• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

holmgren_m

Omega
2-Faktor
Yes stämmer! Cbk221b med en av de mest fascinerande tavlorna jag någonsin skådat. Ser gigantisk ut på bilden men med 39 mm känns den väldigt kompakt, på ett bra sätt.

Urverket är en riktig besvikelse. Känns inte ett dugg sofistikerat och matchar tyvärr inte klockans karaktär öht. Rotorn spinner som en idiot i 200 km/h så fort man rör handleden och ljudet är riktigt avtändande. Sitter man i ett tyst rum med någon annan får man frågan "vad fan är det som låter". Att manuellt vrida upp verket känns också lite för sterilt och stelt, svårt att förklara men gillar man "silky smooth and sexy" när man vrider upp (tänk IWC) så är Heuer02 inte rätt alternativ.

Jag är sedan tidigare van vid det fenomenala Seiko-baserade Heuer01-verket som är tyst, sofistikerat, fröjdfullt att använda kronografen samt silkeslent att vrida upp. Hade önskat Heuer01 i denna, för övrigt, fantastiska klocka.
Tack för recension! Suktade efter just Heuer02. Funderar även på en re-edition, kanske såld nu, här på forumet. Med smidiga 36mm.
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Tack för recension! Suktade efter just Heuer02. Funderar även på en re-edition, kanske såld nu, här på forumet. Med smidiga 36mm.
Svårt val, den nya är snyggare och lite mer modern storlek på men jag hade valt det manuella verket alla dagar i veckan. Innan jag slog till på denna var jag nära att köpa CS3140 som jag tycker är otroligt fin.
 

Klingberg

Omega
Jag vet att det debatterats friskt kring fake-patina-lysmassa men jag kunde inte bry mig mindre. Underbar design och helt rätt storlek
 

Bilagor

  • 133AFD0D-7D79-47B3-A9F3-C6494A42EA5E.jpeg
    133AFD0D-7D79-47B3-A9F3-C6494A42EA5E.jpeg
    79.8 KB · Visningar: 28

nissenypon

Omega
2-Faktor

Vad tror ni Tag Heuer presenterar för samarbete med Porsche på torsdag?
Carrera har ju båda i modellprogrammet sen tidigare så kanske nåt i den serien?
 
R

Raderad medlem 15346

Guest

Vad tror ni Tag Heuer presenterar för samarbete med Porsche på torsdag?
Carrera har ju båda i modellprogrammet sen tidigare så kanske nåt i den serien?
Det är en 44 mm "sports" Carrera med mörkgrå tavla, svarta sub dials och röda detaljer. Kommer på länk eller ett nytt svart läder med kontrastsömmar.
 

Jox

Rolex
2-Faktor
TAG Heuer Carrera Porsche Chronograph
Tycker denna ser riktigt trevlig ut!
 

Bilagor

  • CBN2A1F.FC6492_1_HD_300-002_2048x2048.jpg
    CBN2A1F.FC6492_1_HD_300-002_2048x2048.jpg
    352.5 KB · Visningar: 12
  • tag-heuer-carrera-porsche-6.jpg
    tag-heuer-carrera-porsche-6.jpg
    287.5 KB · Visningar: 12
  • tag-heuer-carrera-porsche-1.jpg
    tag-heuer-carrera-porsche-1.jpg
    166.8 KB · Visningar: 13
  • Untitled-3.jpg
    Untitled-3.jpg
    111.2 KB · Visningar: 11
  • tag-heuer-carrera-porsche-2.jpg
    tag-heuer-carrera-porsche-2.jpg
    188.2 KB · Visningar: 11
R

Raderad medlem 15346

Guest
Så jävla antiklimax dock med all extrem hype innan och sedan en förinspelad "live"-sändning med lite dans och lille Aurnault som, trots förinspelning, läser innantill från manus utan att titta in i kameran. Och så får vi en lat design på en befintlig modell med PORSCHE ditsmackat på
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
I mars kommer en ny blå tourbillion Carrera med H02T. Sexig men 45 mm så inget för oss med lite smalare handleder.
 

cjne

Cartier
Om någon mer likt jag råkar älska Formel 1 och TAG Heuer, läs gärna min summering av de första fem åren av samarbetet mellan TAG Heuer och Red Bull Racing


530F62AD-3EAC-48CC-B8FB-94744FEE4D0B.jpeg
Vilken bra sammanfattning! Är också ett Verstappen fan och har funderat på om man inte borde ha en F1 klocka för race weekends...

Synd att nya Porsche klockan var så stor, såg rätt bra ut annars.
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Tyckte Tag Heuer var på rätt väg tidigare, Aquaracer från 2014/15 nånstans (befintliga) är grymma. Även trehandarna och förra kronograferna Carrera är i regel jävligt lyckade. Krydda det med idel lyckade re-issues och heritagedinkor från Monaco över Monza och Autavia, med skelleterade Carreras och tourbillioner som komplement. Fan, det var rätt väg, och tämligen avantgarde i en i övrigt många gånger konservativ bransch!

Senaste två åren dock, frånsett @Jim Dollares dundersläpp i 39 mm, har ju det mesta varit jävligt offside. Allt från uppenbara säljflirtar (om man är snäll) till Rolexmodeller, Isograph-haveri, bortkastat Monaco-jubileum, tråkiga Autavia-trehandare, och en förmåga att göra allt, precis allt för jävla stort!

Hoppas det kulminerar här, med tre-fyra spammail för att halvsjaskigt Covid-lansera en dödstråkig kronograf som i vanlig jävla TH-ordning är alldeles för stor.

Jag gillar fan Tag Heuer. Det är ett företag som lyckats med sin varumärkesetablering hos en jagsvag jävel som mig i alla fall, tidigt i ett skede då jag knappt visste det var klockor de tillverkade.. Men det här håller icke! 🙂

Slut på negativ post.
 
Topp