• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Fick tips om denna länk. Går det att lösa endbitarna på något sätt tro? Det blir lite "naket" intill huset annars tycker jag.. :confused:

https://www.watchgecko.com/divers-warrington-stainless-steel-watch-strap

WH9ryBb.png

En intressant iakttagelse senaste veckan... Calibre 5 har en acceptabel diff på -5 till +20 sekunder per dag.
Jag hade klockan på mig dygnet runt tre månader och märkte att den alltid ligger i överkant av skalan. ca 15-18 s/dag.
Och nu den senaste veckan har jag dels tagit av den för natten, och dessutom tagit av emellanåt när jag ska fixa lite blandat..
Inte en sekund snabbare! Det är samma tid jämfört med tidservern på internet?

Då har jag två alternativ
-Är det möjligt att klockan går snabbare när den är "fullt laddad"?
-Kräver klockan några månaders användning för att gå in sig?

Det är min första automatiska klocka ifall det framstår som okunskap ;)

En intressant iakttagelse senaste veckan... Calibre 5 har en acceptabel diff på -5 till +20 sekunder per dag.
Jag hade klockan på mig dygnet runt tre månader och märkte att den alltid ligger i överkant av skalan. ca 15-18 s/dag.
Och nu den senaste veckan har jag dels tagit av den för natten, och dessutom tagit av emellanåt när jag ska fixa lite blandat..
Inte en sekund snabbare! Det är samma tid jämfört med tidservern på internet?

Då har jag två alternativ
-Är det möjligt att klockan går snabbare när den är "fullt laddad"?
-Kräver klockan några månaders användning för att gå in sig?

Det är min första automatiska klocka ifall det framstår som okunskap ;)

Beroende på vilken position automatiska urverk befinner sig i så kan det göra skillnad på gången. Dvs. du kan ha en avvikelse då den ligger stilla med krona upp, en annan face down, och en tredje då du bär klockan etc.

Personligen tycker jag 15-18 sekunder är sisådär, även om det är inom tolerans. De ETA 2824 resp Selitta 200 jag haft (ett par, 7-8 st) har samtliga gått inom +1 tom. +9 sekunder vid "blandad körning". Jag har varit första ägare på tre st. av dessa (Hydroconquest med ETA, Carrera och Sinn med Selitta), och gemensmt för samtliga är att gången blivit bättre efter en kort tids användning. Varför vet jag inte, men antar att det har med oljorna att göra..

Senast ändrad:
Fick visst med denna info i inlägg ovan först...

Hur som. Detta kanske varit uppe tidigare, men fick under gårdagen uppgift från AD om att generell prisökning på hela Tag Heuers sortiment sker 15 mars. Procentsats nämndes, men jag lade den dessvärre inte riktigt på minnet. Tror att det rörde sig om 8-13% beroende på modell.

Hur som. Detta kanske varit uppe tidigare, men fick under gårdagen uppgift från AD om att generell prisökning på hela Tag Heuers sortiment sker 15 mars. Procentsats nämndes, men jag lade den dessvärre inte riktigt på minnet. Tror att det rörde sig om 8-13% beroende på modell.
Känns rimligt, listpriserna är ju inte orimligt höga redan idag som tur är :rolleyes:

Jösses! Känns spontant som att dom kommer komma lite för nära tex Tudor osv nu.
Men vad vet jag, dom kanske också har en höjning på G :)

Jösses! Känns spontant som att dom kommer komma lite för nära tex Tudor osv nu.
Men vad vet jag, dom kanske också har en höjning på G :)

Tudor höjde, precis som nämndes ovan, relativt nyligen. Osäker på om det var i samband med Rolex prishöjning..

Sen tror jag nog att Tudor är en lite diffus konkurrent till Tag Heuer. Utan att ha några egentliga belägg för det tror jag snarare att tex. Omega och Breitling (varumärken med lite tydligare kommersiell profil, likt Tag Heuer) är mer direkta konkurrenter om köparna. I vart fall Omega har ju kraftigt ökat sina priser på senare år. Breitling vet jag sänkte, men har väl höjt därefter igen.

OBS! Lägger ingen värdering i rimlighet, byggkvalitet el dyl. Mer min bild av konsumenterna kring resp. varumärken, samt deras individuella prissättning av produkterna i förhållande till detta.

Tjenare :)
Har letat efter en dykarklocka ett tag nu och har fått ett erbjudande om att köpa en Tag Heuer Aquaracer 1000 WAF1113.BA0801.
Jag gillar verkligen utseendet på klockan och är väldigt sugen på att slå till.
Skulle ni kunna berätta lite om vad ni gillar/ogillar med klockan, ni som äger eller har ägt en?
Tack på förhand

Tjenare :)
Har letat efter en dykarklocka ett tag nu och har fått ett erbjudande om att köpa en Tag Heuer Aquaracer 1000 WAF1113.BA0801.
Jag gillar verkligen utseendet på klockan och är väldigt sugen på att slå till.
Skulle ni kunna berätta lite om vad ni gillar/ogillar med klockan, ni som äger eller har ägt en?
Tack på förhand
Det här är vad jag kallar för dykare:D
20200215_120409.jpg

...och som är max 41, helst 39 mm i diameter.

Fotot ovan är ju ett Carrera-case, och med tanke på pushers form inbillar jag mig att det är en ersättare till Heuer 01-utgåvorna med lite mer futuristisk design, tänk de skelleterade tavlorna.

Man har ju relativt nyligen släppt nya "contemporary" med Calibre 16,så känns konstigt med uppdatering där. Och den formen på pushers samt glasring känns inte speciellt "heritage"...

Blir fan mer taggad ju mer jag tänker på det, dum som man är då man är smått förälskad i detta bespottade varumärke. :D

...och som är max 41, helst 39 mm i diameter.

Fotot ovan är ju ett Carrera-case, och med tanke på pushers form inbillar jag mig att det är en ersättare till Heuer 01-utgåvorna med lite mer futuristisk design, tänk de skelleterade tavlorna.

Man har ju relativt nyligen släppt nya "contemporary" med Calibre 16,så känns konstigt med uppdatering där. Och den formen på pushers samt glasring känns inte speciellt "heritage"...

Blir fan mer taggad ju mer jag tänker på det, dum som man är då man är smått förälskad i detta bespottade varumärke. :D

Det är en Connected ovan, står i titeln på sidan. Och i länken :)

Tillbaka
Topp