• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

16216155166645987735997944576306.jpg

Tag heuer och Bright Brew!

Någon som förstår hur ett listpris på 7 250€ kan bli 87 250 SEK?:rolleyes:
Fri prissättning och olika marknader? Även om man tar hänsyn till varierande beskattning mellan olika länder så är Sverige konsekvent dyrare än t.ex. Tyskland för märken som Rolex, Tudor, Tag Heuer och förmodligen de flesta andra märken också. Vi anses väl kanske vara mer köpstarka än andra europeiska länder och/eller är en väldigt liten marknad som kräver högre marginaler för att få samma nivå av lönsamhet?

Ni som äger en tag, tex Aquaracer hur känns den i kvaliten? En 41 mm hur sitter den, Känns den för stor? Är van vid klockor mellan 39 - 40 mm. Men den lockar så J***a mycket!

Ni som äger en tag, tex Aquaracer hur känns den i kvaliten? En 41 mm hur sitter den, Känns den för stor? Är van vid klockor mellan 39 - 40 mm. Men den lockar så J***a mycket!

Prova i en butik, svårt att avgöra hur det känns för dig. Om du inte anger en klocka som du vill jämföra med, och någon här råkar ha båda. Skriv också hur tjock handleden är. Då är det lättare att hjälpa till.

Aquaracer är en relativt tunn klocka. En dykare är och skall kännas lite stor. Men för att vara en dykare är detta en av de smidigare du kan välja.

Prova i en butik, svårt att avgöra hur det känns för dig. Om du inte anger en klocka som du vill jämföra med, och någon här råkar ha båda. Skriv också hur tjock handleden är. Då är det lättare att hjälpa till.

Aquaracer är en relativt tunn klocka. En dykare är och skall kännas lite stor. Men för att vara en dykare är detta en av de smidigare du kan välja.
Använder till vardags Rolle ”Hulk” spb 143. Alltså klockor runt 39, 40 mm.
Förstår att det är svårt att säga men använder inte klockor över 40 40,5 mm. Upplevs den stor med sina 41mm eller känns den mindre?

Hej! Någon här som vet var jag kan hitta mer information om Tag Heuer Aquaracer med refnr caf2011.ba0815?
Skulle vilja läsa mer om urverket och liknande. :)
1622816058678.jpeg

Använder till vardags Rolle ”Hulk” spb 143. Alltså klockor runt 39, 40 mm.
Förstår att det är svårt att säga men använder inte klockor över 40 40,5 mm. Upplevs den stor med sina 41mm eller känns den mindre?
Fattar inte hundra vilken klocka du använder till vardags, men enligt mig bärs 41 (40,5) mm Aquaracer mindre än 40 mm Submariner av förra generationen. Främst då pga. Subbens maxi case.

Hej! Någon här som vet var jag kan hitta mer information om Tag Heuer Aquaracer med refnr caf2011.ba0815?
Skulle vilja läsa mer om urverket och liknande. :)
1622816058678.jpeg
Det är ett Calibre 16 från vad jag fick fram. Samma verk som jag har i min Formula 1
Lite info här, men finns hur mycket som helst online då det är ett vanligt, klassisk verk

Det är ett Calibre 16 från vad jag fick fram. Samma verk som jag har i min Formula 1
Lite info här, men finns hur mycket som helst online då det är ett vanligt, klassisk verk

Kanon, tack så mycket! 🙂

• Like
Reactions: Jox
Fattar inte hundra vilken klocka du använder till vardags, men enligt mig bärs 41 (40,5) mm Aquaracer mindre än 40 mm Submariner av förra generationen. Främst då pga. Subbens maxi case.
Med tanke på att du nämner submariner så fattar du nog vilken klocka jag använder till vardags.
Då vet jag. En spb143 är en seiko.

Hej!

Jag har precis beställt en sådan här som bör levereras inom ett par veckor från ADn. Någon här inne som har reflekterat över den och har några intressanta åsikter eller funderingar?

