• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

schobab

Omega
2-Faktor
Börjar förbereda mig mentalt på att eventuellt skilja mig från denna skönhet… men det tar emot!
17D8956F-A4E6-4AE4-AE3F-C5FACEF2F50E.jpeg
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Haft den här ett par månader o måste säga att Satan va mycket klocka för pengen..inte tagit av den förutom dusch och när jag rollat/målat tak med oljefärg.
Älskar bandet som jag köpte till i efterhand mjukt och bra men skulle vilja ha ett i samma stuk men brunt? Tips?

A57E2A2F-12D8-419C-A586-5937468F894B.jpeg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Haft den här ett par månader o måste säga att Satan va mycket klocka för pengen..inte tagit av den förutom dusch och när jag rollat/målat tak med oljefärg.
Älskar bandet som jag köpte till i efterhand mjukt och bra men skulle vilja ha ett i samma stuk men brunt? Tips?

A57E2A2F-12D8-419C-A586-5937468F894B.jpeg
Jag har inga konkreta tips att bjuda på men stilen kallas i alla fall för racing vilket ger en hel del träffar. 🙂
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Haft den här ett par månader o måste säga att Satan va mycket klocka för pengen..inte tagit av den förutom dusch och när jag rollat/målat tak med oljefärg.
Älskar bandet som jag köpte till i efterhand mjukt och bra men skulle vilja ha ett i samma stuk men brunt? Tips?

A57E2A2F-12D8-419C-A586-5937468F894B.jpeg

Om du inte skall få tag på ett originalband så är detta bra:

 

D..S..

Panerai
Vad tycker ni om nya aquaracer vit?

Kostar lika mycket som den äldre modellen?🤔

TAG Heuer Aquaracer (Submodel)
15 919 kr

Vs

TAG Heuer Aquaracer 300M
15 099 kr
 

Brus Lee

Cartier
2-Faktor
Vad tycker ni om nya aquaracer vit?

Kostar lika mycket som den äldre modellen?🤔

TAG Heuer Aquaracer (Submodel)
15 919 kr

Vs

TAG Heuer Aquaracer 300M
15 099 kr
Tycker den randiga ser bra ut. Är generellt förtjust i vita tavlor. Ser fräscht ut imho 😁
 

Brus Lee

Cartier
2-Faktor
Och ny Monaco på G. Är lite kluven inför utseendet. Kanske det växer när jag ser den irl.
 

Bilagor

  • 64FD755B-2FB7-4CD5-BB64-45D624ADFAAC.jpeg
    64FD755B-2FB7-4CD5-BB64-45D624ADFAAC.jpeg
    299.5 KB · Visningar: 13

D..S..

Panerai
Vad tycker ni om nya aquaracer vit?

Kostar lika mycket som den äldre modellen?🤔

TAG Heuer Aquaracer (Submodel)
15 919 kr

Vs

TAG Heuer Aquaracer 300M
15 099 kr
Någon som har dimensioner inkl lug to lug på nya aquaracern quartz?
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Haft den här ett par månader o måste säga att Satan va mycket klocka för pengen..inte tagit av den förutom dusch och när jag rollat/målat tak med oljefärg.
Älskar bandet som jag köpte till i efterhand mjukt och bra men skulle vilja ha ett i samma stuk men brunt? Tips?

A57E2A2F-12D8-419C-A586-5937468F894B.jpeg
Jag köper gärna tbx bandet med medföljande Monza😁

Har ett liknande band (17mm) över.
 

Dragzone

Breitling
Hej,
Köpte precis en marinblå aquaracer och undrar hur pass lätt det ska gå att vrida upp klockan? Jämför jag med min Orient Bambino så är den lite segare på att vrida upp, men allt annat funkar bra. Tänker att en dyrare klocka ska vridas upp enklare än en billig?
 

smoerarn

Cartier
Hej,
Köpte precis en marinblå aquaracer och undrar hur pass lätt det ska gå att vrida upp klockan? Jämför jag med min Orient Bambino så är den lite segare på att vrida upp, men allt annat funkar bra. Tänker att en dyrare klocka ska vridas upp enklare än en billig?
Tjena!

