• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Steinhart-tråden

Konstigt är det lumen som är det viktigaste?

Jag tycker lumen funkar bra och länge på min haft många seikos och steinhart är bättre kvalitet än de flesta seikos jag haft (turtle. Skx osv) givetvis finns det bättre seikos men de kostar därefter med.

Men smaken är som baken.
Om man köper en diver, som är en ”tool”
Klocka då är det väldigt viktigt att lumen är bra, det är ju halva grejen, annars kan man lika gärna köpa nån dressvariant.

C5A19989-C36C-4D49-AE9C-0F5177D0FC71.jpeg

👍🖤💛

Steinhart Ocean blue ceramic 39 startar igång söndagen.

20230604_113212.jpg

Och passade på att testa klockan med Watch accuracy meter-appen.

Tre mätningar gav:

Screenshot_20230604_105056_Watch Accuracy Meter.jpg

Screenshot_20230604_105150_Watch Accuracy Meter.jpg

Screenshot_20230604_105227_Watch Accuracy Meter.jpg

Detta var snäppet bättre än Adventure classic, vilken också visade väldigt bra värde.
Jag drar slutsatsen att Steinhart regulerar urverken, och det noggrant. För mycket bättre kan det ju inte bli.
Har ni mätt era Steinharts?

Senast ändrad:
Någon som vet hur man tar bort vridringen
och cyklopen på en Steiny, har hört att man kan värma med hårfön och sedan ta bort den?
Tacksam för svar!

Hur tänka kring Steinhart? På samma gång som kvaliteten är superbra, så är kritiken lika stark och det jämförs ständigt mot Rolex - som en kopia. Som om det inte finns massor med märken som kopierar varandra osv, osv.. Vilken märke bör man snarare jämföra med rent KVALITETSMÄSSIGT (inte marknadsåsikter). Klocka för peng, så att säga. Kloka tankar emottages gärna.

StGree.jpg

Hur tänka kring Steinhart? På samma gång som kvaliteten är superbra, så är kritiken lika stark och det jämförs ständigt mot Rolex - som en kopia. Som om det inte finns massor med märken som kopierar varandra osv, osv.. Vilken märke bör man snarare jämföra med rent KVALITETSMÄSSIGT (inte marknadsåsikter). Klocka för peng, så att säga. Kloka tankar emottages gärna.

StGree.jpg

Man måste mer eller mindre plöjt de stora massmärkena / varit aktiv nörd som jag då typ 15+ år för känna en nofuxgiven för att köra mer eller mindre ”kopior”. Annars kan steines osv lätt bli ett tidigt substitut för drömmen…starbux.

Jag rockar lätt modeller som
påminner om Rolex utan nån skam eller va man ska kalla det. Senaste lyckade inköp är:
IMG_8390.jpeg

Perfekt OP Tiffany kopia i egen regi med president länk och ett top urverk , för knappt 3 lök. luuuuuuuuuv it.

Man måste mer eller mindre plöjt de stora massmärkena / varit aktiv nörd som jag då typ 15+ år för känna en nofuxgiven för att köra mer eller mindre ”kopior”. Annars kan steines osv lätt bli ett tidigt substitut för drömmen…starbux.

Jag rockar lätt modeller som
påminner om Rolex utan nån skam eller va man ska kalla det. Senaste lyckade inköp är:
IMG_8390.jpeg

Perfekt OP Tiffany kopia i egen regi med president länk och ett top urverk , för knappt 3 lök. luuuuuuuuuv it.
Möjligen samma här. Har haft (har) många exklusiva klockmärken alla med sina egna karaktär. Det går bara inte att ha en nyanserad dialog kring Steinhart, verkar det som.

Hittade denna på deras hemsida
Påminner om den du hade men är nog inte identisk?

Själv har jag en nu en Ocean GMT

Och har tidigare haft en ”vanlig”
Ocean - väldigt nöjd med båda.

Hittade denna på deras hemsida
Påminner om den du hade men är nog inte identisk?

Själv har jag en nu en Ocean GMT

Och har tidigare haft en ”vanlig”
Ocean - väldigt nöjd med båda.
Ser ganska lik ut, men safirglaset ser inte ut att sticka upp lika mycket. Den har säkert uppdaterats några gånger sedan 2012.

Dammat av min 500 premium.
Första mekaniska klockan jag skaffade.
Inte använt den så mycket de senaste åren men den funkar fortfarande fint och har varit med på dykning ned till 75 m i svenska förhållanden. Funkar fint att se tavlan under vattnet och vridringen är enkel att vrida även med tjocka 3-finger torrhandskar.

Bilagor

• F363BC3B-798B-4E07-986D-84DF699B784E.jpeg
    F363BC3B-798B-4E07-986D-84DF699B784E.jpeg
    563.7 KB · Visningar: 27
Precis lagt en beställning på ett ex. Rätt pris, 450 euro, frakten är hanterbar, 25 euro och eftersom den skickas från Tyskland så blir det varken tull eller moms... Svårt att hitta en mer prisvärd klocka med motsvarande urverk. Jag mailade Steinhart och frågade om det var möjligt att beställa klockan specifikt med ett ETA-verk men det beror på tillgången. De kommer monterade från Schweiz och det blir vad det blir, antingen SW200 eller ETA.
Trivs jag med klockan så kanske jag uppgraderar den med ett Top-Grade urverk...

Bilagor

• Screenshot_20231114_075059_Chrome.jpg
    Screenshot_20231114_075059_Chrome.jpg
    121.2 KB · Visningar: 6
Tillbaka
Topp