• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Tobyponken

Cartier
Denna trillade in idagđŸ‘ŒđŸŒđŸ‘ŒđŸŒ
EBC0A60C-307A-4F6A-A65B-7D400EF9A52D.jpeg
82C52022-86A5-471E-A5F5-540E878D85EB.jpeg
B89D41C5-AF5D-4256-B8B2-2E44F83D0A5C.jpeg
Den dĂ€r var riktigt trevlig. Kan du presentera skönheten? 😁
 

Tagonite

Omega
2-Faktor
Hej!
Jag införskaffade en Seiko SPB143 i höstas. Jag Ă€r vĂ€ldigt nöjd med klockan i sin helhet. KĂ€nslan, designen och hur den sitter pĂ„ handleden Ă€r kanon 👌

Men lite fundersam till vad man kan förvÀnta sig av precisionen i att hÄlla tiden.

Hur mycket felmarginal Àr rimligt pÄ ett nytt verk som detta?
Jag köpte ocksĂ„ en SPB143 i höstas som kommer att fĂ„ göra ett Ă„terbesök hos ÅF inom kort. Fullt dragen mĂ€ter jag den till -5 spd men efter bara nĂ„n timme har det sjunkit till -40 spd.
 

Holken

Panerai
Den dĂ€r var riktigt trevlig. Kan du presentera skönheten? 😁
Tack! Ja den Àr riktigt fin.
Det Àr ett samarbete mellan Seiko och Nano Universe, ref szsj005.
Jagat den ett tag och lyckades hitta den frÄn Hongkong
Finns Àven med med omvÀnda fÀrger om man gillar det bÀttre men jag tycker den blir för mycket creamvit.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
LÀngesen jag var inne och rotade runt i Seiko-vÀrlden, sÄ det jag tidigare visst gÀller inte lÀngre. Jag kÀnner mig lite osÀker pÄ vart jag bÀst vÀnder mig för att köpa en Seiko SPB143? Har ni nÄgra tips? Finns den pÄ annat Àr lÀnk för billigare peng? Det brukar vara svagheten hos Seiko imo. Om inte sÄ Àr det ju ingen biggie
 

Jompa99

Omega
@Bingoraalf
Tror inte 143 finns pÄ annat Àn lÀnk med den fÀrgsÀttningen. Men du har ju 147 annars som jag tror Àr mer eller mindre samma klocka med annan fÀrgsÀttning och annat band.
Watchia verkar ha bra pris pÄ den men verkar inte komma i lager förens 26/1.
Klockmaster tror jag Àr AD för Seiko sÄ de borde ha inne för att titta pÄ. Har sjÀlv stÀllt frÄgan till dem och invÀntar svar.
 

Senpai

Cartier
2-Faktor
Den hÀr har suttit pÄ i över en mÄnad nu, för att lÀra kÀnna den lite bÀttre. Provocerande till kostym, dykare, kvarts och gummi! 7C43-6010 frÄn 1992, pÄ DAL3BP.
FrÄgan Àr om man nÄnsin kommer gÄ över 40mm igen.

FE3B5EE9-F98D-4AD1-8782-AAC9EAF18101.jpeg
 
Senast Àndrad:

ThomasP

Cartier
2-Faktor
Bra info, tack!
Har nu gjort lite nya tester innan jag kan ta mig ivÀg till en urmakare. Det Àr ju inte ett jÀttestort problem sÄ har vÀl ingen stress egentligen.

Hur som, efter att ha mĂ€tt i 48h sĂ„ diffar den totalt -29 sekunder. Första dygnet sĂ„ diffade den -13 sek och andra dygnet -16. Vet inte hur jag mĂ€tte förra gĂ„ngen... đŸ€” SĂ„ deligger vĂ€l troligen inom ramarna Ă€ven om det Ă€r pĂ„ högre delen av spannet. Ska testa variera positionen under nattetid och se om det gör nĂ„gon skillnad ocksĂ„. :)

Det blir spÀnnande att se.
Jag har en 4R35 som gick ca -20 sekunder per dygn. Efter att jag fick den ruckad hos urmakare sÄ gÄr den +-5 sekunder per dygn nÀr jag bÀr den.

Under en period pÄ tre veckor testade jag Àven de dagarna eller nÀtterna som jag inte anvÀnde den, att lÀgg den i specifika positioner som antingen fick den att gÄ lÄngsammare eller snabbare, vilket resulterade i ett rÀtt hyggligt snitt.

Screenshot_20210121-143922_WatchCheck-01.jpeg
 
Topp