Grattis till köpet! Lyckades du pruta ner den? Den har lite motstånd i vredet men det ska absolut inte vara segt. Men lite ”klickande” motstånd är bara normalt.
 

smoerarn

Cartier
Hej,
Köpte precis en marinblå aquaracer och undrar hur pass lätt det ska gå att vrida upp klockan? Jämför jag med min Orient Bambino så är den lite segare på att vrida upp, men allt annat funkar bra. Tänker att en dyrare klocka ska vridas upp enklare än en billig?

Vidare är jag också osäker på att Bambinon ens går att vrida upp? Alltså är du säker på att du ens vrider upp den när du snurrar kronan? Kanske därför du inte känner något motstånd där :)
 

Dragzone

Breitling
Tjena!

Grattis till köpet! Lyckades du pruta ner den? Den har lite motstånd i vredet men det ska absolut inte vara segt. Men lite ”klickande” motstånd är bara normalt.

Tack så mycket, nej tyvärr. Den var slut i alla butiker förutom 1 på grund av kommande examen/studenten och där gav de mig endast 15%. Lite fel tid att försöka pruta på något som säljer som smör helt enkelt. :) Köpte den på Chrono24 för uret höjde även de sitt pris senaste veckorna.

Det är klart, jag kan vrida den utan problem men känner ändå att den ger ett visst motstånd och tänker då om det är för mycket, om den bör bytas eller om den blir lite lösare med tiden då alla delar är nya. Har inte så mycket erfarenhet mer än att ha känt lite i butik.

Vidare är jag också osäker på att Bambinon ens går att vrida upp? Alltså är du säker på att du ens vrider upp den när du snurrar kronan? Kanske därför du inte känner något motstånd där :)
Jodå den har stannat ett antal gånger när jag haft den på hyllan, o sen hoppat igång när jag vridit på hjulet.
 

smoerarn

Cartier
Tack så mycket, nej tyvärr. Den var slut i alla butiker förutom 1 på grund av kommande examen/studenten och där gav de mig endast 15%. Lite fel tid att försöka pruta på något som säljer som smör helt enkelt. :) Köpte den på Chrono24 för uret höjde även de sitt pris senaste veckorna.

Det är klart, jag kan vrida den utan problem men känner ändå att den ger ett visst motstånd och tänker då om det är för mycket, om den bör bytas eller om den blir lite lösare med tiden då alla delar är nya. Har inte så mycket erfarenhet mer än att ha känt lite i butik.


Jodå den har stannat ett antal gånger när jag haft den på hyllan, o sen hoppat igång när jag vridit på hjulet.
Alright. Nej men det ska vara lite motstånd. Lixom smörig känsla.
 

qvist

Breitling
2-Faktor
Hej!

Letar efter en Formula 1 Chrono med red dial, och har hittat lite alternativ. Men jag har lite svårt att jämföra dem.

Skulle vilja veta vad som skiljer mellan CAH1110.BA0850 och CAH1112.BA0850. Den första tenderar vara ganska mycket billigare, men jag förstår inte varför.

Nån som vet? Eller vet vart man kan hitta detaljerade specar via ref-nummer?
 

qvist

Breitling
2-Faktor
Hej!

Letar efter en Formula 1 Chrono med red dial, och har hittat lite alternativ. Men jag har lite svårt att jämföra dem.

Skulle vilja veta vad som skiljer mellan CAH1110.BA0850 och CAH1112.BA0850. Den första tenderar vara ganska mycket billigare, men jag förstår inte varför.

Nån som vet? Eller vet vart man kan hitta detaljerade specar via ref-nummer?
Svarar mig själv, kanske har nån annan nytta av det…
Hittade info på watchbase.com och kontaktade säljaren av CAH1110. Visade sig att han skrivit fel nummer.
0’an = svart, 2’an = röd. I övrigt samma klocka.
 
Topp