Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skicka mig ett PM (kan ej skicka till dig - varken här eller på Köpes)Ingen som ska sälja en Ocean one eller Adventure?![]()
39 såklartHar så jävla svårt stt bewtämma mig ocean one 39 eller 42, blir galen![]()
Ja får nog bli det39 såklartHar det på alla mina Steinhartklockor.
/P
Då var man ägare av sin första Steinhart![]()
![]()
Otroligt nöjd med den! Det enda jag reagerade på var att man fick ta i lite väl mycket för att få upp claspen på länken. Men det har gett med sig nuHar missat lite att följa denna tråd. Denna modell är min andra Steinhart. Är du nöjd med den?
Sen när anses det? Har jag aldrig hört
Är nog en smaksak. Jag gillar keramisk mer då jag tycker aluminium ger för mycket vintagelook.Detta är bara ett exempel. Har läst att fler tycker det.
Officiella Steinhart-tråden
Korspost från ”Vad gör du…”-tråden med en Steinhart Ocean One i brons. Börjar få ganska trevlig patina. Skönt att sådant sköter sig självt.klocksnack.se
Dock är känslan att jag inte skulle blir kär i 42:an heller, iom med att ”luggarna”Köpte en steinhart ocean one 39 på tradera, jäkla fin klocka och vilken kvalitetskänsla, ända jag ångrar är att jag valde 39skulle gått för 42 tror jag, hade nog gillat den mer, tror alltid att jag helst vill ha en mindre klocka, men så är inte fallet tydligen
, men i övrigt känns den riktigt bra
Den där är 39 på ca 17cm handled.Jag sitter och suktar efter en ny Steinhartdykare.
Jo, 39mm storleken känns liten på handleden.
Men är det bara en vanesak? Har inget problem med 42mm i sig, men de nästan raka skänklarna kan bli för mycket med det extra l2l måttet.
39mm saluförs av Steinhart som kvinnors alternativ. Men undrar vilket handledsmått denna kvinna har. Perspektivet luras nog en del eftersom klockan ligger snett över handleden och dessutom hänger löst. Men ändå. Den ser väldigt liten ut, eller så är det en grov kvinna som är modell...
![]()
Steinharts dykare hade varit grymma utan dom raka luggarna, förstår inte förstör hela klockan, oavsett 39 eller 42, sen att som har usel lume är en annan sak.
Alltså ja tycker lumen är totalt kass, för vad klockorna kostar, i min mening ser jag ingen anledning att köpa en steinhart över en seiko.Det funkar bra med 39mm modellerna på min 17cm handled.
Men har inte dykarna riktigt hyfsad lume? Jag tycker min ocean blue ceramic 39 har det.
När jag läst många kommentarer till videor om Steinhart så har det framgått att Steinhart förlorar ganska många kunder till andra märken, t.ex. Squale pga den platta designen. Trist för Steinhart har av vad jag läst en bra fungerande kvalitetskontroll medan Squale har kritiserats för en dålig sådan.
Konstigt är det lumen som är det viktigaste?Alltså ja tycker lumen är totalt kass, för vad klockorna kostar, i min mening ser jag ingen anledning att köpa en steinhart över en seiko.
Blev ärligen jäkligt besviken, suktade efter steinhart länge, sen hade jag den kanske max 14dagar sen rök den.