TAG-Heuer-Carrera-Green-Special-Edition-39mm-Calibre-Heuer-02-CBK221F.FC6479-Review-2 (1).jpg
Först och främst: Tycker det är ett riktigt kul köp!

Personligen tycker jag de är lite för aggressivt prissatta, vilket är sjukt tråkig input. Jag vet..

Men med det sagt är det en av de snyggaste boetterna på marknaden, grym storlek, en re-edition med tydligt arv, den gröna nyansen verkar jävligt fin också!

Har bara gott att säga om verket, hade själv en Autavia för några år sedan.

Hoppas man får se den i tråden sen. 🙂

Först och främst: Tycker det är ett riktigt kul köp!

Personligen tycker jag de är lite för aggressivt prissatta, vilket är sjukt tråkig input. Jag vet..

Men med det sagt är det en av de snyggaste boetterna på marknaden, grym storlek, en re-edition med tydligt arv, den gröna nyansen verkar jävligt fin också!

Har bara gott att säga om verket, hade själv en Autavia för några år sedan.

Hoppas man får se den i tråden sen. 🙂
Kul, tack så mycket! Sant att de är rätt dyra men det kan det vara värt tänker jag. Fick ju inte chansen att se den IRL innan beställningen så det är väl lite av en chansning.

På 90' talet när jag suktade efter en Tag Heuer men inte hade ekonomin så funderade jag på att köpa en Formula 1. Kunde inte bestämma mig om jag tyckte denna modell var cool, fulsnygg eller helt enkelt ful. Allt rann ut i sanden. Men så dök denna upp på blocket sådär 20-25 år senare. Nu hade den uppgraderas till retrocool, ekonomin var inte längre ett problem, å så var årets sommarklocka inhandlad :)
IMG_20210606_111752332_HDR.jpg

På 90' talet när jag suktade efter en Tag Heuer men inte hade ekonomin så funderade jag på att köpa en Formula 1. Kunde inte bestämma mig om jag tyckte denna modell var cool, fulsnygg eller helt enkelt ful. Allt rann ut i sanden. Men så dök denna upp på blocket sådär 20-25 år senare. Nu hade den uppgraderas till retrocool, ekonomin var inte längre ett problem, å så var årets sommarklocka inhandlad :)
IMG_20210606_111752332_HDR.jpg
Retrocool! Jag vann en sådan med full lume i en tävling tidigt -91. Men eftersom jag hade en Heuer 2000 redan så fick hustrun klockan. Men den tappade hon bort ... har kvar länken och varje gång jag ser den blir jag deppig. Om du har spagettiarmar, ca 16,5-17, så kan du få köpa den. 18 mm lug. Edit: har den runda originalasken i plast också.

Senast ändrad:
Retrocool! Jag vann en sådan med full lume i en tävling tidigt -91. Men eftersom jag hade en Heuer 2000 redan så fick hustrun klockan. Men den tappade hon bort ... har kvar länken och varje gång jag ser den blir jag deppig. Om du har spagettiarmar, ca 16,5-17, så kan du få köpa den. 18 mm lug. Edit: har den runda originalasken i plast också.
Intresserad. Har spaghetti-armar som synes. Ligger där nånstans 16,5-17. Skicka gärna PM med bilder så tar vi det vidare därifrån.

Snyggt viklås! 👌 Hör det till någon särskild modell eller säljs det bara som ett generellt spänne/reservdel?
Jag vet faktiskt inte men tror att den kommer från Monaco modellen. Varken band eller spänne är egentligen till Autavian men med samlade krafter lyckades personalen på @ERIKSON URHANDEL skaka fram den kombinationen. Vill minnas att Richard har ett liknande spänne på sin Monaco. Vilken modell bandet kommer ifrån har jag ingen aning om. Fråga Erikson dom vet :)

Tillbaka
Topp