med klockan :) SBDC065 heter klockan och Àr en special edition av 061, en annan urtavla. Vad jag vet sÄ kommer inte SBDC061 med gummit, utan det Àr bara special edition som kommer med bÄde lÀnk och gummi. Men du kan nog hitta det nÄgonstans, tyvÀrr vet jag inte ref-numret pÄ gummit.
Ok! Tack i alla fall!

Om det Àr nÄgon annan som vet tar jag gÀrna emot tips. :)
 
Topp