• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Gummo

Joker
2-Faktor
Japp hur coola som helst :cool: , @Gummo har en stentuff en.
Tack! Sliter hÄrt pÄ den nu pÄ semestern:)
image.jpg
image.jpg
 

Gurkan

Cartier
Mycket fin! Ref/mer info om denna?

Silver SSB047, svarta SSB049 quartzchrono. Trevliga klockor med lite mindre trevliga lÀnkar. VÄgar nog pÄstÄ att de börjar bli ganska svÄra att fÄ tag pÄ nya. 049:an hade jag tur som fick tag pÄ ett skyltex i oanvÀnt skick. Finns en rad varianter pÄ denna, skickar med en samlingsbild pÄ nÄgra olika, men googla seiko SSB sÄ kommer du hitta mycket mer:)

image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Silver SSB047, svarta SSB049 quartzchrono. Trevliga klockor med lite mindre trevliga lÀnkar. VÄgar nog pÄstÄ att de börjar bli ganska svÄra att fÄ tag pÄ nya. 049:an hade jag tur som fick tag pÄ ett skyltex i oanvÀnt skick. Finns en rad varianter pÄ denna, skickar med en samlingsbild pÄ nÄgra olika, men googla seiko SSB sÄ kommer du hitta mycket mer:)

image.jpg
Som sagt, ett superoyster pÄ den dÀr... :)
Den Àr vÀl 42mm, sÄ borde ha 22mm mellan bandhornen?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Silver SSB047, svarta SSB049 quartzchrono. Trevliga klockor med lite mindre trevliga lÀnkar. VÄgar nog pÄstÄ att de börjar bli ganska svÄra att fÄ tag pÄ nya. 049:an hade jag tur som fick tag pÄ ett skyltex i oanvÀnt skick. Finns en rad varianter pÄ denna, skickar med en samlingsbild pÄ nÄgra olika, men googla seiko SSB sÄ kommer du hitta mycket mer:)

image.jpg

Stort tack!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Precis, andra pushers pÄ den, gillar dom bÀttre.

SSB025 Àr ocksÄ schyst med lite grövre markeringar runt subdialsen. Men ljusblÄtt lirar inte hos mig.

image.jpg


Finns ju nÄgra modeller i gentastuk ocksÄ med polerad bezel:) HÀr SSB105
image.jpg

SSB025 var jÀvligt fin faktiskt. MÄste kollas upp.

Edit: Se dÀr ja. 2100kr pÄ Uret!!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Tyckte spontant det var billigt för en mycket fin Seiko. Ännu bĂ€ttre om den finns Ă€nnu billigare sĂ„klart! Tack för rĂ„den.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor

Antar det Àr en legitim sida. Aldrig bestÀllt nÄgot frÄn annat land faktiskt, men kanske inte Àr sÄ krÄngligt som jag förestÀller mig.

Edit: Ah, prisreferens.. :) Ja, men tillkommer andra saker som frakt, ev tull? Som sagt. Ny pÄ utlandsshoppar.
Edit 2: Free shipping... SkÀmskudde.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Tyck nu inte att jag dissade era tips, men jag kÀnner mig inte helt bekvÀm med online-shoppar. Uret har en kompis handlat frÄn sÄ jag litade pÄ det och köpte den dÀrifrÄn. Blev ~2200 inkl frakt. :oops:

Men det gör inget, jag trodde den var dyrare Àn sÄ nÀr jag sÄg bilden.

Men jag Àr sjukt taggad. VÀldigt frÀsch.
 
Senast Àndrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tyck nu inte att jag dissade era tips, men jag kÀnner mig inte helt bekvÀm med online-shoppar. Uret har en kompis handlat frÄn sÄ jag litade pÄ det och köpte den dÀrifrÄn. Blev ~2200 inkl frakt. :oops:

Men det gör inget, jag trodde den var dyrare Àn sÄ nÀr jag sÄg bilden.

Men jag Àr sjukt taggad. VÀldigt frÀsch.
NÀsta gÄng kan du sÀtta in 1000kr pÄ mitt konto istÀllet sÄ kan jag trycka pÄ "köp" Ät dig. ;) Nu ÄterstÄr bara att se om uret kan leverera ocksÄ. Hoppas du blir nöjd med klockan! Googla lite pÄ "meca Quartz" under tiden du vÀntar. :)
 

Sorubim

Audemars
Har haft SBBN015 och 017 sparade i minneslistan pÄ tratten, sÄ att man dÄ och dÄ kan gÄ in och hovra över "köp"-knappen och kÀnna efter om impulsmotstÄndet finns kvar. :D :rolleyes: :oops:

SÄ igÄr mÀrkte jag att bÄda modellerna försvunnit, dom Àr Àven försvunna frÄn watchubs. :eek:

Har dom officiellt gÄtt ur produktion nu? :nailbiting:
 

Geparden

Audemars
Har haft SBBN015 och 017 sparade i minneslistan pÄ tratten, sÄ att man dÄ och dÄ kan gÄ in och hovra över "köp"-knappen och kÀnna efter om impulsmotstÄndet finns kvar. :D :rolleyes: :oops:

SÄ igÄr mÀrkte jag att bÄda modellerna försvunnit, dom Àr Àven försvunna frÄn watchubs. :eek:

Har dom officiellt gÄtt ur produktion nu? :nailbiting:
Ligger fortfarande kvar pÄ Seikos hemsida men Àr vÀl bara en tidsfrÄga innan de försvinner. Kööööp!
 
Topp