• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Håller med, trevlig butik, riktigt bra personal och stort utbud. Inte några rabatter att prata om, vad innebär det? Tänkte köpa en Carrera till hösten…
Ska du köpa en Carerra och vill ha rabatt får du nog vända dig till en vanlig återförsäljare snarare än Tag Heuer direkt (via WoS som ombud). Jag gissar att de kan slänga med en keps, bok eller något annat krimskrams med lågt värde snarare än ge dig rabatt som en del återförsäljare kan göra.

Sommaren börjar lida mot sitt slut och vissa klockor behöver ett ombyte. Nån som har bra förslag på vad som skulle kunna funka till denna i höst? Är inte särskilt sugen på att sätta den på länk, men kanske är helt fel på det..?
16925303102745874778624882049272.jpg

Sommaren börjar lida mot sitt slut och vissa klockor behöver ett ombyte. Nån som har bra förslag på vad som skulle kunna funka till denna i höst? Är inte särskilt sugen på att sätta den på länk, men kanske är helt fel på det..?
16925303102745874778624882049272.jpg
Snyggt med originalläder med de små hålen om du har viklåset till. Annars är hirsch rally i svart både billigt, bra och snyggt.

Vill du mjuka upp stilen kör med ljusbrunt läder, blir en helt annan klocka.

Som sista alternativ hade jag testat canvasband. Bekväm och stilrent. Kolla placeringen av hålen före, så att det inte blir för stor glipa. Brukar inte märkas på de tjockare banden i läder men på canvas kan det blir ett större mellanrum.

Snyggt med originalläder med de små hålen om du har viklåset till. Annars är hirsch rally i svart både billigt, bra och snyggt.

Vill du mjuka upp stilen kör med ljusbrunt läder, blir en helt annan klocka.

Som sista alternativ hade jag testat canvasband. Bekväm och stilrent. Kolla placeringen av hålen före, så att det inte blir för stor glipa. Brukar inte märkas på de tjockare banden i läder men på canvas kan det blir ett större mellanrum.
Sitter ett viklås på gummit, det borde gå att flytta?

Håller med om att ett brunt läder verkligen ger den ett annat uttryck!
16925362955063082666523866946872.jpg

Har tyvärr inte originallädret, så det blir ett test med ett annat svart läderband. Imo är det snyggare med brunt
16925365998521965589670405827680.jpg

Har tydligen sålt mina canvas, testar med nato för att få en känsla. Känns helt ok faktiskt
1692536964208851968045239553741.jpg

Lutar åt brunt läder just nu, tycker det blev riktigt bra.
Tack för hjälpen 👍

Ja precis. Det är den jag far efter. Rätt fräck tycker jag. Men prislappen var rejält tilltagen, hade inte gjort någon research. 🙄

Om du är van & gillar större klockor 43mm och uppåt så är dem trevliga. Men det är rediga pjäser alltså 🫣
Personligen så tycker jag TH sköt sig i foten när de slutade tillverka 41mm aquaracern som bärs mycket mer kompakt.

Om du är van & gillar större klockor 43mm och uppåt så är dem trevliga. Men det är rediga pjäser alltså 🫣
Personligen så tycker jag TH sköt sig i foten när de slutade tillverka 41mm aquaracern som bärs mycket mer kompakt.
Är inte bekant med Tag Heuer alls så här långt, så någon historik i hur de har sett ut, eller burits, tidigare har jag inte. Men nog låter 41 bättre än 43, det tycker jag.
Fräck modell tycker jag, men storleken och grade 2 ist f grade 5 var lite minus i sammandraget känns det som. Tavlan tillsammans med vridringen och spännet, på den positiva sidan.

Är inte bekant med Tag Heuer alls så här långt, så någon historik i hur de har sett ut, eller burits, tidigare har jag inte. Men nog låter 41 bättre än 43, det tycker jag.
Fräck modell tycker jag, men storleken och grade 2 ist f grade 5 var lite minus i sammandraget känns det som. Tavlan tillsammans med vridringen och spännet, på den positiva sidan.

