• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

FullSizeRender (5).jpg

Skulle uppskatta input om den hÀr 6138-8020 Pandan! Finns ute till salu och enligt killen som sÀljer den (som verkar mycket trovÀrdig) Àr allt original. Han pÄpekar att dem vanligtvis har en röd del lÀngst ut pÄ sekundvisaren, men att vissa kom med helsvarta visare - stÀmmer det? Uppskattar info sÄ snart som möjligt om nÄgon vet!! Edit: Samt, vad Àr rimligt att ge för den tycker ni? Edit #2: Fick svar pÄ en frÄga. Tydligen bara den hÀr som har svart visare frÄn en annan 6138a. SÄ den visaren var ej original... FrÄga i Edit #1 kvarstÄr! :D
image.jpg
Italienskt datum?

Bra vet jag inte men du kan fÄ telefonbilder.
20150711_223216.jpg
20150711_223148.jpg
Hej hej! Jag har fĂ„tt en fling pĂ„ sbdx012 och jag vet ju inte om vi skulle klicka. Hur upplevde du/ni som har haft den i sin Ă€go! Är den trevlig eller finns det nĂ„gra andra allternativ som jag borde kolla pĂ„ dĂ„ jag gillar stuket, men aldrig haft en Seiko dykare!
Xalle

Hej hej! Jag har fĂ„tt en fling pĂ„ sbdx012 och jag vet ju inte om vi skulle klicka. Hur upplevde du/ni som har haft den i sin Ă€go! Är den trevlig eller finns det nĂ„gra andra allternativ som jag borde kolla pĂ„ dĂ„ jag gillar stuket, men aldrig haft en Seiko dykare!
Xalle
Är ett stort fan av mm300 och haft sbdx001 tidigare. Sbdx012 Ă€r en av mina absoluta favoriter men ta Ă€ven en titt pĂ„ nya sbdx017 som eventuellt Ă€r mer för pengarna.

Xalle
Hade en, men tyckte tavlan kÀndes lite mörk pga guldet. Hade hellre köpt den nya SBDX017.

Skulle uppskatta input om den hÀr 6138-8020 Pandan! Finns ute till salu och enligt killen som sÀljer den (som verkar mycket trovÀrdig) Àr allt original. Han pÄpekar att dem vanligtvis har en röd del lÀngst ut pÄ sekundvisaren, men att vissa kom med helsvarta visare - stÀmmer det? Uppskattar info sÄ snart som möjligt om nÄgon vet!! Edit: Samt, vad Àr rimligt att ge för den tycker ni? Edit #2: Fick svar pÄ en frÄga. Tydligen bara den hÀr som har svart visare frÄn en annan 6138a. SÄ den visaren var ej original... FrÄga i Edit #1 kvarstÄr! :D
image.jpg
Hur mÄr urverket?

Xalle
SBDX001 & SBDX017 ;).
Om du inte har nÄgot emot att bÀra en stor, men förlÄtande storleksmÀssigt, hög och topptung klocka som Àr vacker som en dag sÄ kan du inte gÄ fel med den. Haft min (SBDX001) i ca 3Är, Ängrar inte en sekund.

Han har servat den sjĂ€lv (han verkar ha som hobby att köpa in gamla Seikoklockor och fixa i ordning dem), och den ska vara "cleaned and relubed" och han sĂ€ger Ă€ven att alla "springs are in place" och att packningarna Ă€r bytta. Även glaset Ă€r bytt mot en helt ny och helt korrekt liknande. "Gives a good clean reading on the timegrapher". Tycker allt verkar bra förutom den dĂ€r visaren som kommer frĂ„n en annan 6138, men jag Ă€r ju ingen expert...

Hade en, men tyckte tavlan kÀndes lite mörk pga guldet. Hade hellre köpt den nya SBDX017.
Tack för svar. Det var just det mörka som tilltalade mig. Har en 114060 kanske Àr det jÀmföra Àpplen och pÀron! Men jag önskar nÄgot lite annorlunda. FÄr ta mig en funderare. Lutar Àven emot en Oris 65a.

Xalle
Jag har haft min sbdx001 sedan december förra Äret. Kan med sÀkerhet sÀga att jag aldrig frivilligt kommer att skiljas frÄn den.
De hÄller ju priset bra sÄ det Àr nÀstan ingen idé att köpa begagnat. Köp en ny 017 och bli nöjd lÀnge :)

Han har servat den sjĂ€lv (han verkar ha som hobby att köpa in gamla Seikoklockor och fixa i ordning dem), och den ska vara "cleaned and relubed" och han sĂ€ger Ă€ven att alla "springs are in place" och att packningarna Ă€r bytta. Även glaset Ă€r bytt mot en helt ny och helt korrekt liknande. "Gives a good clean reading on the timegrapher". Tycker allt verkar bra förutom den dĂ€r visaren som kommer frĂ„n en annan 6138, men jag Ă€r ju ingen expert...
Vad vill han ha dÄ? Hade gett 3-4 beroende pÄ vem det var som sÄlde förutsatt att den Àr riktigt servad.

