• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Inte riktigt vad jag hoppades på. Slut är de också. Den vit/blå på länk blev ok. Men inget köpsug för mig.

Njae, men Guldaren o en kärra med samma namn hade jag ej tackat nej till 😊

Trevlig kväll tråden…
8721321F-98F7-47EB-91B1-105B8B741078.jpeg

Tog ett tag att hitta bra passform men nu så, älskar "Vinyl-skiva" cirklarna i tavlan och enkla och tydliga designen.
Sellita SW220, mätte +10sek/dygn igår, det är väl helt ok?
1667395779040.png

1667395827449.png
Vet att går kalibrera till bättre, men jag tycker 10 är ok, speciellt om det är konstant, då ”lär” man sig ställa den i ”rotationen”..

Nu känns 40mm Aquaracern rätt liten i jämförelse med 41mm Carrera. Tror det är stål bezeln som får den att se mindre ut än om det vart en färgad alu/ceramic bezel. Ska ta och se hur 43mm AQ sitter nån dag eller om den blir alldeles för stor.
PXL_20221105_193547733.jpg
PXL_20220904_082739559.jpg
Bägge sitter bra på dig, jag gillade 43mm Aquan, nu har jag bara 44-45 Brattar, men förkärlek till större iofs, Carreran / mer dressade bär ju större alltid pga mer tavla / mindre bezel, men nu har du kanonkombo, bara en Chrono saknas 😉

Bägge sitter bra på dig, jag gillade 43mm Aquan, nu har jag bara 44-45 Brattar, men förkärlek till större iofs, Carreran / mer dressade bär ju större alltid pga mer tavla / mindre bezel, men nu har du kanonkombo, bara en Chrono saknas 😉
Hade en 43 F1 Chrono tidigare. Kanske får spara till en framtida ikonisk Monaco eller nått. Räcker med en Carrera iaf, for now.

Vet att går kalibrera till bättre, men jag tycker 10 är ok, speciellt om det är konstant, då ”lär” man sig ställa den i ”rotationen”..
10 sek är ok, men mer är inte ovanligt på Tag Heuers. Då ska man ändå ha klart för sig att Sellitaverk går att få oerhört exakta. Detsamma gäller deras relativt nya inhouseverk Heuer 02. Att de går rejält för fort är vad jag har förstått mer regel än undantag. Min Autavia med det verket ligger på närmare 15 sekunder plus. Lite trist att de inte höjer standarden lite när så många betydligt billigare märken klarar av det.

Tog ett tag att hitta bra passform men nu så, älskar "Vinyl-skiva" cirklarna i tavlan och enkla och tydliga designen.
Sellita SW220, mätte +10sek/dygn igår, det är väl helt ok?
1667395779040.png

1667395827449.png
Kan vara värt att prova olika positioner när den ”vilar”.
Jag har en Carrera med ETA-verk och det diffar flera sekunder per dygn mellan ”face up”, ”crown up” och ”crown down”.

När man lärt sig vad sin klocka gillar bäst så upplevs den som mer exakt.

Kan vara värt att prova olika positioner när den ”vilar”.
Jag har en Carrera med ETA-verk och det diffar flera sekunder per dygn mellan ”face up”, ”crown up” och ”crown down”.

När man lärt sig vad sin klocka gillar bäst så upplevs den som mer exakt.
Nu senaste veckorna är den nere på runt 6-7 så ja verkar var mer exakt än jag mätte första dagarna. Iom att den inte är COSC får jag väl anta det känns accepterbart.
Synd att dem bara hade COSC på Autavia, hade velat ha det på Carrera och AQ.

Tillbaka
Topp