• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Förstår inte varför alla klocker så stora 40mm perfekt tycker jag för min del,
Aquaracern 40 mm hade varit mumma .
Dumt att haka upp sig på mått, F1 bärs absolut inte som en genomsnittlig 43:a som sagt. Aquaracern finns ju i 41, den känns väldigtliten på handleden tycker jag så den borde väl passa isf?

Dumt att haka upp sig på mått, F1 bärs absolut inte som en genomsnittlig 43:a som sagt. Aquaracern finns ju i 41, den känns väldigtliten på handleden tycker jag så den borde väl passa isf?
Jo den passar bra 41mm hadeen quarts tidigare som såldes ,för närvarande ute efter chronograf helst en monaco då
den blå eller en aquaracer chrono blå ,håller ögonen öppna kanske dyker upp något .

Trevlig liten sportklocka det här :cigar:
7vXCeRK.jpg

Precis införskaffat mig en Tag Heuer Aquaracer Calibre 5 via C24.
Jag prövade knacka lite på armbandet i hopp om att justera storleken själv, men pinsen sitter som berget och jag är rädd för att knacka sönder något samt repa Aldeless för mycket.
Någon som har några kunskaper i självjustering, eller ska jag bara ge upp på en gång och ta mig en tur till närmsta AD för justering? :)

Precis införskaffat mig en Tag Heuer Aquaracer Calibre 5 via C24.
Jag prövade knacka lite på armbandet i hopp om att justera storleken själv, men pinsen sitter som berget och jag är rädd för att knacka sönder något samt repa Aldeless för mycket.
Någon som har några kunskaper i självjustering, eller ska jag bara ge upp på en gång och ta mig en tur till närmsta AD för justering? :)
Klickade precis hem en Tag Heuer Formula 1 med Calibre 5. :D Antar att jag kanske får ställa mig in på att få göra lika som dig för att korta länken? :rolleyes:

Nån här som äger en way111a aquaracer svart quartz och vill posta en bild? Älskar min way1111 och har nästan bara den på mig trots att jag äger en fin longines automat. Funderar på att köpa den svarta Quartz aquaracer nu också så hade varit kul att se den på bild här :) Anledningen jag inte är intresserad av automat är helt enkelt att jag gillar hur lätta Quartz klockorna är sant skönt att slippa underhålla på samma sätt. Kalla mig konstig om ni vill hehe

Anledningen jag inte är intresserad av automat är helt enkelt att jag gillar hur lätta Quartz klockorna är sant skönt att slippa underhålla på samma sätt. Kalla mig konstig om ni vill hehe
Be inte om ursäkt för vad du älskar, livet är för kort! Kvarts är grymt, Aquaracer är sexiga som fan och Tag är ett märke som många av oss älskar :) personligen tycker jag att det makes full sense att köpa en kvarts i den prisklassen, palla betala 4-5 lök för att serva något som kostar 15. Har tyvärr ingen aquaracer själv än men den dagen jag slår till blir det en 41 mm vit/orange "explorer" som jag kan smacka på ett orange gummi på

Be inte om ursäkt för vad du älskar, livet är för kort! Kvarts är grymt, Aquaracer är sexiga som fan och Tag är ett märke som många av oss älskar :) personligen tycker jag att det makes full sense att köpa en kvarts i den prisklassen, palla betala 4-5 lök för att serva något som kostar 15. Har tyvärr ingen aquaracer själv än men den dagen jag slår till blir det en 41 mm vit/orange "explorer" som jag kan smacka på ett orange gummi på

Hehe exakt så kan jag också känna. Men faktum är att när jag ska plocka klockan för dagen så blir det bekvämlighet som trumfar, min automatare har också sin plats men vid andra tillfällen. Tycker Aquaracer har otroligt bra kvalitet för pengarna, sitter på mig oerhört bekvämt, bra passform, riktigt bra bezel, vikt mm så kan varmt rekommenderas för alla som söker en ny klocka att ha på sig ja egentligen jämnt :)

Riktigt fin den du talar om antar det är den som heter WAY2013.BA0927, den jag har nu WAY1111 (https://www.tagheuer.com/se/it/segn...er-aquaracer/41-mm-quarzo/WAY1111.BA0928.html) har en hel del likheter och du kommer bli väldigt nöjd tror jag. WAY1111 ser otroligt mkt bättre ut i verkligheten än på bild.

PS. Way111a beställt från Chrono24, några veckors leveranstid men hoppas på det bästa :)

Hehe exakt så kan jag också känna. Men faktum är att när jag ska plocka klockan för dagen så blir det bekvämlighet som trumfar, min automatare har också sin plats men vid andra tillfällen. Tycker Aquaracer har otroligt bra kvalitet för pengarna, sitter på mig oerhört bekvämt, bra passform, riktigt bra bezel, vikt mm så kan varmt rekommenderas för alla som söker en ny klocka att ha på sig ja egentligen jämnt :)

Riktigt fin den du talar om antar det är den som heter WAY2013.BA0927, den jag har nu WAY1111 (https://www.tagheuer.com/se/it/segn...er-aquaracer/41-mm-quarzo/WAY1111.BA0928.html) har en hel del likheter och du kommer bli väldigt nöjd tror jag. WAY1111 ser otroligt mkt bättre ut i verkligheten än på bild.

PS. Way111a beställt från Chrono24, några veckors leveranstid men hoppas på det bästa :)
Way1111 är riktigt fin! Förstår att du är nöjd, posta gärna lite bilder på den

Då ser vi fram emot bilder på den nya när den kommer, bra val :)

Tillbaka
Topp