• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Jag planerar en resa till Stockholm till sommaren. Vad tror ni, är det helt omöjligt att få 30% rabatt på nyaste Aquaracern eller finns det någon extra "trevlig" AD i Stockholm som ni kan tipsa om? :)
Är det större chans att lyckas med min prutning om jag frågar efter lite mindre rabatt, men ett schyst armband som följer med extra? Tänker om de har större marginal på armband än klockor.
Jag frågade om rabatt på Nymans för TH Carrera, blev erbjuden 10% men inte mer med förklaring att den var beställningsvara. Dock väldigt nöjd med deras service och hjälp med nytt armband till en annan klocka.

Hej,

det är inte omöjligt. Dock så får du också ta in att rabatten inte kanske blir samma jämfört med en återkommande kund som köpt fler klockor tidigare. Då tror jag du lyckas bättre med att få ett armband med och en något lägre rabatt. Var tydlig med att du vill köpa klockan. Och var lite ödmjuk om just du kanske inte kan få -30%. Populär modeller säljer sig själva, och tillgång till ett nytt exemplar för AD är saker som styr mer än din egen ”förmåga” att förhandla.

Franks ur är den AD som har många turister och engångsköpare. Ligger vid Sergels torg/ Drottninggatan. Andra AD är bättre om du har en längre relation. Tex NK, Nymans, Krons, Eriksons urhandel.

Javisst jag tänker det också, nämner nog även att jag har planer på att köpa mig en Omega inom närmre framtid om jag gillar min TH som jag köper. Men förstår om de i så fall helst vill sälja båda på en gång haha! De kanske köper det om jag säger att min stad inte säljer märken jag är intresserad av, vilket gör att jag måste åka till Sthlm.

Ja juste det har jag inte tänkt på innan, hur deras tillgång ser ut. Tack för tipsen, får se till att köpa mig ett läckert armband också.

Jag frågade om rabatt på Nymans för TH Carrera, blev erbjuden 10% men inte mer med förklaring att den var beställningsvara. Dock väldigt nöjd med deras service och hjälp med nytt armband till en annan klocka.
Jaså, ja det kanske förklarar till varför Stjärnurmakaren endast kunde erbjuda 10% rabatt om man skrev upp sig på deras nyhetsutskick. Även den klockan var en beställningsvara.

Jag börjar fundera på hur mycket det egentligen spelar roll var jag köper min klocka, om det är från uret.se eller AD, då jag aldrig kommer sälja just denna klocka. Det är väl om det kan vara klokt att bygga på relationen med AD för bättre rabatt på dyrare klockor. :)

Är jag den enda här som älskar 90-tals eran? Har absolut ingenting emot quartzverk. Min professional 2000 är den klocka jag bär mest just nu! Den har mer ett nostalgiskt värde för mig om ni förstår vad jag menar.

Bilagor

• IMG_20220415_104629.jpg
    IMG_20220415_104629.jpg
    248 KB · Visningar: 35
  • IMG_20220415_084808_202.jpg
    IMG_20220415_084808_202.jpg
    567.8 KB · Visningar: 36
  • IMG_20220412_190104.jpg
    IMG_20220412_190104.jpg
    187.5 KB · Visningar: 29
  • IMG_20220412_185636.jpg
    IMG_20220412_185636.jpg
    131.1 KB · Visningar: 27
  • IMG_20220412_185632.jpg
    IMG_20220412_185632.jpg
    165.5 KB · Visningar: 27
Är jag den enda här som älskar 90-tals eran? Har absolut ingenting emot quartzverk. Min professional 2000 är den klocka jag bär mest just nu! Den har mer ett nostalgiskt värde för mig om ni förstår vad jag menar.
Den är ju toppen. 👍 Är väl ingen Quartz-fantast iofs men jag hade tänkt köpa ngn Quartz TH som ”i torpet klocka” om jag springer på ngt prisvärt.

Absolut inte. Min Searacer är en av mina favoritklockor 😃
(Här med dagens fynd från frälsis)
7B1980EF-6C21-4D39-801A-07F3BEFE7E49.jpeg

Edit: Dålig skärpa på tidmätaren, ursäkta 🤨

EE2E45DE-0071-4134-AB73-EB9EFE3AD0A0.jpeg

Är det någon som har en känsla för ifall detta är en äkta Tag Heuer eller inte? Dålig bild, så kanske är svårt att avgöra, men vad är i så fall modellen? Indexmarkeringen för klockan 6 verkar ha trillat av och befinner sig istället vid klockan 7. Händer något sånt verkligen på en äkta?

Tack på förhand!

Bilagor

• Tag Heuer2.jpg
    Tag Heuer2.jpg
    29.4 KB · Visningar: 28
Är det någon som har en känsla för ifall detta är en äkta Tag Heuer eller inte? Dålig bild, så kanske är svårt att avgöra, men vad är i så fall modellen? Indexmarkeringen för klockan 6 verkar ha trillat av och befinner sig istället vid klockan 7. Händer något sånt verkligen på en äkta?

Tack på förhand!
Tänker du köpa? Låter ju knepigt

Quartz 2000 Professional eller hur ?

Senast ändrad:
Tänker du köpa? Låter ju knepigt

Aquaracer Quartz 2000 Professional eller hur ?
Den låg ute på Tradera i en annons tillsammans med massa andra klockor. Det står Quartz 2000 Professional på urtavlan men troligtvis är klockan en märkeskopia. Logotypen ser inte helt autentisk ut färgmässigt och jag har svårt tänka mig att en indexmarkering skulle trilla av så där på en äkta Tag Heuer. Kombinera detta med en säljare med tveksam säljhistorik så har vi rätt många röda flaggor i luften. Tradera har dessutom nu plockat ned annonsen.

Tillbaka
Topp