• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Steinhart-tråden

Fortfarande sjukt nöjd med denna. Väntar på ett nytt band i grön canvas så slitvargen får duga så länge. Jag är nog kass på att leta men 22/22-band finns inte överallt…
IMG_5441.jpeg

IMG_5442.jpeg

Precis lagt en beställning på ett ex. Rätt pris, 450 euro, frakten är hanterbar, 25 euro och eftersom den skickas från Tyskland så blir det varken tull eller moms... Svårt att hitta en mer prisvärd klocka med motsvarande urverk. Jag mailade Steinhart och frågade om det var möjligt att beställa klockan specifikt med ett ETA-verk men det beror på tillgången. De kommer monterade från Schweiz och det blir vad det blir, antingen SW200 eller ETA.
Trivs jag med klockan så kanske jag uppgraderar den med ett Top-Grade urverk...
Worth waiting for...

Bilagor

• 20231206_074343.jpg
    20231206_074343.jpg
    410.6 KB · Visningar: 23
Fick du urverket du ville ha??
Hej.
Tack snälla för att du påminde mig, jag ska se efter i dokumentationen, det brukar vara noterar någonstans. Det är ju ändå en Tysk leverantör och deras signum är överlag Preussisk ordning.

Sedan behöver jag jobba lite på att släppa min fixering på onödiga detaljer, om det är ett ETA-verk eller en SELITTA och båda är Elabore så har det de facto ingen som helst betydelse...

Som träning har jag beställt 3st urverk från AliExpress till mina kommande projekt och då valde jag HKpt5000, en kinesisk klon av eta-2824 och det skulle inte förvåna mig det minsta om de fungerar minst lika bra eller t.o.m bättre...

Allt gott,
Nils-Håkan
Norrköping

Hej på er!
Ny medlem på KS och det här är mitt första inlägg!

Är som så många andra här sjukt sugen på en ocean one gmt, blå/svart. Vet dock inte om jag ska köra på 42mm el 39mm med tanke på vad många här skrivit om raka luggar. Svårt när en inte kan klämma och känna i butik! Den klockan som får mest wristtime här är en seamaster diver 42mm där luggarna mäter 49mm och den sitter hur bra som helst på mig som har en handled på 17.5cm (se bild 2)

Någon som har lite erfarenhet och vill dela med sig? Och kanske kan nämna något om kvalitén/känslan av länken också!
(Har inte läst hela tråden än så snälla skäll inte på mig om detta redan tagits upp redan :D )

Tack på förhand,
J

1704203159904.jpeg

1704203174016.jpeg

Hej.
Tack snälla för att du påminde mig, jag ska se efter i dokumentationen, det brukar vara noterar någonstans. Det är ju ändå en Tysk leverantör och deras signum är överlag Preussisk ordning.

Sedan behöver jag jobba lite på att släppa min fixering på onödiga detaljer, om det är ett ETA-verk eller en SELITTA och båda är Elabore så har det de facto ingen som helst betydelse...

Som träning har jag beställt 3st urverk från AliExpress till mina kommande projekt och då valde jag HKpt5000, en kinesisk klon av eta-2824 och det skulle inte förvåna mig det minsta om de fungerar minst lika bra eller t.o.m bättre...

Allt gott,
Nils-Håkan
Norrköpin

P

Tillbaka
Topp