Då skulle jag nog rekommendera att du iaf testar bära en först, testa en normal i stål om titan är svårt och hitta i butik. Vikten skiljer sig rejält men inte storleken.
Överlag så levererar TH ur med genomgående bra kvalitet och urverk med god precision! :)

Den här rackarn hade varit given i min line-up om den fanns i 41.. älskar färgkombon.
IMG_0159.jpeg

Skulle vilja relumea händerna då jag tycker dom ser lite trista ut, någon som fått det åtgärdat och tycker det blev en stor skillnad?

Bilagor

• 1000003551.jpg
    1000003551.jpg
    187.3 KB · Visningar: 12
Då skulle jag nog rekommendera att du iaf testar bära en först, testa en normal i stål om titan är svårt och hitta i butik. Vikten skiljer sig rejält men inte storleken.
Överlag så levererar TH ur med genomgående bra kvalitet och urverk med god precision! :)

Den här rackarn hade varit given i min line-up om den fanns i 41.. älskar färgkombon.
IMG_0159.jpeg
Ja, jo, det är nog en bra idé.
Kör ju MR-G utan att det känns konstigt, men samtidigt tycker jag att "exklusivare" klockor (nu är ju förvisso MR-G exklusiv i sig) gör sig bättre i lite mindre storlekar. Typ som BB58.
Så 43 hade hellre fått vara 41, som sagt. Men prova gör inte ont.

Vad tycker tråden om nya släppet?

Ser bra ut. Tyvärr inte i 39mm. 42mm tycker jag ändå funkar. Ett klart hopp i pris på stål som i vanliga fall ligger i intervallet 65000-75000. Roseguld är mer ”normalt” pris på för guldklockor idag.

IMG_6438.jpeg

IMG_6439.jpeg

Senast ändrad:
Måste ända säga att Aquaracern är en fullgod dykare. Okey, den jag köpte är kanske inte optimal för ändamålet men fan så snygga. Om Omega tog bort heliumventilen hade de kanske varit snyggare. Skulle lätt kunna slå till på ännu en.

Bilagor

• 20220730_180119.jpg
    20220730_180119.jpg
    421.2 KB · Visningar: 14
God kväll alla änglar och demoner!
Jag har nyligen införskaffat en begagnad Tag i en bytesaffär.
På grund utav oförutsedda händelser måste jag eventuellt kanske sälja den då jag har en större utgift att ta hand om hemma.

Vad är ett rimligt pris att begära för denna/vad går dessa för begagnade?
Uret i fråga är en WBD2113.BA0928. Fullset köpt från AD 2019.
Skicket är använt men bra. Märken finns men ingenting i glaset.
IMG_3122.jpeg
IMG_3121.jpeg
IMG_3123.jpeg

Senast ändrad:
På grund utav oförutsedda händelser måste jag eventuellt kanske sälja den då jag har en större utgift att ta hand om hemma.

IMG_3122.jpeg
IMG_3121.jpeg
IMG_3123.jpeg
Med tanke på att jag köpte min för 23k ny box and papers så skulle jag säga runt 15 kanske? Jag hade nog tyvärr inte betalar mer iaf med tanke på specs och tillgång på dessa. Men superfin klocka!

IMG_3122.jpeg
IMG_3121.jpeg
IMG_3123.jpeg

Fin färgkombo på denna :) och 41mm som sitter som en smäck jämfört med 43:an..
På forumet skulle jag nog säga runt 12-14 för denna. Modellen med keramisk bezel ligger någon tussing ovanför det.
Vill du få ut maximalt värde av den så skulle jag rekommendera C24, marknaden på Tag Heuer är mycket hetare nere i Europa än i Sverige + en väldigt stark €.
Lycka till med försäljningen :)

Fin färgkombo på denna :) och 41mm som sitter som en smäck jämfört med 43:an..
På forumet skulle jag nog säga runt 12-14 för denna. Modellen med keramisk bezel ligger någon tussing ovanför det.
Vill du få ut maximalt värde av den så skulle jag rekommendera C24, marknaden på Tag Heuer är mycket hetare nere i Europa än i Sverige + en väldigt stark €.
Lycka till med försäljningen :)
Tack för ett välskrivet och informativt svar. Jag ska kika på möjligheten till C24 😊

Tillbaka
Topp