• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Kör Monza idag. Förövrigt min favorit vid bilkörning. Lättavlästa visare och smidig på armen pga låg vikt.

65643E79-691F-4A0F-99BD-726B9BF6F870.jpeg
 
Senast ändrad:

Riffraff

Cartier
Kör Monza idag. Förövrigt min favorit vid bilkörning. Lättavlästa vidare och smidig på armen pga låg vikt.

65643E79-691F-4A0F-99BD-726B9BF6F870.jpeg

A gift that keeps on giving


DSC_4974.JPG


Jag har nyligen varit i "kontakt" med Tag Heuer's kundservice, fyllt i all info om just mitt ex som de efterfrågar innan kontakt... De svarar inte trots två mejl, superunderligt beteende.

Jag frågade hövligt huruvida det är en Limited edition eller inte, då det står "Limited Edition" på baksidan. Söker man på nätet blir det ju två vitt skilda svar beroende på var man kollar.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
A gift that keeps on giving


DSC_4974.JPG


Jag har nyligen varit i "kontakt" med Tag Heuer's kundservice, fyllt i all info om just mitt ex som de efterfrågar innan kontakt... De svarar inte trots två mejl, superunderligt beteende.

Jag frågade hövligt huruvida det är en Limited edition eller inte, då det står "Limited Edition" på baksidan. Söker man på nätet blir det ju två vitt skilda svar beroende på var man kollar.

Bra fråga. Limited för att det inte gjordes så många, och den går inte att köpa ny längre. Men i praktiken mer en numrerad upplaga. Det står limited på, men det står inte nr x av 2000st. Utan du har ett nummer enbart.

”The 2016 Monza is expected to be a limited edition to 2000 watches- final numbers to be confirmed.” Calibre11 är bästa källan, om inte Tag Heuer själva svarar.

 
Senast ändrad:

flaskburk

Omega
Hej på er!

Varit sugen på en Monaco otroligt länge nu. Någon som har tips på särskilt härliga modeller? Funderar på att byta min Speedy Date mot en likvärdig eller fränare Monaco, om möjligt. Safir är av intresse och även nyfiken på hur stort de bärs? Vet att tjockleken är märkbar, men jag tycker det är en del av charmen.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Hej på er!

Varit sugen på en Monaco otroligt länge nu. Någon som har tips på särskilt härliga modeller? Funderar på att byta min Speedy Date mot en likvärdig eller fränare Monaco, om möjligt. Safir är av intresse och även nyfiken på hur stort de bärs? Vet att tjockleken är märkbar, men jag tycker det är en del av charmen.

Jag hade satsat på denna som är en klassiker:

Om du inte tycker att den nya 02 kalibern är snyggare.

Eller så hade jag försökt köpa en specialversion. Jag gillar grå, svart, gulf, karbon tavlorna. Kolla här:

 

flaskburk

Omega
Jag hade satsat på denna som är en klassiker:

Om du inte tycker att den nya 02 kalibern är snyggare.

Eller så hade jag försökt köpa en specialversion. Jag gillar grå, svart, gulf, karbon tavlorna. Kolla här:

Tack för ett uttömmande svar! Uppskattas verkligen. :) Har varit sugen på calibre 11, men 02an var otroligt snygg med... I slutändan så tror jag att jag får gå och pröva och se hur klockorna bärs eftersom jag har ganska smala handleder och hört väldigt spritt om hur monaco bärs. Det är ju förvisso en prisfråga med, men hade kunnat tänka mig att spräcka budgeten för en 11a på länk, för satan vad snygg den är.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Tack för ett uttömmande svar! Uppskattas verkligen. :) Har varit sugen på calibre 11, men 02an var otroligt snygg med... I slutändan så tror jag att jag får gå och pröva och se hur klockorna bärs eftersom jag har ganska smala handleder och hört väldigt spritt om hur monaco bärs. Det är ju förvisso en prisfråga med, men hade kunnat tänka mig att spräcka budgeten för en 11a på länk, för satan vad snygg den är.

De äldre modellerna av calibre 11 och 12 borde du kunna få till bra pris. De höjde listpriset i Sverige med ca 15 000kr i slutet av förra året. Och är det en handlare som sitter på ett ex före höjningen så är det bra marginal. Kolla även utomlands. De har tyvärr lägre listpris än vad Sverige har. Köper du en länk löst är det också en bra affär för AD. Så ett paketpris om 50 000+Kostnad för en länk borde vara en bra affär för er båda. Kolla här, och leta på nya exemplar:

 
Senast ändrad:

flaskburk

Omega
De äldre modellerna av calibre 11 och 12 borde du kunna få till bra pris. De höjde listpriset i Sverige med ca 15 000kr i slutet av förra året. Och är det en handlare som sitter på ett ex före höjningen så är det bra marginal. Kolla även utomlands. De har tyvärr lägre listpris än vad Sverige har. Köper du en länk löst är det också en bra affär för AD. Så ett paketpris om 50 000+Kostnad för en länk borde vara en bra affär för er båda. Kolla här, och leta på nya exemplar:


