• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Aha det förklarar saken. Tack!

Jag tycker 43 är alldeles lagom. Har testat 40 också men den försvinner lite på armen, i min humlas åsikt 😃

Samtidigt är jag lite sugen på en 40 mm att ha till skjorta/kostym - där blir 43:an för tjock

Modellen bärs hyfsat kompakt både 41 & 43. Jag väljer dock 41 alla dagar i veckan pga. Hur den bärs. Har 19cm handled
Hade en Aquaracer GMT en sväng men den kändes lite för stor/tung

Modellen bärs hyfsat kompakt både 41 & 43. Jag väljer dock 41 alla dagar i veckan pga. Hur den bärs. Har 19cm handled
Hade en Aquaracer GMT en sväng men den kändes lite för stor/tung
Till och med The Rock kör för övrigt 40 mm 😃

Bilagor

• IMG_4691.jpeg
    IMG_4691.jpeg
    68.1 KB · Visningar: 22
Var i en TH butik i Europa igår. De kommer släppa en rolig svart Monaco snart som jag fick klämma på men inte ta bild. Och en grön Carrera med datum kl9. Kul med lekfullhet och retro.

Typ en sådan här:

Här var den svarta Monacon:

Vad tycker ni?

IMG_6724.jpeg

Hej,

Har köpt en Aquaracer 300m från 2008 på Ch24, och undrar lite över serienummret. Det enda nummer jag hittar på baksidan på nedre kanten börjar med bokstäverna VC och fyra siffror. Kan inte hitta någon referens på det nummret i någon databas. Är det vanligt?
Har petat bort svarta färgen på sekundindikatorerna på bezelringen eftersom det bara fanns färg kvar på väldigt få. :)

IMG_E0175.JPG

Senast ändrad:
Hej! Har en tag heuer carrera calibre 5 med länk i rostfritt stål. Är sugen på att köpa ett orginalband i läder (som medkommer till WAR201E.FC6292). Har dock lite svårt att hitta artikelnummer för läderbandet. Någon av er som har koll? Tack på förhand!

Hej! Har en tag heuer carrera calibre 5 med länk i rostfritt stål. Är sugen på att köpa ett orginalband i läder (som medkommer till WAR201E.FC6292). Har dock lite svårt att hitta artikelnummer för läderbandet. Någon av er som har koll? Tack på förhand!
Har för mig armbanden är ref efter punkten dvs, FC6292 på den där blå'a. Så kolla en klocka med det bandet du vill ha och ta dem sista i ref'et. T ex svarta lädrets FC6503, Brun FC6484.
Verkar inte säljas öppet men när jag har frågat AD förrut har det gått att beställa.

Senast ändrad:
Ingen som har en Carrera 39 mm på länk till försäljning? Ej kronograf. Har haft en köpesannons ute i några veckor men det är helt dött, inte en enda har hört av sig.

Senast ändrad:
Tyvärr - får köpa en ny 😃
Jag har för mig att du arbetar på TH-butiken, så jag hoppas du inte tar illa upp, men personligen tycker jag inte Carrera är värd nypriset mot vad man får. Det är en ganska ordinär trehandare, förvisso med bra design, men inget som sticker ut när man tittar på specifikationerna. Nej, för de pengarna finns det betydligt bättre alternativ.

Senast ändrad:
Svårt det där med vad som är prisvärt då det gäller klockor i dessa prisklasser.
Ja, du har rätt, det är det sannerligen. Det är därför jag kursiverade personligen. Andra tycker kanske att modellen är prisvärd till nypris, jag gör det inte. Baume & Mercier Clifton är en liknande modell. Till nypris skulle jag aldrig köpa den, men till gängse begagnatpris är det en stabil klocka.

Jag har för mig att du arbetar på TH-butiken, så jag hoppas du inte tar illa upp, men personligen tycker jag inte Carrera är värd nypriset mot vad man får. Det är en ganska ordinär trehandare, förvisso med bra design, men inget som sticker ut när man tittar på specifikationerna. Nej, för de pengarna finns det betydligt bättre alternativ.
Haha nej, jobbar på bank. Men har varit där och handlat, kikat och provat!

Jag tycker den var värd nypriset helt enkelt för att den är riktigt snygg, sitter skönt och har allt jag letade efter i en sådan klockmodell. Prisvärd, nja det är klart den visar samma tid och datum som en kvarts för 500 kr 😄

Haha nej, jobbar på bank. Men har varit där och handlat, kikat och provat!

Jag tycker den var värd nypriset helt enkelt för att den är riktigt snygg, sitter skönt och har allt jag letade efter i en sådan klockmodell. Prisvärd, nja det är klart den visar samma tid och datum som en kvarts för 500 kr 😄
Japp, och det är det viktigaste. 👍 Hade den varit lite billigare, säg i samma prisklass som nya Longines Conquest 2023 som jag tycker är en rimlig jämförelse, skulle jag slagit till. För designen är som sagt riktigt bra, men snålheten slår till när jag ser nypriset...

Tillbaka
Topp