• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Steinhart-tråden

20221209_082817.jpg
Då var man ägare av sin första Steinhart 😁

Bara jag som stör mig nått enormt på att steinhart gummiband har ett j*vla spänne, går det att få tag på bra gummiband men ”curved ends” som har vanligt lås med hål som ett skärp, eller vad man ska säga😂 tycker inte den typen av spänne som steinharts gummi har känns pålitligt, och speciellt inte på en sportig diver

När jag tittar på Steinharts sida så blir jag lite konfunderad. Aluminiumbezel anses ju se bättre ut än keramisk. Men på dessa bilder ser det ut att vara tvärtom.

Detta ska vara aluminium:

Screenshot_20230101_203839_DuckDuckGo.jpg

Och detta keramisk:

Screenshot_20230101_203804_DuckDuckGo.jpg

Jag tycker att keramisk här har en finare och färggladare lyster.
Eller har de blandat ihop bilderna till dessa modeller?

Köpte en steinhart ocean one 39 på tradera, jäkla fin klocka och vilken kvalitetskänsla, ända jag ångrar är att jag valde 39😂 skulle gått för 42 tror jag, hade nog gillat den mer, tror alltid att jag helst vill ha en mindre klocka, men så är inte fallet tydligen😅, men i övrigt känns den riktigt bra

Köpte en steinhart ocean one 39 på tradera, jäkla fin klocka och vilken kvalitetskänsla, ända jag ångrar är att jag valde 39😂 skulle gått för 42 tror jag, hade nog gillat den mer, tror alltid att jag helst vill ha en mindre klocka, men så är inte fallet tydligen😅, men i övrigt känns den riktigt bra
Dock är känslan att jag inte skulle blir kär i 42:an heller, iom med att ”luggarna” 😂 är mer eller mindre helt raka och ganska långa, om man nu ska säga att det är en rolex homage, är det något dom borde ha härmat så är det rolex subs lite mera sluttande luggar.

Ja de har sin grej med de raka luggarna, vilket är inte så Rolexlikt. Personligen gillar jag inte att de tar över Mercedes visarna.
Hade ett par 42mm och de funkade bra på 19-19,5 cm vänstra handled, men efter att jag fick tag på en 39mm insåg jag att det funkade bättre.
Nu är det rätt poppis med mindre klockor ändå, dock vill inte Steinhart släppa ut dessa modeller, typ gamla Rolex som inte finns att köpa eller är svindyra.
Bra urverk har de iaf vilket gör att jag väljer Steinhart. Varför ha en armbandsur som man är så rädd om att man behöver låsa i ett skåp.
Alla Steinharts jag ägde och äger går inom COSC och det är jag väldigt nöjd med.

Jag sitter och suktar efter en ny Steinhartdykare.
Jo, 39mm storleken känns liten på handleden.
Men är det bara en vanesak? Har inget problem med 42mm i sig, men de nästan raka skänklarna kan bli för mycket med det extra l2l måttet.
39mm saluförs av Steinhart som kvinnors alternativ. Men undrar vilket handledsmått denna kvinna har. Perspektivet luras nog en del eftersom klockan ligger snett över handleden och dessutom hänger löst. Men ändå. Den ser väldigt liten ut, eller så är det en grov kvinna som är modell...

Screenshot_20230320_212425_DuckDuckGo.jpg

Steinharts dykare hade varit grymma utan dom raka luggarna, förstår inte förstör hela klockan, oavsett 39 eller 42, sen att som har usel lume är en annan sak.

Jag sitter och suktar efter en ny Steinhartdykare.
Jo, 39mm storleken känns liten på handleden.
Men är det bara en vanesak? Har inget problem med 42mm i sig, men de nästan raka skänklarna kan bli för mycket med det extra l2l måttet.
39mm saluförs av Steinhart som kvinnors alternativ. Men undrar vilket handledsmått denna kvinna har. Perspektivet luras nog en del eftersom klockan ligger snett över handleden och dessutom hänger löst. Men ändå. Den ser väldigt liten ut, eller så är det en grov kvinna som är modell...

Screenshot_20230320_212425_DuckDuckGo.jpg
Den där är 39 på ca 17cm handled.

Bilagor

• 1733B0D2-29AB-4377-A3C0-BDDF07A432A8.jpeg
    1733B0D2-29AB-4377-A3C0-BDDF07A432A8.jpeg
    494.5 KB · Visningar: 21
Steinharts dykare hade varit grymma utan dom raka luggarna, förstår inte förstör hela klockan, oavsett 39 eller 42, sen att som har usel lume är en annan sak.

Det funkar bra med 39mm modellerna på min 17cm handled.
Men har inte dykarna riktigt hyfsad lume? Jag tycker min ocean blue ceramic 39 har det.
När jag läst många kommentarer till videor om Steinhart så har det framgått att Steinhart förlorar ganska många kunder till andra märken, t.ex. Squale pga den platta designen. Trist för Steinhart har av vad jag läst en bra fungerande kvalitetskontroll medan Squale har kritiserats för en dålig sådan.

Det funkar bra med 39mm modellerna på min 17cm handled.
Men har inte dykarna riktigt hyfsad lume? Jag tycker min ocean blue ceramic 39 har det.
När jag läst många kommentarer till videor om Steinhart så har det framgått att Steinhart förlorar ganska många kunder till andra märken, t.ex. Squale pga den platta designen. Trist för Steinhart har av vad jag läst en bra fungerande kvalitetskontroll medan Squale har kritiserats för en dålig sådan.
Alltså ja tycker lumen är totalt kass, för vad klockorna kostar, i min mening ser jag ingen anledning att köpa en steinhart över en seiko.
Blev ärligen jäkligt besviken, suktade efter steinhart länge, sen hade jag den kanske max 14dagar sen rök den.

Alltså ja tycker lumen är totalt kass, för vad klockorna kostar, i min mening ser jag ingen anledning att köpa en steinhart över en seiko.
Blev ärligen jäkligt besviken, suktade efter steinhart länge, sen hade jag den kanske max 14dagar sen rök den.
Konstigt är det lumen som är det viktigaste?

Jag tycker lumen funkar bra och länge på min haft många seikos och steinhart är bättre kvalitet än de flesta seikos jag haft (turtle. Skx osv) givetvis finns det bättre seikos men de kostar därefter med.

Men smaken är som baken.

Tillbaka
Topp