• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Bergets

Panerai
dÄ var en SPB151J1 bestÀlld med expressfrakt :D

L1280464-copy.jpg



 
Sitter och suger litet pÄ SLA043.

NÄgon som vet var SLA043 köps ny för bÀsta pris? Alternativt begagnat i nyskick. Finns den att prova i Stockholm nÄgonstans?

Skiljer den sig avsevÀrt frÄn SPB143? Priset Àr ju minst sagt olika för dem.
Man kan vÀl Àven tillÀgga att sla043 Àr betydligt tjockare Àn vad spb143 Àr. Jag tyckte att spb143 va grym, sla043 kommer jag troligtvis ha kvar för alltid dock. Listpris pÄ runt 55k Àr ju dock vÀldigt saftigt, spb143 för 10k begagnat Àr otroligt mycket klocka för pengarna
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
@BirkCE Sant, det höjdes en del ögonbryn Ät det. Man fÄr se det som en ny serie mer Àn en rak ersÀttare. Bortser man frÄn kronan och fejkdykarstilen sÄ Àr det ÀndÄ mycket trevliga och prisvÀrda klockor.

Men de kunde skippat glasbaksidan. Det Àr dels alltid halvtÀckt av rotorn, dels inget speciellt att beskÄda ÀndÄ. Sen tillför det sÀllan mycket överlag att ha glasbaksida.
 
Myser med min srq029j1 denna helg...

Jag kommer ihÄg nÀr jag började med den hÀr hobbyn, jag satt och kliade mig i skallen över alla som hypade Seiko. Tankar som att folk mÄste vara korkade som lÀgger sÄ mycket pengar pÄ klockor som inte har nÄgon "status" eller igenkÀnningsfaktor... Nu sitter man hÀr med 2 mindre vanliga seiko's och typ inget frÄn Schweiz ;) (bortsett frÄn en Minerva ww2 och en vintage oris). NÄgon som kÀnner igen sig?
DSC_0069.JPG
Med den dĂ€r pĂ„ armen har du inget att oroa sig för, mĂ„nga Swiss ur gĂ„r och gömmer sig i jĂ€mförelse. Personligen gillar jag den som kom 2014 Ă€nnu mer men har ingen😭
 

Ohemlig

Omega
Hej! Fick hem en SPB185J1 igÄr, men vridningen var helt av, Àr det nÄgon som har en som prickar? Tycker det ser ut pÄ mÄnga bilder som att den inte gör det?
 

uprof

Cartier
2-Faktor
Jag Ă€r pĂ„ jakt efter Ă„rsklocka (1971) och har mĂ€rkt att SEIKO Skyliner dyker upp dĂ„ och dĂ„ till rimliga priser. Är det nĂ„got sĂ€rskilt man borde tĂ€nka pĂ„ med dessa? Är det vanligt med kopior? Är det en ok vintageklocka för den oinvigde (oskuld vad gĂ€ller sĂ„vĂ€l SEIKO som vintage)? Vilken tidshĂ„llning kan man förvĂ€nta sig?

De hÀr pÄ KS som har en verkar nöjda, vilket ju kÀnns bra.
 

Code

AKA Vincent B
Jag Ă€r pĂ„ jakt efter Ă„rsklocka (1971) och har mĂ€rkt att SEIKO Skyliner dyker upp dĂ„ och dĂ„ till rimliga priser. Är det nĂ„got sĂ€rskilt man borde tĂ€nka pĂ„ med dessa? Är det vanligt med kopior? Är det en ok vintageklocka för den oinvigde (oskuld vad gĂ€ller sĂ„vĂ€l SEIKO som vintage)? Vilken tidshĂ„llning kan man förvĂ€nta sig?

De hÀr pÄ KS som har en verkar nöjda, vilket ju kÀnns bra.
Wow grattis i förskott 50 bast i Ă„r...😁
 
Topp