• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Jox

Rolex
2-Faktor
Dagens, x-post med ett gäng timmars mellanrum
 

Bilagor

  • 20210204_122520.jpg
    20210204_122520.jpg
    355.2 KB · Visningar: 30
  • 20210204_104011.jpg
    20210204_104011.jpg
    314 KB · Visningar: 22

holmgren_m

Omega
2-Faktor
Tyckte Tag Heuer var på rätt väg tidigare, Aquaracer från 2014/15 nånstans (befintliga) är grymma. Även trehandarna och förra kronograferna Carrera är i regel jävligt lyckade. Krydda det med idel lyckade re-issues och heritagedinkor från Monaco över Monza och Autavia, med skelleterade Carreras och tourbillioner som komplement. Fan, det var rätt väg, och tämligen avantgarde i en i övrigt många gånger konservativ bransch!

Senaste två åren dock, frånsett @Jim Dollares dundersläpp i 39 mm, har ju det mesta varit jävligt offside. Allt från uppenbara säljflirtar (om man är snäll) till Rolexmodeller, Isograph-haveri, bortkastat Monaco-jubileum, tråkiga Autavia-trehandare, och en förmåga att göra allt, precis allt för jävla stort!

Hoppas det kulminerar här, med tre-fyra spammail för att halvsjaskigt Covid-lansera en dödstråkig kronograf som i vanlig jävla TH-ordning är alldeles för stor.

Jag gillar fan Tag Heuer. Det är ett företag som lyckats med sin varumärkesetablering hos en jagsvag jävel som mig i alla fall, tidigt i ett skede då jag knappt visste det var klockor de tillverkade.. Men det här håller icke! 🙂

Slut på negativ post.
Håller med dig. Blir citat på ”.... och en förmåga att göra allt, precis allt för jävla stort!”
Har börjat gå bakåt i tiden som Tag-fan. Lurar ex. på en CS3140 efter tips från @Jim Dollares
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Snyggt vart har du köpt det?
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Tycker den är riktigt nice, rätt tjock dock så ingen kostymklocka direkt
Så farligt tjock är den väl inte om man jämför med många andra klockor som har 7750 verk. Håller med om att det inte är en kostym klocka men tycker den är väldigt snygg. Är rätt svag för panda modell speciellt om som tavlorna är i position 3 - 6 - 9. Dessutom är det en klassisk design. :)
 
  • Like
Reactions: Jox

HSK

Patek
2-Faktor
Om någon är sugen på en Grand Carrera
Snygg modell! Jag har ingen koll på prisläget men ville bara flika in att man bör komma ihåg att det tillkommer en slagavgift på 22.5% på slutpriset så att man slipper upptäcka det när auktionen väl är avslutad. ☺️ Det gäller de flesta auktionshus även om avgiften varierar något.
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Var tog han engelsmannen som bodde i Danmark vägen? Han hade ju en sjuk Heuer samling och massa kunskap... Någon som vet?
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Jag firar 50-årsjubileum av filmen 'Le Mans' med en artikelserie om TAG Heuer och Gulf. I del 1 bjuder jag bla på design av tre perfekta Gulf Monacos :cool:

9D68C55C-2F9E-408C-8262-010CE84243AC.jpeg


 

Jox

Rolex
2-Faktor

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Jag firar 50-årsjubileum av filmen 'Le Mans' med en artikelserie om TAG Heuer och Gulf. I del 1 bjuder jag bla på design av tre perfekta Gulf Monacos :cool:

9D68C55C-2F9E-408C-8262-010CE84243AC.jpeg



Bra artikel, och fina bilder. Hoppas de ser dina tre förslag och gör ett släpp.
 
  • Like
Reactions: Jox
R

Raderad medlem 15346

Guest
Fått info om att det kommer en 39mm Carrera från Hodinkee snart. Någon som har mer detaljer? Kan vara vad man hintar om här?

612082E7-3363-4E24-87DD-6A976EE5D581.jpeg
 
Topp