• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Chuck

Patek
2-Faktor
Min första seiko :)

P1010266.JPG
Grattis! Men kan du sÄ spola tillbaka livet en dag och köp en jacka istÀllet. Fr.o.m. nu Àr finanserna fördÀrvade för all framtid :woot:
 

Jojjan33

Breitling
Är helt ny pĂ„ detta med klockor. Jag köpte hĂ€rom veckan en Seiko Sarb033 utav Titanesque pĂ„ Tradera för ca 3000 kr dĂ€r han stod för tull och moms. Fick dock inget garantikort/bevis med vid leverans, men klockan levererades i Seikobox med instruktionsbok. Har hört av mig till sĂ€ljaren tvĂ„ gĂ„nger angĂ„ende garantikortet utan att ha fĂ„tt svar. Jag funderar nu pĂ„ om klockan kan vara fake? Vad tror ni kunniga, Ă€r det nĂ„got skumt med detta?
Tack pÄ förhand!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Är helt ny pĂ„ detta med klockor. Jag köpte hĂ€rom veckan en Seiko Sarb033 utav Titanesque pĂ„ Tradera för ca 3000 kr dĂ€r han stod för tull och moms. Fick dock inget garantikort/bevis med vid leverans, men klockan levererades i Seikobox med instruktionsbok. Har hört av mig till sĂ€ljaren tvĂ„ gĂ„nger angĂ„ende garantikortet utan att ha fĂ„tt svar. Jag funderar nu pĂ„ om klockan kan vara fake? Vad tror ni kunniga, Ă€r det nĂ„got skumt med detta?
Tack pÄ förhand!
Nej, den Àr med största sannolikhet inte fake. Posta gÀrna en bild som referens, men vad jag vet existerar inte SARB-kopior och speciellt inte frÄn Titanesque..

DÀremot finns mycket negativt att lÀsa om Titanesque(Watchhubs).

Har köpt nÄgra klockor frÄn sÀljaren och alla har kommit utan stÀmplade garantikort, Àr inte mycket garanti att snacka om nÀr man köper en klocka frÄn en grÄhandlare i Hong Kong.. Detsamma kan sÀgas om de flesta klockor jag köpt online(att de kommit utan garantikort). Men det Àr inga problem med din klocka? I sÄ fall hade jag hÄllit god min och varit nöjd, du har ingenting att oroa dig över :)

Skulle du dÀremot ha problem med klockan sÄ Àr det inte lika roligt.

Edit: Och vÀlkommen till Sveriges bÀsta och mysigaste forum!
 

Jojjan33

Breitling
Nej, den Àr med största sannolikhet inte fake. Posta gÀrna en bild som referens, men vad jag vet existerar inte SARB-kopior och speciellt inte frÄn Titanesque..

DÀremot finns mycket negativt att lÀsa om Titanesque(Watchhubs).

Har köpt nÄgra klockor frÄn sÀljaren och alla har kommit utan stÀmplade garantikort, Àr inte mycket garanti att snacka om nÀr man köper en klocka frÄn en grÄhandlare i Hong Kong.. Detsamma kan sÀgas om de flesta klockor jag köpt online(att de kommit utan garantikort). Men det Àr inga problem med din klocka? I sÄ fall hade jag hÄllit god min och varit nöjd, du har ingenting att oroa dig över :)

Skulle du dÀremot ha problem med klockan sÄ Àr det inte lika roligt.

Edit: Och vÀlkommen till Sveriges bÀsta och mysigaste forum!
Tack för sĂ„ snabbt svar samt för vĂ€lkomnandet till forumet :) kĂ€nner mig aningens lugnare nu över Ă€ktheten pĂ„ klockan. Än sĂ„ lĂ€nge Ă€r det absolut inget fel pĂ„ den och sambon Ă€r riktigt nöjd med den. TĂ€nker mest ifall det skulle hĂ€nda nĂ„got med den, dĂ„ kan det givetvis vara skönt att ha ett garantikort till hands.
Skulle det vara vÀrt att ta den till t.ex. Kaplans för att göra ett Àkthetsintyg pÄ den? Just för garantins skull, eller gÀller inte garantin utan garantikortet?
Vid framtida bestÀllningar av Seiko, tror ni det Àr bÀttre att bestÀlla frÄn Seyiajapan -sidan? Vet nÄgon om man fÄr Àkthetsintyg och/eller stÀmplat garantikort med i leveranser frÄn dem?
 

Bilagor

  • DSC_0736~2.jpg
    DSC_0736~2.jpg
    108.8 KB · Visningar: 102

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Det Àr sÄ det börjar :)

Haha jepp! Som student fÄr jag nog se till att hÄlla I pengarna lite ;)

Grattis! Men kan du sÄ spola tillbaka livet en dag och köp en jacka istÀllet. Fr.o.m. nu Àr finanserna fördÀrvade för all framtid :woot:

Haha nÀdÄ. Detta ska bli roligt! ;)

Grattis! FörstÄr din iver att posta pÄ KS (fortfarande plast pÄ lÀnken) ;)

Haha ja det Àr klart. Första riktiga dykarklockan mÄste postas samma minut som den Àr uppackad!


Haha ;)
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
En stilla varning till er som letar 6138 bullhead...
Just nu trycks det ut fakevarianter pÄ ebay. FrÄn Singapore bla...
Taget FrÄn SCWF:
"Please be aware for these bullheads,they are all in mint condition.
All have the same serial number 6N3147 on the caseback.
They are very well made with Original seiko movement.
At this moment there sold on ebay in the UK and Singapore.
Also in Canada they are sold for huge amounts of money.
Look at sold items on ebay."
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Tack för sĂ„ snabbt svar samt för vĂ€lkomnandet till forumet :) kĂ€nner mig aningens lugnare nu över Ă€ktheten pĂ„ klockan. Än sĂ„ lĂ€nge Ă€r det absolut inget fel pĂ„ den och sambon Ă€r riktigt nöjd med den. TĂ€nker mest ifall det skulle hĂ€nda nĂ„got med den, dĂ„ kan det givetvis vara skönt att ha ett garantikort till hands.
Skulle det vara vÀrt att ta den till t.ex. Kaplans för att göra ett Àkthetsintyg pÄ den? Just för garantins skull, eller gÀller inte garantin utan garantikortet?
Vid framtida bestÀllningar av Seiko, tror ni det Àr bÀttre att bestÀlla frÄn Seyiajapan -sidan? Vet nÄgon om man fÄr Àkthetsintyg och/eller stÀmplat garantikort med i leveranser frÄn dem?

VĂ€lkommen!

Har bestÀllt massor av klockor frÄn HK genom Ären och en del saknat stÀmplade kort osv, men du kan vara lugn. Klockan Àr av vÀldigt hög kvalité trots sitt "ringa" pris. Vid ev problem hjÀlper vi dig :D
 
Topp