• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Chuck

Patek
2-Faktor
Har numera en Seiko trippel 😍
1864A218-C042-4640-A6A6-BF57A332FF41.jpeg
 

Rolle50

Omega
Pledge Member
Hej! TĂ€nkte köpa en klocka till sonen, han Ă€r inte sĂ„ klocknördig Ă€n och kunskapen om klockor Ă€r ytterst rudimentĂ€r. Ska tĂ„la lite, mekanisk, gĂ€rna glasbaksida (sĂ„ han ser och kan börja uppskatta det inre livet i en klocka). Kring 5000 kronor och har dĂ€rför börjat kika pĂ„ Seiko. Hittade denna SPB159J1 till ett bra pris strax över 5000. Ni som kan Seiko (Ă€r mer Ă„t Oris sjĂ€lv), finns det bĂ€ttre kandidat? Thanks! 👍
F3B7003D-E27F-4DFF-973E-BE08AFB6C017.jpeg
 
Den dÀr e kanon och inte för stor, annars har du en klassisk Skx007 som bra insteg, dock utan glasbaksida men det gÄr nog att ordna. Finns garanterat mÄnga Seiko 5 som faller in i ditt urval pÄ lÀgre budget ocksÄ.
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
God morgon!

Hoppas kunna fÄ hjÀlp av er hÀr i trÄden. Fick igÄr en SKX007J i byte men den var inget för mig varpÄ jag la ut den pÄ K&S igen. En av de som hörde av sig om klockan tyckte insert och lÀnk sÄg after market ut, och trodde att kanske ocksÄ tavlan var mysko.

Jag vill förstĂ„s inte sĂ€lja en skum klocka sĂ„ jag pausar försĂ€ljningen tills jag vet. Är det nĂ„got konstigt med den hĂ€ver jag istĂ€llet mitt eget köp och killen pĂ„ KS jag köpt den av Ă€r reko och har sĂ€kert ocksĂ„ handlat i god tro.

Men jag Àr ju inte sÀker att den inte Àr ok, sjÀlv kan jag inte avgöra det, det Àr dessutom den första SKX jag haft.

Vore superbussigt om nÄgon av er SeikokÀnnare skulle kunna sÀga nÄgot om klockan, eller tipsa om nÄgon som kan verifiera

God morgon!

Hoppas kunna fÄ hjÀlp av er hÀr i trÄden. Fick igÄr en SKX007J i byte men den var inget för mig varpÄ jag la ut den pÄ K&S igen. En av de som hörde av sig om klockan tyckte insert och lÀnk sÄg after market ut, och trodde att kanske ocksÄ tavlan var mysko.

Jag vill förstĂ„s inte sĂ€lja en skum klocka sĂ„ jag pausar försĂ€ljningen tills jag vet. Är det nĂ„got konstigt med den hĂ€ver jag istĂ€llet mitt eget köp och killen pĂ„ KS jag köpt den av Ă€r reko och har sĂ€kert ocksĂ„ handlat i god tro.

Men jag Àr ju inte sÀker att den inte Àr ok, sjÀlv kan jag inte avgöra det, det Àr dessutom den första SKX jag haft.

Vore superbussigt om nÄgon av er SeikokÀnnare skulle kunna sÀga nÄgot om klockan, eller tipsa om nÄgon som kan verifiera dess Àkthet.
24B3BDC8-01E1-4376-985A-88E88FFB57CE.jpeg
124D8246-1E34-4EE2-88C5-265180692C95.jpeg
DB42B47B-0C63-416A-BCE4-F705314F1A8D.jpeg
08B959BE-2EDC-4545-860C-A7425286D507.jpeg
3F1D2DAE-D616-458A-AD0E-E953B2D20722.jpeg
3D07B5E9-CAF9-4794-AFF2-35A626121458.jpeg
0DB54D5A-06C9-47B1-90B2-A3CFE3718384.jpeg
E9269160-7B53-40D1-81A5-F111AD2558FD.jpeg
687951FF-667B-4E3D-B4B8-19E7B0EFD66D.jpeg
VridringsinlÀgget ser iaf ut som am-delar. Resten törs jag inte uttala mig sÀkert om.
 

