Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Man kan ju ha en av varje och lÄta den ena ligga plastad kvar i lÄdan som vissa andra puckon.Ja precis. OcksÄ vart sugen pÄ 151 men den och min 149 blir lite för lika...
Hur upplevs den storleksmÀssigt? Tyxker det Àr synd att seiko skulle göra den större Àn originaletDÄ det ska dugga hela dagen fÄr Arnie fortsÀtta hÀnga med
Haha, ja eller som en riktig jÀvla gottstÀlltare!!!Man kan ju ha en av varje och lÄta den ena ligga plastad kvar i lÄdan som vissa andra puckon.
Hur upplevs den storleksmÀssigt? Tyxker det Àr synd att seiko skulle göra den större Àn originalet
DÄ kom capacitorn tillslut. Det visade sig att brevet legat pÄ utlÀmningsstÀllet i 10 dagar, fick en pÄminnelse att hÀmta ut brevet idag. Den första avin mÄste kommit bort i posthanteringen för jag har inte fÄtt nÄgon. Typiskt Post Nord.Hej,
Hittade min gamla Seiko Kinetic 5m43-0A40 men tror det behöver bytas capacitor i den. NÄgon hÀr som har en sÄdan och skulle vilja hjÀlpa till med att byta den?
mvh
Lars
DÄ kom capacitorn tillslut. Det visade sig att brevet legat pÄ utlÀmningsstÀllet i 10 dagar, fick en pÄminnelse att hÀmta ut brevet idag. Den första avin mÄste kommit bort i posthanteringen för jag har inte fÄtt nÄgon. Typiskt Post Nord.
Dax för operation, lite nervöst var det allt eftersom jag aldrig skruvat pÄ en klocka förut. Pilligt vÀrre och lyckades skjuta ivÀg de dÀr pyttesmÄ skruvarna ett par gÄnger men som tur var hittade jag dem igen. Fick ihop den igen och den verkar fungera ocksÄ.
Absolut kÀnns det bra nÀr man lyckatsGrattis! Jag började sjÀlv skruva för första gÄngen för nÄgra veckor sedan sÄ kÀnner igen mig i din beskrivning
Visst kÀnns det gött nÀr man har lyckats ?
Min ihopskruvade klocka, men nu fungerade quickset
Och imorgon Àr det onsdagHej,
Jag har en SPB151J1 som jag önskar att byta med en SPB143J1. Min klocka Àr i super fint skick och uttagen för ca en mÄnad sen av mig.
Hör gÀrna av dig i fall du Àr intresserad av byte eller till och med rent köp.
Och imorgon Àr det onsdag
Bra val enligt mig.
Det har jag gjort mÄnga gÄnger-Trodde aldrig att jag nÄgon gÄng skulle köpa samma klocka tvÄ gÄnger
Man kan alltid Ängra sig vet du vÀl?La ut denna till försÀljning men Ängrade mig hÄrt nu! Sjukt bra Àr den
Haha ja nu Àr annonsen tillbakadragenMan kan alltid Ängra sig vet du vÀl?
Ja den Àr riktigt bra..haft min sedan 27/7...vÀntar pÄ mitt nos hk-tropic strap..fr 80 talet...kommer bli riktigt snyggt..La ut denna till försÀljning men Ängrade mig hÄrt nu! Sjukt bra Àr den
Jag tycker inte att skx fÄtt nÄgon annan uppföljare Àn den s.k. 5kx som ju saknar ett antal saker pÄ speclistan för att tas pÄ allvar. Problemet med miniturtlen Àr som jag ser det frÀmst boettformen och placeringen av kronan som gör att den inte Àr en direkt uppföljare till skx. Som seiko hÄller pÄ nu skulle jag inte bli förvÄnad om det sÄ smÄningom dök upp (lÀgg mÀrket till ordvitsen...) en riktigt uppföljare till skx, men de kanske lÄter den vila ett par Är först.Vill fÄ lite uppmÀrksamhet för denna grymma Seiko! Tycker personligen att Seiko Mini-Turtle Àr den rÀtta eftertrÀdaren till legendariska SKX modellerna. Samma ISO specs, bÀttre 4r35 urverk, snygg och unik design och sitter fint pÄ en lite klenare handled! Laddade just upp en videorecension dÀr jag gÄr igenom modellen ordentligt. Visar dessutom hur den sitter pÄ olika band (nato, lÀder osv.)
Kolla gÀrna in och berÀtta vad ni tycker! Svarar gÀrna pÄ frÄgor hÀr eller i kommentarfÀltet!
HÄller nog med, tror att det kommer en "riktig" uppföljare..Jag tycker inte att skx fÄtt nÄgon annan uppföljare Àn den s.k. 5kx som ju saknar ett antal saker pÄ speclistan för att tas pÄ allvar. Problemet med miniturtlen Àr som jag ser det frÀmst boettformen och placeringen av kronan som gör att den inte Àr en direkt uppföljare till skx. Som seiko hÄller pÄ nu skulle jag inte bli förvÄnad om det sÄ smÄningom dök upp (lÀgg mÀrket till ordvitsen...) en riktigt uppföljare till skx, men de kanske lÄter den vila ett par Är först.
Det hÄller jag med om. 100m, tryckkrona och glasbaksida och ingen iso-dykare. Inte mycket som stÀmmer dÀr.HÄller nog med, tror att det kommer en "riktig" uppföljare..
Samtidigt tycker jag att mini-turtlen Àr bÀttre uppföljare Àn "5kx"..
Hoppas att Seiko fortsÀtter med mÄnga nya alternativ pÄ Seiko 5. Det som finns för tillfÀllet Àr trevligt utbrett och mÄngisdigt. Vore trÄkigt ifall Seiko 5 i framtiden endast Àr nÄgot i stil med dom modellerna som redan kommit ut.Det hÄller jag med om. 100m, tryckkrona och glasbaksida och ingen iso-dykare. Inte mycket som stÀmmer dÀr.