Vad vill han ha dÄ? Hade gett 3-4 beroende pÄ vem det var som sÄlde förutsatt att den Àr riktigt servad.
Vet ej Àn, han sÀljer till högstbjudande. DÄ sÀtter jag grÀnsen till 4,5k dÄ kanske? Hickman heter han, engelsman, verkar som sagt vÀldigt seriös. Vad anser du om visaren som Àr fel? NÄgot att bry sig om eller Àr det nÄgot man kan komplettera med? JÀttetacksam för din hjÀlp. :)

Edit: han vill ha 550£ inkl. frakt. Blir ju drygt 6k vilket kÀnns mycket. Möjligt att det gÄr att pruta en slant.

Senast Àndrad:
Vet ej Àn, han sÀljer till högstbjudande. DÄ sÀtter jag grÀnsen till 4,5k dÄ kanske? Hickman heter han, engelsman, verkar som sagt vÀldigt seriös. Vad anser du om visaren som Àr fel? NÄgot att bry sig om eller Àr det nÄgot man kan komplettera med? JÀttetacksam för din hjÀlp. :)

Edit: han vill ha 550£ inkl. frakt. Blir ju drygt 6k vilket kÀnns mycket. Möjligt att det gÄr att pruta en slant.
Allt gÄr att hitta, frÄgan Àr bara om det Àr vÀrt det och hur mycket tid man vill lÀgga pÄ det. Personligen hade jag hellre köpt en billig som verkar korrekt och lÀmnat det pÄ service.

Allt gÄr att hitta, frÄgan Àr bara om det Àr vÀrt det och hur mycket tid man vill lÀgga pÄ det. Personligen hade jag hellre köpt en billig som verkar korrekt och lÀmnat det pÄ service.
Ok tack. MÄste verkligen fundera nu. Har haft ögonen öppna efter en bra panda sedan nÀstan ett Är tillbaka men har haft svÄrt att hitta en i hyfsat originalskick för ett bra pris. FÄr jag den för under 5k sÄ kanske jag slÄr till. Tack för all hjÀlp!!

Jag har köpt tvÄ Seikos av Hickman (Seiko bullhead och pouge) och lÄtit han serva en Seiko UFO. Vet inte sÄ mycket om original och inte men urverken har gÄtt utmÀrkt i varje fall sÄ nÀr det kommer till service verkar han duktig.

Japansk afton! Vad serveras till efterrÀtt?
Foto 2015-09-11 19 19 23.jpg

Jo, Scve003!
Foto 2015-09-12 12 02 49.jpg

Mycket trevlig klocka! Har burit den nĂ„gra dagar nu. Än bĂ€ttre med ett lĂ€derband som fyller ut trĂ„dluggarna, men vad sĂ€ger seikopanelen?
Foto 2015-09-17 15 08 51.jpg

Jag gillar tjocka glas. Det ser ut att sticka upp en bit pÄ den dÀr. FÄr man se en profil/halvprofilbild?
Gillar tavlan, visarna och accentfÀrgen (men visaren i subdialen skulle ha varit lika enkel som dom andra). Med dom bandhornen sÄ börjar man ju fundera pÄ om inte ett lÀdernato vore helt perfekt.

Jag gillar tjocka glas. Det ser ut att sticka upp en bit pÄ den dÀr. FÄr man se en profil/halvprofilbild?
Gillar tavlan, visarna och accentfÀrgen (men visaren i subdialen skulle ha varit lika enkel som dom andra). Med dom bandhornen sÄ börjar man ju fundera pÄ om inte ett lÀdernato vore helt perfekt.
sÄ ser det ut! har provat den pÄ nato, men eftersom den Àr rÀtt fet frÄn början och jag har taniga handleder ville jag inte ha ett band som bygger pÄ höjden.
Foto 2015-09-17 15 58 33.jpg

Tack för svar. Det var just det mörka som tilltalade mig. Har en 114060 kanske Àr det jÀmföra Àpplen och pÀron! Men jag önskar nÄgot lite annorlunda. FÄr ta mig en funderare. Lutar Àven emot en Oris 65a.
Intressant. Undrar om det inte var tavlan som lockade mig ocksÄ.

Favoritöl!!!

En 7c43-6010 ligger djÀvligt högt upp pÄ listan ... Finns ju en till salu hÀr pÄ KS, men den Àr liiite dyr tycker jag. Det har ju dock diskuterats i en annan trÄd, sÄ nog sagt om det.
Grym öl. Tror dock inte det Àr en 6010 du menar (eller har jag missat en annons?) utan den större varianten. Eller?

Tillbaka
Topp