Rolle50

Omega
Pledge Member
Den dÀr e kanon och inte för stor, annars har du en klassisk Skx007 som bra insteg, dock utan glasbaksida men det gÄr nog att ordna. Finns garanterat mÄnga Seiko 5 som faller in i ditt urval pÄ lÀgre budget ocksÄ.
Tack! Har kikat pĂ„ Seiko 5 men kvalitetsintrycket tycks vara lite mindre pĂ„ den. Tyckte prisbilden pĂ„ SPB159 var bra med safirglas. Ska kika vidare. Tack för tipset! 👍
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
God morgon!

Hoppas kunna fÄ hjÀlp av er hÀr i trÄden. Fick igÄr en SKX007J i byte men den var inget för mig varpÄ jag la ut den pÄ K&S igen. En av de som hörde av sig om klockan tyckte insert och lÀnk sÄg after market ut, och trodde att kanske ocksÄ tavlan var mysko.

Jag vill förstĂ„s inte sĂ€lja en skum klocka sĂ„ jag pausar försĂ€ljningen tills jag vet. Är det nĂ„got konstigt med den hĂ€ver jag istĂ€llet mitt eget köp och killen pĂ„ KS jag köpt den av Ă€r reko och har sĂ€kert ocksĂ„ handlat i god tro.

Men jag Àr ju inte sÀker att den inte Àr ok, sjÀlv kan jag inte avgöra det, det Àr dessutom den första SKX jag haft.

Vore superbussigt om nÄgon av er SeikokÀnnare skulle kunna sÀga nÄgot om klockan, eller tipsa om nÄgon som kan verifiera dess Àkthet.
24B3BDC8-01E1-4376-985A-88E88FFB57CE.jpeg
VÄgar inte svÀra pÄ det, men bezel insert ser original ut tycker jag.
LĂ€nken dĂ€remot, pĂ„ bilden ser det ut som att sidan pĂ„ lĂ€nken inte Ă€r solid och polerad som originaljubeleet. Är mittlĂ€nkarna polerade?
 

johnz

Rolex
VÄgar inte svÀra pÄ det, men bezel insert ser original ut tycker jag.
LĂ€nken dĂ€remot, pĂ„ bilden ser det ut som att sidan pĂ„ lĂ€nken inte Ă€r solid och polerad som originaljubeleet. Är mittlĂ€nkarna polerade?
Tjena!

Har fÄtt bra tips och det verkar som att klockan inte Àr kosher. Annonsen borttagen och jag hÀver mitt eget köp sÄ fÄr tidigare Àgare back tracka vidare om han vill. Tack ÀndÄ för att du kikade!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
NÄgon som förbokat SPB199J1?

70% chans att det Àr en sÄn jag packar upp snart. Vet att det Àr en present pÄ G frÄn familj och att det antingen Àr en Stowa flieger eller en spb199. Skulle komma "nÄn gÄng i November". Kollar man Stowas hemsida sÄ Àr leveransen pÄ ca 2-3 veckor, vilket innebÀr att den borde redan ha dykt upp, dÀrav tror jag att det Àr en SPB199. Denna har klockmagasinet inte levererat Ànnu till nÄgon(?), och vet att jag visade den för sambon frÄn just klockmagasinet.

Om inte Stowa bara Àr försenad... Time will tell. Ska bli kul att fÄ packa upp nÄgon av dem.


fz83208jcft51.jpg

LĂ„nad bild.
@jojjo har en sen i mÄndags! :)
https://klocksnack.se/threads/sarb017-plÄgar-mig.50354/post-3597451
 

Code

AKA Vincent B
Hoppas att Seiko fortsÀtter med mÄnga nya alternativ pÄ Seiko 5. Det som finns för tillfÀllet Àr trevligt utbrett och mÄngisdigt. Vore trÄkigt ifall Seiko 5 i framtiden endast Àr nÄgot i stil med dom modellerna som redan kommit ut.
Dom har ju börjat med "custom made", du kan bygga din egen Seiko 5..😁
 
Topp