Tack för tipsen! Ska kika både hos AD och beggat, tror även att uret.se ska ha inne en eller flera äldre modeller! Ska i vart fall in hos någon AD och se hur klockan sitter på handleden och avyttra min nuvarande om det blir aktuellt med köp, hoppas kunna skryta med klockan här efter det. :D
 

flaskburk

Omega
Någon som har tankar om/erfarenhet av Monaco CS2111? Tycker den är riktigt snygg och ett billigare alternativ till calibre 11, 12 osv... Är någon intresserad såg jag att det fanns en ute på Fredmans ur för 28tkr, dock utan servicehistorik, box eller cert. Stulen bild! Varken min klocka, porsche, eller gulliga armband.

1616755035393.png
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Någon som har tankar om/erfarenhet av Monaco CS2111? Tycker den är riktigt snygg och ett billigare alternativ till calibre 11, 12 osv... Är någon intresserad såg jag att det fanns en ute på Fredmans ur för 28tkr, dock utan servicehistorik, box eller cert. Stulen bild! Varken min klocka, porsche, eller gulliga armband.

1616755035393.png

Snygg bild! Jag tycker också den modellen är underskattad. Har en polare som haft den som OWG i flera år. Och till det passar den bra. Själv gillar jag färger när det kommer till Monaco. För jag skulle ha den som en helg eller fredagsklocka. Inte på kontoret. Där vill jag ha en smidigare variant.
 
  • Like
Reactions: Jox

flaskburk

Omega
Snygg bild! Jag tycker också den modellen är underskattad. Har en polare som haft den som OWG i flera år. Och till det passar den bra. Själv gillar jag färger när det kommer till Monaco. För jag skulle ha den som en helg eller fredagsklocka. Inte på kontoret. Där vill jag ha en smidigare variant.
Känns rimligt, antar att det är plexi på den med och jag är världens i särklass klumpigaste jävel vilket såklart inte är en bra kombo. Tycker den känns förhållandevis dressad, men cal11 på länk står den sig nog inte mot ändå. Det märks iof i prisskillnaden!
 

flaskburk

Omega
Här är mina topp5 Monaco. Den gröna leder överlägset:

Nr1: ren skönhet
C9ADBECD-159C-48CF-8A8E-CFD369082E66.jpeg



Nr2: bling bling cool
76047FE9-88CF-479C-BD9F-1E806F1E69E5.jpeg



Nr3: roligaste Gulf
4AB2DB7D-981D-431B-8EC7-7C67CB5DFDA9.jpeg



Nr4: kan det bli mer race?
011FF3FB-233C-4E44-BA16-5279615F73E9.jpeg



Nr5: vanlig, yes, klassiskt fin.
AFFF7FA7-5FA5-496A-82D0-CEA38FEC6DC8.jpeg
Sent svar, men otroligt snygga klockor. SIlvertavlan är helt fantastisk. Man kanske kan förhandla lite extra med Fredmans i o m priset på modellen från Krons? Är svag för den ensamma Heuer-loggan!
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Sent svar, men otroligt snygga klockor. SIlvertavlan är helt fantastisk. Man kanske kan förhandla lite extra med Fredmans i o m priset på modellen från Krons? Är svag för den ensamma Heuer-loggan!

Håller med att den ensamma heuer loggan är trevligast. Dock så blir jag konfunderad att de finns två typer av logga på tavlan på denna modell. Det borde det inte göra. Skall du köpa den så hade jag efterforskat lite. En service kostar en del också, det bör du räkna in om det inte är gjort.
 

flaskburk

Omega
Håller med att den ensamma heuer loggan är trevligast. Dock så blir jag konfunderad att de finns två typer av logga på tavlan på denna modell. Det borde det inte göra. Skall du köpa den så hade jag efterforskat lite. En service kostar en del också, det bör du räkna in om det inte är gjort.
Ja, den med solologgan verkar vara från sent 90-tal till tidigt 00-tal, medans den med klassiska TH-loggan tycks vara från 2008 och senare. Får helt enkelt kolla upp. Ska höra med fredmans i veckan om det finns utrymme för ngn prisförhandling pga. avsaknad av cert och box, samt liknande (om än kanske inte likvärdig) klocka på Krons för 3tkr mindre! Vad gäller service hade denna varit på besök i Skövde innan den lämnades in! Så nytt läderband och nyservad.
 

holmgren_m

Omega
2-Faktor
Tag Heuer släppte just en teaser om en kommande dykare, de ger mer information den 7/4. Intressant dykhjälm på baksidan.
 
  • Like
Reactions: Jox
Topp